אא

יו"ר ועד טייסי אל על פורש מהוועד: "חוזר להטיס מטוסים"

רן אלקבץ, יו"ר ועד טייסי אל על פורש אחרי 6 שנים. במכתב לטייסים הוא מסביר: "כל מאמצינו להניע מו"מ אפקטיבי לשמירת החברה ושיקומה, לא מצאו שותפים. במציאות זו החלטתי לא להתמודד בבחירות הקרובות". מה עוד הוא מספר לטייסים?

צילום: עידו וכטל צילום: עידו וכטל
יו"ר ועד עובדי אל על, רן אלקבץ, פורש מתפקידו כיו"ר הוועד. וכך הוא כותב לטייסי החברה: "בשש השנים האחרונות הייתה לי הזכות לייצג אתכם בוועד אצ"א, תחילה כנציג הקצינים הראשונים ובהמשך בהובלה, כיו"ר הוועד. הגעתי לתפקיד מתוך תחושת שליחות ואחריות לסייע לייצב את החברה בכלל, ואת יחסי העבודה בין אצ"א לבין הנהלת החברה, בפרט. עד אותה עת, התאפיינו יחסי העבודה בהסכמים נקודתיים, בדרך כלל לאחר משבר ותוך כדי סכסוך קשה ומחלוקות עמוקות, אשר פגעו בין היתר באמון הציבור בחברה ועובדיה. בחרנו, כוועד, לקבוע ולתכנן מראש את יעדי הליבה המרכזיים בהם נעסוק בתקופת כהונתנו, זאת בשים לב, בין היתר, לכניסתו הצפויה של חוק המנוחה(FTL). כך גם, העמדנו לנגד עינינו מטרה מרכזית והיא גיבושה של מערכת יחסים תקינה עם ההנהלה, שיח פתוח ושקוף, ראייה מפוכחת של המציאות המשתנה, והבנה עסקית וציבורית למצבה המורכב של החברה נוכח פתיחת השמיים, מחירי הדלק, וקשיים אחרים".
אל עלאל על
רן אלקבץ, יו"ר ועד טייסי אל על הפורש. צילום: יחצ עוד כותב אלקבץ, "בהתאם, טיפלנו, יום ולילה, במגוון רחב מאוד של נושאים הנוגעים בהסדרת המערכת הנורמטיבית בין אצ"א לחברה, בשיקום יחסי העבודה ובהפעלתם השוטפת של אצ"א בסביבה מאתגרת של רגולציה משתנה. בתוך כך, הבאנו בעבודה מאומצת של אלפי שעות, ובסיועם של אנשי מקצוע מהשורה הראשונה, לפתרונם של נושאים רבים ומגוונים. כחבר וועד הייתי שותף לחידוש הקשר עם הסתדרות העובדים ובנייה של יחסי אמון ועבודה משותפת, השבת כספי אצ"א מקופת הנציגות, הסכם רוחבי 2015, הסכם בלוק והסכם 65". עוד הוא כותב לטייסי החברה, "כיו"ר ועד הובלתי את ההתקשרות בהסכם התייעלות 2018, וזאת לאחר שנה אינטנסיבית של משא ומתן ועבודת צוות, אשר עליה אין לי אלא להודות שוב לשותפיי לתהליך. הסכם זה הסדיר את כלל הסוגיות הכרוכות בהפעלת אצ"א, בראי חוק המנוחה החדש, והטמיע סטנדרטים בינלאומיים ופרמטרים כלכליים מקובלים לטובת החברה ואצ"א כאחד. ההסכם מעניק לחברה את הגמישות התכנונית והתפעולית הנדרשת והמותאמת להפעלת חברת תעופה מודרנית בתנאי תחרות קשים". זאת ועוד כותב אלקבץ, "במהלך 18 החודשים מאז חתימתו של ההסכם, עסקנו ללא הרף בהטמעתו, תוך גיבוש דפוסי התנהלות חדשים, סגירת ציים, הסבות הכשרות וקליטות, וגמישות תפעולית. אבקש להודות לאצ"א על ההתגייסות המוחלטת בהטמעת ההסכם, על אף הקשיים הרבים, אשר גרמה לכך שבמהלך תקופה זו בוצעה כל הפעילות המסחרית של החברה באופן מושלם, תוך עמידה ביעדי ההתייעלות, וצמיחה עסקית של החברה. בתוך כך, הושקעו תשומות סביב השעון גם בניהול הפעילות השוטפת המתחייבת מתפקיד זה, מתן מענה לצרכי  אצ"א השונים, וטיפול בעניינים מהותיים אחרים, ביניהם: הפרדת וועד אצ"א מנציגות העובדים; שמים פתוחים - העלאת המודעות באשר להשפעות פתיחת השמיים ותחרות לא שוויונית; טיפול בפרט; ביטוחים, פנסיות ותנאים סוציאליים; תכנית חודשית ואורחות חיים; פיתוח אפליקציות שונות לרווחת אצ"א וביסוס המערכות הקיימות; התאמות להסכם 65; עבודה משותפת עם איגוד הטייס; תקשורת ויחסי ציבור; הקמת תשתיות במדיות השונות; גיבוש אצ"א, תמיכה בפעילויות שונות של הנציגות ותרומה חברתית".

"מאמצינו לשיקום החברה לא מצאו שותפים מנגד"

וכך מסביר אלקבץ את הסיבה שגרמה לו לפרוש מראשות הוועד, "מפרוץ מגפת הקורונה פעלנו על מנת לאפשר לחברה לפעול בצורה מיטבית, כשכבר בשלב מוקדם הודענו על הסכמתנו לוותר על אחוזים ניכרים בשכר אצ"א ולבצע התאמות לדרישות ההתייעלות על מנת לבנות מתווה יציב להבראת החברה. לדאבוני, כל מאמצינו להניע בחודשים האחרונים משא ומתן הוגן ואפקטיבי, והוויתורים העצומים שהיינו נכונים לעשות לשם שמירת החברה ושיקומה, לא מצאו שותפים מנגד. במציאות זו, ולאחר לבטים רבים והתייעצות עם מקורביי, החלטתי שלא להתמודד בבחירות הקרובות. תודה מעומק הלב לשותפיי לדרך, חברי הוועד, קברניט איל מגל, קברניט רועי גיל, קברניט אילן פייר, קצין ראשון ניר קורן, וכן קברניט ערן שחורי וקצין ראשון אלעד רוטשילד על תרומתם האדירה, החריצות, המקצוענות, הסבלנות, החברות והחכמה. תודות לרבים מאצ"א, שנרתמו לתמוך, לעזור, לייעץ ולסייע לפעילות הוועד זאת תוך מסירות ורצון אינסופיים. היה לי הכבוד. חוזר להטיס מטוסים. כוחנו באחדותנו".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל עלטייסי אל על

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: