אא

מנהל רשות התעופה האזרחית: "אנחנו כרגולטור צריכים לדאוג שלא יהיה רק שחקן אחד לאילת"

השיקולים האמיתיים נחשפים. בעקבות חשיפת פספורטניוז, מנהל רת"א, יואל פלדשו, חושף את מערך השיקולים בגינם רת"א הציבה לאל על דרישות להפעלת קו טיסות לאילת. "אמרנו אם רוצים לטוס לאילת עם דרימליינר אז תטוסו עם 220 מקומות"

יואל פלדשו, מנהל רשות התעופה האזרחית. צילום: יח"צ יואל פלדשו, מנהל רשות התעופה האזרחית. צילום: יח"צ
כפי שפורסם כאן לראשונה, אל על פנתה לרת"א - רשות התעופה האזרחית, בבקשה להתחיל להפעיל קו טיסות לאילת, אך רת"א העמידה לה תנאים על מנת לשמור על התחרות בקו לעיר הנופש הדרומית.

אל על ביקשה להתחיל לטוס לאילת כבר ב-11 במארס, אך רת”א לא נתנה את אישורה לכך. גורמי תעופה אמרו לפספורטניוז כי ברת”א ערים לעובדה שאל על עלולה להשתמש בקו לאילת גם לצורך הכשרת טייסים מקורקעים וכבית ספר לטיסה. מאות טייסי אל על חייבים לעבור הכשרה מחדש בגלל התקופה הממושכת, כשנה, בה הם מקורקעים. בין השאר, הטייסים חייבים לעבור שבוע הכשרה על הקרקע, שבוע סימולטור באנגליה ובהולנד – דבר שאינו אפשרי כרגע בגלל השמיים הסגורים וכן, מספר טיסות הכשרה בליווי מדריך. לרת”א, עוד טענו גורמי התעופה, אין עניין שאל על תהפוך את הקו לאילת לבית ספר לטיסה. בסביבת אל על טוענים כי הטיסות לאילת לא נועדו להכשרת טייסים כלל וכלל וכי זה עניין מסחרי.

זאת ועוד, ברת”א ערים לכך שהביקושים כיום בקו לאילת אינם גדולים: ארקיע טסה לאילת עם 50% תפוסה וישראייר עם 80% תפוסה במטוסי ATR. לפיכך, ברשות התעופה האזרחית לא ממהרים לאפשר לאל על לטוס לאילת עם מטוסיה הגדולים וללא הגבלת תדירויות. במתכונת הנוכחית, ברור שאי אפשר להרוויח מהטיסות לאילת.

בישיבה מקוונת שקיים ביום שישי האחרון האיגוד הארצי לטייס נתיבי אוויר בישראל, ובה השתתף גם יואל פלדשו, מנהל רת"א, התייחס פלדשו לעניין האמור וגם לכך שהסיפור יצא החוצה (כאמור, לפספורטניוז). "היו גורמים באל על שהוציאו, הדבר היחיד שאנחנו הגבלנו זו כמות המושבים, זה הכול", אמר פלדשו בישיבה. פלדשו הסביר גם את ההגבלה על כמות המושבים, "אמרנו זה לא נראה לנו , לא רק לי, התנועה לאילת בעיקר בימי ראשון-חמישי, אל על ביקשה לטוס עם דרימליינר והיא תיקח את כל התנועה ולא יודע מה ישאירו לשאר החברות, אז אמרנו אתם רוצים תטוסו עם הגבלה של 220 מקומות, או שתטוסו ב-737, זה הוגן. זה נכון. שאתה מוציא את עצמך מאל על אז יש עוד שתי חברות, וגם שתי החברות האלו בקושי חיות. אנחנו כרגולטור צריכים לדאוג שלא יהיה רק שחקן אחד, זה הוגן וזה נכון".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל עלרשות התעופה האזרחית

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: