אא

יום בזלצבורג: האטרקציות החמות של אחת הערים היפות באירופה

בשונה מווינה הבירה, את זלצבורג אפשר לחרוש ברגל. רוב האטרקציות מרוכזות בעיר העתיקה הקומפקטית ובינינו, הכי כיף לקחת ת'רגליים וללכת לאיבוד בין הסמטאות. על מה כדאי להתעכב בעיר לפני שממשיכים הלאה לאלפים האוסטריים | הילה מור אלון

מבט מהעיר העתיקה לעבר הטירה. צילום: shutterstock מבט מהעיר העתיקה לעבר הטירה. צילום: shutterstock

טירת זלצבורג

כדי להגיע לטירת Festung Hohensalzburg, לכו ללב ליבה של העיר העתיקה, שוטטו באזור הקתדרלה המרשימה עד שתגיעו לפוניקולור המעלה אתכם במעלה הגבעה. במהלך הנסיעה הקצרה, העיר זלצבורג נפרשת מולכם וגולת הכותרת היא תצפית פנורמית על העיר, נהר הזלצך והאלפים. ניתן לסייר בטירה עצמאית או לקחת טיול מודרך. תמיד כדאי לבדוק אם יש אירועים מיוחדים כמו מופעי קונצרטים, מופעי אבירים ושוקים ססגוניים. לכל תקופה בשנה, יש את האירועים שלה אבל מה שבטוח זה ברגע שמגיעים לטירה תרגישו שחזרתם אחורה בזמן. טיפ: במצודה יש מסעדה רומנטית עם נוף מדהים להרים. מומלץ להגיע לפני השקיעה ולתפוס שולחן ליד חלון.

מוזיאון המדע והטבע

מוזיאון Haus Der Natur הוא מוזיאון אינטראקטיבי שמתאים לכולם. ההיסטוריה של הטבע לצד מיצגים מרשימים של דינוזאורים, אקווריום של מיני יצורים ימיים וגן זוחלים. אפשר לבלות כאן כמה שעות. ילדים וילדים בנפשם, ימצאו כאן עניין. פתוח כל יום בין השעות 09:00-17:00.

הבית של מוצארט

בואו לבקר את המלחין הנודע מוצארט בדירתו הצנועה (Mozart Residence) במרכז העיר העתיקה, שם חי והלחין את יצירותיו המפורסמות. הסיור הקולי בדירה מלווה בהסברים, בין חדרי הדירה, שנשתמרו עוד מהמאה ה-18, כלי נגינה נדירים בהם ניגן, חנות מזכרות, מכתבים שכתב והרבה זיכרונות מתקופתו. פתוח כל יום בין השעות 10:00-17:30.

גני מריבלגני מריבל
גני מריבל מהסרט "צלילי המוזיקה". צילום: עומרי ברנדייס

גני מיראבל

הגנים המטופחים Mirabell Gardens מקיפים ארמון ונעימים לטיול. בגנים פרחים, מדשאות מוריקות, מזרקות, מבוך שיחים, פסלים וגן גמדים חמוד לילדים. התפאורה המושלמת של המקום שימשה כסט לסרט "צלילי המוזיקה". הגנים נשתמרו מאז הצילומים. האווירה השמחה וצלילי המוזיקה, הכל נשאר כשהיה. מוצארט ניגן והופיע רבות באולם השיש המפואר בארמון. בקיץ נערך בגנים פסטיבל המוזיקה של זלצבורג שיתקיים השנה ב-18 ביולי-31 באוגוסט.

שייט בנהר הזלצך

קשה לפספס את מעגן הסירות בטיילת על שפת הנהר. בקיץ יוצא שייט כמעט בכל שעה עגולה. אורך השייט כ-40 דקות. בהפלגה המרגיעה רואים את נופי העיר המרשימה, הטירה, הבניינים העתיקים, הטבע והירוק מכיוון הנהר. זלצבורג. צילום: עומרי ברנדייס

מבשלות בירה

לחובבי הז'אנר, מבשלת הבירה Stiegel הגדולה ביותר באוסטריה, משמשת כמוזיאון אינטראקטיבי לבירה המפורסמת שטיגל המלמד את כל מה שצריך לדעת על הכנת המשקה המר. במוזיאון מיצגים וכמובן, טעימות. פתוח בקיץ עד השעה 19:00.

המלצה קולינרית

מסעדה: Wirtshaus Elefant - מסעדה מקומית ואותנטית עם מאכלים אוסטריים מסורתיים, ממוקמת בעיר העתיקה. מומלץ להזמין שניצל וינאי ולקינוח קייזרשמהרן (הקינוח האוסטרי המסורתי). בית קפה: GRAD220 הוא בית קפה שהמקומיים אוהבים. נמצא במרכז העיר ואפשר למצוא בו את הקפה הטוב בעיר. טעמנו ואכן, אין ויכוח. מומלץ לאכול כאן ארוחת בוקר או לעצור לאתנחתא קצרה בין הטיולים בעיר לעוגה טובה עם קפה לזריקת מרץ להמשך היום. הכותבת היא בעלת הבלוג "לטייל זה לחיות".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםאוסטריהזלצבורג

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: