אא

ט"ו באב בשחקים: וידוי רומנטי של קברניט לשעבר באל על

לכבוד ט"ו באב - חג האהבה, אודי גזית, לשעבר קברניט באל על משתף ברגעים הרומנטיים שחווה בטיסה. "אהבתי ללכת למיטה (כן במטוסים גדולים יש מיטה). אהבתי את הרעש המונוטוני של המנועים (לא תמיד) ואת רעידות הגוף (גוף המטוס). זכיתי בצורת חיים של חלום, אהבה ורומנטיקה שרק בודדים זכו"

קברניט אודי גזית. צילום: באדיבות גזית קברניט אודי גזית. צילום: באדיבות גזית
בחודש מארס האחרון, אחרי 27 שנים, קברניט אודי גזית פרש מעבודתו באל על. לכבוד ט"ו באב, חג האהבה והרומנטיקה, גזית מספר לפספורטניוז, שהכי אהב להטיס את הבואינג 777. "אין עליו. זה המטוס הכי טוב בעולם, וטסתי על עשרות מטוסים". גזית, בנו של שייע גזית, הטייס הראשון של חיל האוויר, משתף לרגל חג האהבה ברגעים הכי רומנטיים שחווה ב-777 ובכלל בטיסה. כך הוא משתף:
"עשרות שנים חייתי בחלום הזה. אותה צורת חיים. שינה בגובה של 30 אלף רגל ומעלה. המראה לתוך הלילה בשעות הקטנות של הלילה. אהבתי ללכת למיטה (כן במטוסים הגדולים יש מיטה). נכנס למיטה בין הסדינים הנקיים קרוב מאוד לתא הטייס. אהבתי את הרעש המונוטוני של המנועים (לא תמיד) ואת רעידות הגוף (גוף המטוס) הנגרמות מסיבוב המנועים המעידים על מצב המנועים ומצב הטיסה. את מהירות המטוס ניתן לחוש. גם בשינה הוויברציות משדרות לי בדיוק מה קורה במטוס. אהבתי מאוד להיות בתוך 'הערסל' המעופף הזה. הרגשתי כתינוק בן יומו בחיק אימו. את התילולים (קפיצות בלשון העם) עקב מזגי האוויר של העולם בו אנחנו חיים. ממש כתינוק בן יומו. כל אלה גרמו לי לישון בשקט ובשלווה. מאידך, כמו הורה טוב, עם 'חצי אוזן' קרואה לילדיו בשנתם. כמה דרכים היה להעיר אותי ואת הצוות הישן. עכשיו אכתוב דרך אחת שאהבתי במיוחד. פתיחה עדינה של דלת 'החדרון' הסטת הווילון בשקט כדי לא להעיר את איש הצוות הנוסף, נגיעה קלה בכתף ובעדינות רבה לשמוע 'אודי בוקר טוב'. ו... כמה קשה להיפרד מהחלום. כמה רגעים של פרידה מהחלום. התארגנות קלה ומהירה של סידור המיטה ביקור בשירותים, ממש כמו בבית".
טייס אל עלטייס אל על
קברניט אודי גזית ורעייתו בקוקפיט. צילום: באדיבות גזית
טייס אל עלטייס אל על
היש רומנטי מזה? קוקפיט בשקיעה. צילום: אודי גזית
עוד משתף גזית, "היו שהגדילו לעשות והכירו אותי מצוין הכינו לי קפה שחור מהביל של בוקר. את ריח הקפה השחור הייתי מריח מעבר לדלת. כניסה לקוקפיט (תא הטייס). מתיישב בכיסא המשקיף מאחורי חבריי החולמים על השינה. אני עדיין עם קורי שינה שטרם נפתחו. מתפקד ברבע כוח. חברי שמיד אחליף, מעביר לי מידע על מה קרה ומה המצב במספר שניות. אני במקביל, סורק סריקה מהירה את מכשירי המטוס המדהים שלי. מכונה מופלאה. מחליק לכיסא ולמקום הטוב בעולם, כיסא הקברניט תוך כדי סריקה מהירה של מכשירי המטוס. לראות שהכל מתנהל כנדרש. היכן אנחנו בגלובוס, היכן אנחנו בעולם. בודק איך התנהלה הטיסה ומה מצפה לנו בהמשך וביעד.
מזמין או הולך להכין לי את הקפה השחור המהביל שלי והריח שווה הכל. לוגם אותו בעדינות ועדיין לא מדבר עם איש עד שאני מתאושש. אהבתי מאוד לראות את תמונת העולם מהחלון של 'המשרד שלי' וכל פעם הוא נראה אחרת ומדהים ביופיו ובייחודו. בכל שעה ובכל מקום, הגלובוס נראה שונה ומדיהם ביופיו. זכיתי בצורת חיים של חלום, של אהבה, של רומנטיקה ושל טבע מזווית שרק בודדים זכו. אין כמו חג האהבה לחגוג בין שמים וארץ, ולי - ילד טבע, ילד של רומנטיקה - יחסר מאוד הלילה הבא. חג שמח".
טייס אל עלטייס אל על
"בואינג 777. אין עליו. זה המטוס הכי טוב בעולם, וטסתי על עשרות מטוסים". צילום: באדיבות אודי גזית

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםטייסי אל על

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: