אא

יו"ר ועד עובדי אל על למנכ"ל האוצר: "אתה עסוק בלפרק את אל על"

שרון בן יצחק מאשים את שי באב"ד: "הנך מתעלם באופן שיטתי מעובדי אל על, מדוע אינך מאשר מתן מענק להצלת פרנסתם של עובדי אל על?. במקרה של קריסת החברה, הנזקים הללו יירשמו לחובתך לדיראון עולם"

צילום: עידו וכטל צילום: עידו וכטל
שרון בן יצחק, יו"ר וועד עובדי אל על שלח היום (ד') מכתב נוקב לשי באב"ד מנכ"ל משרד האוצר. יו"ר וועד העובדים כתב למנכ"ל האוצר ומאשים אותו: "למרות תפקידי כיו"ר נציגות עובדי אל על, שמייצג כ-6,500 עובדים, לצערי, עד כה הזמן שאפשרת לי להביע את דעתי בפניך, מסתכם ב-3 דקות בלבד. החשיבות של אל על כחברת תעופה לאומית הוכיח את עצמו פעם אחר פעם לאורך כל שנות קיומה של מדינת ישראל, ועתה ביתר שאת, בתקופת משבר הקורונה. מחויבותם ומסירותם של עובדי אל על לעמוד לרשות הציבור הישראלי ברגעים הקשים ביותר אינה מוטלת בספק. לצערי, למרות זאת הנך מתעלם באופן שיטתי מעובדי אל על. עוד מוסיף וכותב בן יצחק: "בעוד עובדי אל על מחרפים את נפשם, וטסים עד לקצה העולם כדי להחזיר הביתה ישראלים שנתקעו בחו"ל, וכדי להביא לארץ מכונות הנשמה וציוד רפואי, אתה עסוק בלפרק את חברת אל על. מזה שבועות שאני עומד מול אלפי עובדים, אשר נלחמים על פרנסתם, וחיים בחוסר וודאות קיומי, בעוד אתה מנהל מו"מ עיקש מול הנהלת החברה על מתן הלוואה בערבות מדינה לחברה. אני חוזר: אינך דן בכלל באפשרות לתת לחברת אל על מענק אלא רק הלוואה, וגם בנוגע לכך הנך מערים קשיים בלתי נתפשים לאור המציאות הנוכחית. בשבוע שעבר פורסמה הודעת משרד האוצר, על כך שיוענקו מיליארדי שקלים לרשתות הקמעונאיות. אני מברך על כך.
יו"ר ועד עובדי אל על, שרון בן יצחקיו"ר ועד עובדי אל על, שרון בן יצחק
יו"ר ועד עובדי אל על, שרון בן יצחק. צילום: יח"צ עם זאת שאלה אחת לי אלייך: במה שונים עובדי אל על מעובדי הרשתות הקמעונאיות? מדוע אינך מאשר מתן מענק להצלת פרנסתם של עובדי אל על בדומה למענקים שניתנו לצורך הצלת עובדי הרשתות הקמעונאיות? אבקש לדעת איך המדינה ומשרד האוצר, שהנך עומד בראשותו, מתכננים לזרוק למעגל האבטלה והעוני עובדים ותיקים ומסורים, אשר בנו את חברת אל על במו ידיהם ומועסקים בה מזה עשרות שנים?, האם לקחתם בחשבון את העובדה שהמפוטרים הללו יהיו זכאים לתשלום דמי אבטלה, ויהוו נטל נוסף על כלכלת המדינה בעת הקשה הזו?. הרי מבחינת המדינה עדיף לשמור על מקור פרנסתם של האזרחים, ואכן כך נוהגות כל הממשלות בעולם, אשר מעניקות סיוע כספי לחברות התעופה המקומיות". עוד מוסיף בן יצחק :"לאור התנהלותך בעניין נראה, שאינך מוטרד מהאפשרות שחברת אל על תגיע למצב של חדלות פירעון, ותיאלץ לפטר אלפי עובדים המועסקים בה, ועקב כך תיפגע באופן משמעותי אף פרנסתם של עובדים רבים אחרים במשק הישראלי, שמספקים שירותים לאל על. כיו"ר נציגות העובדים, מצפוני שקט, מאחר שאני יודע שאנו עושים הכול למען הצלת החברה ועובדיה. במקרה של קריסת אל על בעת כהונתך בתפקידך, ייגרם אף נזק בל יתואר בגין סגירת השמיים בעתות משבר ויצירת תלות מסוכנת בחברות תעופה זרות, וכל הנזקים הללו יירשמו לחובתך לדיראון עולם. אני קורא לך להפסיק להערים קשיים, ולהעניק לחברה את הסיוע הכספי שלו היא זקוקה, כפי שעשו כל הממשלות בעולם".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל עלמשרד האוצרועד עובדי אל על

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: