אא

יוני כהנא - איש התיירות שלא נח בקורונה

הכירו את יוני כהנא, בעלי קבוצת התיירות YONIK המפעילה מלונות ומשווקת חופשות עם חוויה קולינרית כשרה בקפריסין וביוון. "לא עצרנו לרגע ולא התחבאנו מאימת הקורונה. היכן שהתאפשר לנו, פעלנו ואירחנו אלפים בשנה האחרונה"

שר התיירות של קפריסין עם יוני כהנא. צילום: יח"צ שר התיירות של קפריסין עם יוני כהנא. צילום: יח"צ
כשקפריסין נסגרה לישראלים בקיץ 2020, יוני כהנא, הנחשב למוביל עולם הלייף-סטייל הכשר, הסיט אלפי ישראלים שהיו אמורים לנפוש במלונות שלו פאפוס שבאי השכן קפריסין, לחופשה חליפית במלון על שפת הכנרת. "זו הייתה מגה הפקה והצלחנו בה בסיעתא דשמיא", אומר כהנא ומוסיף, "היה לנו ברור שאנחנו לא עוצרים לרגע. לא שוקדים על השמרים ולא מתחבאים במרתף. החלטנו לפעול היכן שמתאפשר לנו ואכן אירחנו בשנה האחרונה בכנרת, בסלוניקי, בפאפוס, בדובאי ועוד, אלפי ישראלים ויהודים אירופאים. מישהו מהענף אמר לי שאנחנו כנראה חברת התיירות הישראלית היחידה שפעלה לכל אורך תקופת הקורונה". ולא רק בקורונה. יוני כהנא, מסתבר, היה שוב חלוץ התיירות הישראלית ופתח את המלון שלו בפאפוס בתחילת אפריל 2021. ״לא חיכינו. מיד אחרי פסח, ביום שקפריסין פתחה שעריה לישראלים, התחלנו מיד לארח ובחודשיים האחרונים אנחנו מטיסים ומארחים מאות אורחים בכל שבוע בפאפוס ובסלוניקי״. עכשיו כשהמגבלות הוסרו וקפריסין פתוחה לחלוטין לתייר הישראלי, כהנא מדווח על גל ביקושים ערים לחבילות נופש שהוא משווק בפאפוס ובסלוניקי. "יש וואקום של שנת קורונה שהמלחמה רק העצימה, הישראלים משתוקקים לחופשה", הוא אומר.

הביקוש הוא גם מצד משפחות עם ילדים קטנים או בעיקר מזוגות?

"כרגע אנחנו מארחים בעיקר זוגות או משפחות עם ילדים בוגרים, אבל יש לנו הרשמה מדהימה לחודשים יולי-אוגוסט של משפחות עם ילדים קטנים. אנשים מאמינים שחובת הבידוד לילדים לא מחוסנים תתבטל עד החופש הגדול ואם לא, ממילא הילדים בחופשה בבית, אז אין בעיה". מלון הבוטיק החדש של YONIK בפאפוס. צילום: יח"צ

היכן וכמה בתי מלון אתם מפעילים בקפריסין וביוון?

"כיום הקבוצה מפעילה 3 בתי מלון המציעים חוויה קולינרית כשרה: מלון אחד השוכן ברצועת חוף ים יפיפייה בין חלקידיקי לבין סלוניקי שבצפון יוון עם 150 חדרים ושני בתי מלון בפאפוס שבקפריסין – Blue Lagoon Resort עם 200 חדרים ו-Gold Lagoon עם 90 חדרים שאותו פתחנו רק באחרונה במרכז הטיילת. כל המלונות שלנו ממוקמים בפריים לוקיישן, על שפת הים ומציעים פאסיליטי לחופשה מושלמת״.

מדוע בעצם להפעיל שני בתי מלון בפאפוס?

"פאפוס הפכה בשנים האחרונות ליעד המבוקש ביותר בקרב הישראלים והיהודים מאירופה. החופים, הנגישות, האטרקציות וכל מה שיש לעיר ולאי להציע הפכו אותה למה שהיא. היתרון הגדול זה שהיא פתוחה ופעילה 365 יום בשנה. רצינו לתת מענה לביקושים הגבוהים ולכן אנחנו מציעים את ריזורט הלגונה הכחולה המתאים בעיקר למשפחות ואת מלון הבוטיק גולד לגון שפונה יותר לזוגות עם בר יווני כשר וארוחות אל קארט בסטייל גבוה".

מה מצב התחלואה בקפריסין וביוון נכון לרגע זה?

"בקפריסין התחלואה במגמת ירידה. אני נמצא עכשיו בקפריסין ויכול לומר שהאי חזר לחיים בצורה מדהימה. הטברנות התמלאו, הברים, הטיילת. יש אווירה כמו שאנחנו אוהבים בקפריסין. אגב, בסוכות האחרון התארח בסוכה שלנו בריזורט בלו לגון, שר התיירות של קפריסין שהכריז על פאפוס כבירת התיירות הכשרה של אירופה. גם ביוון המצב מצוין. העיר סלוניקי למשל, מלאה ותוססת. אנשים ברחובות. לדעתי, זאת העיר הכי מפוספסת מבחינת התייר הישראלי. בניגוד לאיים הממוסחרים והעונתיים, סלוניקי זאת עיר אירופאית עם סטודנטים, טברנות, אווירה, אאוטלטים מעולים, פארק מים, היסטוריה יהודית והמון מקומות לטייל באזור. זה יעד מדהים". הפקת חתונה ליהודים מאנגליה ביוון נובמבר 2020. צילום: יח"צ

אתה מדבר על חופשה עם חוויה קולינרית כשרה. מה זה בדיוק אומר?

"יש לנו מטבחים וחדרי אוכל גדולים ומרווחים במלונות גדולים בקפריסין וביוון בניצוחו של שף ישראלי. כל הארוחות המוגשות, הן בטעם והן בנראות, ברמה שמוכרת לנו ממלונות בארץ למשל באילת. הכשרות לא פוגמת כהוא זה באיכות ובנראות של המנות המוגשות. כשר בלי להתפשר. החזון שלנו לאפשר לכל יהודי המקפיד על כשרות, גם חילונים וגם דתיים, ליהנות מחופשה בחו”ל עם לייף סטייל כשר ברמה גבוהה. אגב, אחרי הקורונה יש ביקוש גדול יותר לאוכל כשר כי זה בטוח נקי יותר ובריא יותר״.

מרבית הלקוחות שלכם הם דתיים?

"70% מהקהל שלנו הם ישראלים ו-30% יהודים מאירופה. בסך הכל 50% מהאורחים בחופשות של קבוצת YONIK הם יהודים לא דתיים המקפידים על אוכל כשר. מסתבר שרוב הישראלים אוכלים כשר ורוצים לאכול כשר גם בחו”ל כי עבור רבים, גם למי שאינו דתי, כשר הוא מעין תו תקן לסטנדרט מסוים. גם חילונים שלא מחפשים כשר דווקא, בוחרים לבוא אלינו כי הטעם, המגוון והשפע שלנו אהובים על האורח הישראלי". ולא רק קולינריה. יוני כהנא, בעלי קבוצת התיירות YONIK. צילום: יח"צ

מה עוד כוללות החבילות נופש שלכם?

"בנוסף לטיסות, העברות, מלונות וחוויה קולינרית כשרה, אנחנו כוללים במחיר החבילות שלנו יום כיף בפארק מים, שייט מטריף, טיול טרקטורונים, טיול טבע בהרים, סיור מודרך בשווקים ובאתרים, ערב טברנה עם אוזו חופשי ונגנים והכל בליווי צמוד של מלווים ישראלים מוסמכים".

איך המחירים?

"אנחנו מציעים לתייר הישראלי את החבילה המשתלמת ביותר. חלק ממגמת השינוי שעשינו בשוק התיירות הישראלי, מתבטא בכך שחבילות הנופש שלנו כוללות מה ששום חבילה אחרת לא כוללת. כלומר, ביחס למחיר של חבילת נופש רגילה, כמובן שהמחיר שלנו טיפה יותר גבוה אבל מקבלים פי כמה יותר. אם השיקול הוא לקנות חבילה זולה ואז להוציא הרבה כסף על ארוחות וכל האטרקציות מסביב, בשקלול של המחיר זו הדרך המשתלמת והטובה ביותר ליהנות מחופשה".

לסיכום?

״אנחנו במגמת התפתחות בעזרת ה׳ ובשנה הקרובה אנחנו מתכוונים לפתוח מלונות ויעדים נוספים ולאפשר לאלפי שומרי כשרות מישראל ומאירופה ליהנות מלייף סטייל ברמה גבוהה״. פרטים נוספים באתר החברה תוכן פרסומי

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותמבזקיםקפריסין

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: