אא

המועצה לצרכנות דורשת: צרכנים יוכלו לסרב לזיכוי/שובר ולקבל החזר כספי מחברות תעופה

יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ יעקב מרגי, הכריז היום (ד') על הקמת ועדת משנה שתטפל בהצעה לתיקון חוק שירותי תעופה. "בגלל הנושאים הכבדים של הוועדה הנושא הזה נזנח". מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות: "זכות הבחירה תיוותר בידי הצרכן"

ח"כ יעקב מרגי, יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת. צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן ח"כ יעקב מרגי, יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת. צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן
יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ יעקב מרגי, אמר היום (ד') בדיון בוועדה כי בכוונתו להקים מיד אחרי הפגרה של הכנסת ועדת משנה שתטפל בהצעה לתיקון חוק שירותי תעופה (חוק טיבי). "אחרי הפגרה נקים ועדת משנה לסוגיית הצרכנות. בגלל הנושאים הכבדים של הוועדה הזו, הנושא הזה נזנח וזה הפיצוי שלי. חוויה מתקנת שלי. אני משלם את חובי לחברה על זה שאני הולך לתקן את החוק הזה", אמר מרגי. התיקונים המסתמנים בחוק שירותי תעופה הם: החזר כספי על טיסה שבוטלה יינתן 90 יום לאחר הביטול או לאחר 30 יום מכניסת הוראת השעה לתוקף והפיצוי יבוטל – חברות התעופה יוכלו להציע שובר שיהיה תקף לשנה לפחות; ההצבעה על התיקונים הסופיים תתקיים בשבוע הבא.

מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות: "זכות הבחירה תיוותר בידי הצרכן"

בהמשך להודעת יו"ר ועדת הכלכלה, הודיעה המועצה הישראלית לצרכנות כי תמשיך לוודא שההפסדים של חברות התעופה לא יושתו על הצרכנים. "הצרכנים נושאים כרגע על כתפיהם את תוצאות ביטולי טיסות ואינם מקבלים את ההחזרים המגיעים להם על פי החוק. המועצה פועלת ותמשיך לפעול על מנת להבטיח את כספם של הצרכנים שנפגעו באופן קשה בעקבות המשבר בענף התעופה וממתינים כבר חודשים ארוכים לקבלת החזר כספי", נמסר. מנכ"ל המועצה, עופר מרום, שבירך על הקמת ועדת המשנה שתיוחד כל כולה לטיפול בצרכנים, אמר כי הוא מקווה שיחד עם כל חברי הוועדה ניתן יהיה להגיע לפתרון הולם. במהלך הדיון שהתקיים היום בוועדת הכלכלה עלתה הצעה לפיה, חברות תעופה יציעו לצרכן זיכוי או שובר לשימושו למשך תקופה של שנה. מרום דרש כי הצעה שכזו, היה ותתקבל, תהיה בכפוף למספר תנאים מקדימים: זכות הבחירה תיוותר בידי הצרכן והוא יוכל לסרב לקבל את הזיכוי או השובר ולקבל החזר כספי בהתאם לתקופה שתקבע; על חברות התעופה להציע לצרכן זיכוי או שובר בעלות גבוה מהעלות ששולמה על ידי הצרכן, וזאת על מנת לעודד אותו לבחור באופציה זו ועל כן, על הזיכוי להיות בשיעור גבוה מעלות הכרטיס המקורית; על תנאי הזיכוי או השובר להיות גמישים וזאת על מנת לאפשר לצרכנים להעביר את הזיכוי או השובר לבני משפחה, ללא הטלת מגבלות שיקשו עליהם לממשו; לאחר תום תקופת מימוש הזיכוי, על חברות התעופה לקבוע מנגנון לפיו, היה והצרכן לא ינצל את הזיכוי, מכל סיבה שהיא, תוחזר לו עלות הכרטיס וזאת בצירוף הפרשי הצמדה וריבית, מבלי שייאלץ "לרדוף אחרי חברת התעופה" שכן הצרכנים אינם מהווים חברת מימון עבור חברות התעופה; בנוסף, על המדינה לספק ערובות לכספי הצרכנים, כך שחלילה, צרכן שיבחר בזיכוי, לא ימצא עצמו מול שוקת שבורה, היה וחלילה חברות התעופה תגענה לחדלות פירעון.    

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץמבזקיםהמועצה הישראלית לצרכנותועדת הכלכלה של הכנסת

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: