אא

שקט תעשייתי בארקיע: טייסים לא יוצאו לחל"ת וישובו לעבודה סדירה

בדיון שהתקיים אתמול (א') בביה"ד לעבודה בת"א הגיעו הנהלת וטייסי ארקיע להסכמה על הפניית המחלוקות ביניהם לבוררות וחזרה לפעילות רגילה. הנהלת ארקיע: "החברה גילתה רצון והשהתה הוצאת 23 מטייסיה לחל"ת"

ארקיע. צילום: ספיר פרץ זילברמן ארקיע. צילום: ספיר פרץ זילברמן
ביום חמישי האחרון בלילה, 30 בדצמבר 2021, ארקיע הגישה בקשה דחופה לבית הדין לעבודה למתן סעדים דחופים כנגד העיצומים בהם נקטו טייסי החברה בשבועות האחרונים. לטענת ארקיע העיצומים הגיעו לשיא בשבוע האחרון ואילצו את החברה לבטל מספר טיסות לאילת ולחו״ל. אתמול (א') התקיים דיון בבית הדין לעבודה בתל אביב בראשות השופטת דפנה חסון, דיון שבסופו הגיעו הצדדים להסכמה על הפניית המחלוקות ביניהם לבוררות וחזרה לפעילות רגילה. מארקיע נמסר כי "במסגרת כך, החברה גילתה רצון והשהתה את הוצאת 23 מטייסיה לחופשה ללא תשלום. במקום זאת, הוחלט על הוצאה לחופשות כאשר הטייסים הסכימו לתרום ימי חופשה לאלו מביניהם שלא נותרה להם חופשה צבורה". את ארקיע יצגו בדיון עו"ד אורלי אבירם וברק גבעוני ממשרד עו"ד פינברג ושות'. הטייסים ייוצגו ע"י עו"ד טל קרת ועומר לביא ממשרד תדמור לוי ושות'. הנהלת ארקיע האשימה באחרונה את הטייסים בשיבוש לוח הטיסות לאחר שהחליטה להוציא 23 טייסים לחופשה ללא תשלום. הטייסים, מצידם, הגיבו כי אין בין זה לבין ביטול טיסות קשר וכי "האשמה לביטול הטיסות רובצת על הנהלת החברה בלבד שככל הנראה מנסה להכשיר את דעת הקהל הציבורית לסגירה מתוכננת של החברה בגל החמישי על גבם של הטייסים". עוד טענו הטייסים, "דומה כי נפלה שגגה אצל ההנהלה בקביעת לוח הטיסות, שלא לפי הסכמי עבודה שנחתמו מולה אך לאחרונה בצמצומי הקורונה. ניסיונות החברה לתאם פעם אחר פעם טיסות מעבר להסכם ולכוח האדם הקיימים, הינו חוסר אחריות כלפי הציבור שמצפה לוודאות".

בארקיע מועסקים כיום כ-52 טייסים פעילים, כולל 23 הטייסים שהייתה כוונה להוציאם כאמור לחופשה ללא תשלום.

מוועד טייסי ארקיע נמסר כי "הטייסים מעולם לא נקטו בעיצומים וכפי שנהגו מאז ומתמיד, ימשיכו לפעול במסירות לשמירה על בטיחות נוסעי ארקיע".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםארקיע

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: