אא

יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת: "האזרחים הם לא חברת האשראי של הממשלה"

כך אומר ח"כ יעקב מרגי, יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, לפספורטניוז בעקבות דרישתן של חברות התעופה לשנות את החוק לפיצוי נוסעים בגין טיסות שבוטלו. כיצד לדעתו על הממשלה לנהוג?

ח"כ יעקב מרגי, יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת. צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן ח"כ יעקב מרגי, יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת. צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן
בדיון נוסף שקיימה השבוע ועדת הכלכלה של הכנסת בדבר שינוי חוק שירותי תעופה (חוק טיבי) לפיצוי נוסעים בגין טיסות שבוטלו, נסוב ויכוח סביב הזמן שחברות תעופה יכולות לחכות עד להשבת כסף לנוסעים. בהצעה לשינוי החוק נאמר כי חברות תעופה תוכלנה להשיב את הכסף אחרי 90 יום במקום 21 יום כיום. בדיון בוועדה השבוע חברות התעופה אף דרשו לשנות ל-120 יום. יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב מרגי, שמנהל את דיוני הוועדה בבקיאות, אינו מרוצה מן העובדה שציבור הנוסעים ישלם את מחיר משבר הקורונה בתעופה. לפיכך, מרגי לא ממהר לאשר את התיקונים ואומר לפספורטניוז, "האזרח הוא לא חברת האשראי של הממשלה. אני לא רואה להט מאף גורם לאשר את השינויים. זה לא יציל את חברות התעופה, רק יקל עליהן. הממשלה לא יכולה להיות נדיבה על חשבון הצרכן". חברות התעופה הישראליות חייבות לציבור הנוסעים שלהן סכומי עתק בגין טיסות שבוטלו. רק חברת אל על לבדה חייבת כמיליארד שקל. לדברי מרגי, "צריך יותר מ-100 מיליארד שקל שהמדינה הקצתה לקורונה כדי לממן גם את החזרת הכספים לנוסעים כאשר בדרך זו יובטח ההחזר. זה לא רק תפקיד של האזרח, כולם יחד צריכים לעזור. יש אזרחים שצריכים את הכסף ששילמו בגין טיסות שבוטלו". עוד אומר מרגי כי הוא מתכוון למצות במסגרת הוועדה את כל הדברים הפתוחים, כי גם לו ברור שההחלטה שתתקבל בסופו של דבר בוועדה לבטח תגרור תביעות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםמשבר הקורונהועדת הכלכלה של הכנסת

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: