אא

טלטלה בשוק התעופה הישראלי: האם אל על תורשה לטוס מעל סעודיה לתאילנד?

הודעתה הדרמטית של ערב הסעודית לפיה תאפשר לטיסות מישראל לאיחוד האמירויות לחלוף מעל שמיה בקביעות, שוק התעופה הישראלי ובראשו חברת אל על, צפוי לעבור טלטלה. באל על ממתינים כעת בדריכות להבהרות בנושא

דובאי. צילום: 123rf דובאי. צילום: 123rf

אתמול נפל דבר בתעופה הישראלית. ערב הסעודית הודיעה כי תאפשר לכל הטיסות מישראל לאיחוד האמירויות לחלוף מעל שמיה באופן קבוע. הכרזה זו עלולה לגרום לטלטלה בשוק התעופה והנסיעות בישראל ביום שאחרי נגיף הקורונה.

בחברת אל על עוקבים בדריכות וממתינים להבהרות בנושא. למשל, האם תוכל לטוס מעל סעודיה לתאילנד? לפי שעה קיימת חוסר בהירות מה כולל הסכם השלום בין ישראל ואיחוד האמירויות בנושא זה. מאידך, לגורמים באל על נאמר כי החברה תקבל אישור לבצע טיסות להודו מעל שמי סעודיה כפי שחברת אייר אינדיה ההודית עושה מזה זמן רב וזוכה בשל כך ליתרון גדול על פני אל על.

באל על מבינים היטב כי פתיחת שמי סעודיה הוא מהלך דרמטי, שמצד אחד יקצר לה משמעותית זמני טיסות ומצד שני, יגביר את התחרות ויפגע בה. חברות תעופה שעד כה נמנעו לטוס ישירות לישראל, ישקלו כניסה לישראל דוגמת ענקית התעופה סינגפור איירליינס וחברות תעופה נוספות שחלקן נחשבות מהטובות בעולם.

חברת תעופה נוספת שעלולה להיפגע מפתיחת שמי סעודיה היא טורקיש איירליינס, שנהנית כיום ממעמד של מלכת הקונקשנים בנתב"ג. ישראלים טסים עימה כמעט לכל יעד בעולם דרך איסטנבול. עוד חברה שעלולה להיפגע היא איירופולט הרוסית, שהפסיקה לטוס לישראל עם פרוץ הקורונה ולא ברור מתי תשוב לטוס בקו בין המדינות.

בסיכומו של דבר, בשוק התעופה מעריכים כי חברת אל על תפגע יותר משתרוויח מהמהלך ההיסטורי המזמן כאמור, השלכות שצפויות לשנות את כל שוק התעופה מישראל ואל ישראל ביום שאחרי הקורונה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל על

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: