אא

יין ומים דרך הרגליים

״נשיר לכם ניגון ישן, ניגון ישן על מעיין, מעיין שובב״ (יחיאל מוהר). למי מבנינו ששכח איך נראה יום קסום ו״שובב״ ברחבי ארץ ישראל, הנה לכם תזכורת: טיפים לטיול היומי המושלם - יקבים ומעיינות!

פיקניק יין בטבע, צילום rf123 פיקניק יין בטבע, צילום rf123
ההרמוניה ההיסטורית של היין והמים כמו זו שבין השוטר הרע לשוטר הטוב, בין אסי עזר ורותם סלע לניב רסקין ורותם ישראל, בין ראיין גוסטלינג ורייצ׳ל מקאדמס בסרט היומן - מאוזנת. בעוד המים מכילים מאפיינים חישתיים קבועים, היין הוא משקה בעל מאפיינים חישתיים משתנים, מאתגרים, עוצמתיים ומפתיעים. הרשו לי להוביל אתכם למסע המושלם לחופשת חנוכה- מסע בין מים ליין מסוג אחר מחד, אך מביא לידי ביטוי את אותה ההרמוניה המדוברת מאידך. הצעד הראשון של המסע בין מקורות היין למקורות המים.

MUST DO LIST - יקבים ומעיינות

כנסו לאוטו, פתחו חלון, הגבירו את המוזיקה וסעו לצפון. הלו״ז להיום - שני יקבים ושני מעיינות. לאחר שעות נסיעה ארוכות (לרובינו), דרך נופים מרהיבים וירוקים - עצירה ראשונה. לכל מי שמגיע מדרום לעמק יזרעאל ולמי מבניכם שאוהב לקחת את הזמן ולהנות מהדרך, מומלץ להכין ערכת פיקניק קטנה, לקנות פירות, בגט וגבינה ולהתמקם עוד לפני העצירה, באחת מעשרות רבות של נקודות תצפית בצדי הדרך.
יקב הר אודם, צילום: יח״ציקב הר אודם, צילום: יח״צ
יקב הר אודם, צילום: יח״צ היקב איתו נפתח את יומינו, הוא היקב הצפוני ביותר במדינה ישראל, יקב הר אודם, הממוקם במושב אודם- ״המקום בו ההרים נושקים לשמיים, הנחלים זורמים מסביב״, האוויר צלול (כיין) והיין, הו היין. היקב מספר סיפור אזורי ואינטימי, מלווה בטעמים וארומות שלא ניתן לפספס- זוהי רמת הגולן. היקב מציע גם טיולי ג׳יפים בין ההרים ובין הכרמים באזורים שאפילו הכורמים לא זוכרים. שימו לב, עקב מגבלות הקורונה יש לקבוע הגעה מראש. לאחר פתיח חווייתי שיערך מספר שעות, על מנת להקל על החמרמורת הקלה, סעו כ-20 דקות לכיוון קדמת צבי והגיעו למעיין עין צנובר. מעיין קסום בלב רמת הגולן, הממוקם בסמוך למחנה צנובר. ׳ארץ לעולם לא׳ הצפונית, אחת מני רבות, הטומנת בחובה מקור מים צלולים וקפואים, המוקף בעצים מכל צדידיו וכולל, כמו כל מקור מים מיוער אשר מכבד את עצמו, נדנדת ׳טרזן׳ ברמת קושי ׳קל-בינוני׳. היזהרו בקפיצה, המים רדודים! במתחם הקטן שתי נישות די מרווחות ומתאימות לפיקניק של כ-5-10 משתתפים, לא יותר. אם הגעתם בזמן, התמזל מזלכם ואם לא, סמנו את האזור על המפה ותחזרו בסוף היום או בפעם הבאה! הוא ללא ספק שווה את הנסיעה.
מאגר עורבים, צילום: יח״צמאגר עורבים, צילום: יח״צ
מאגר עורבים, צילום: יח״צ
עין צנובר, צילום: יח״צעין צנובר, צילום: יח״צ
עין צנובר, צילום: יח״צ השעה כבר שעת צהריים די מאוחרת, הכבד והראש מוכנים ליקב הבא ואין מנוס מלבקר ביקב השוכן בקרבת מקום. תוך כ-7 דקות נסיעה, תגיעו ליקב אסף. היקב ממוקם ב״קדם כפר היין״. הכפר הוקם על ידי משפחת קדם מקדמת צבי, כפרויקט תיירות חקלאית. מה ניתן למצוא בכפר? את היקב- יקב אסף, הקרוי על שם אב המשפחה, מרכז מבקרים, חדר טעימות ומסעדה קטנה ואינטימית - ׳קפה Adika׳, בה מוגשות ארוחות טפאס מצויינות תוצרת ידיה של האחות הבכורה. זה הזמן לציין כי ההמלצה לבריחה הקטנה, יכולה להפוך לטיול דו יומי נהדר, היות וביקב אסף יש גם מקום לינה מקסים, בקתות אירוח בין החביות והגפנים.  
יקב אסף, צילום: יח״ציקב אסף, צילום: יח״צ
יקב אסף, צילום: יח״צ שתיתם נהנתם ורוויתם והנה הגיעה שעת שקיעה. שעה שכזו, דורשת מקום של נחת בין המרחבים הפתוחים והמיקום המושלם לכך הוא הספא החינמי - מאגר עורבים. למאגר המים הצמוד לצומת וואטס, הנמצאת במרחק של כ-7 דק׳ נסיעה מיקב אסף, זורמים מים חמים מנביעה הידרוטרמית תת קרקעית המגיעה לטמפרטורה של כ-40 מעלות, דרך צינור רחב, (בדרך כלל!). הצינור לא פתוח באופן קבוע, אך לרב הוא ממלא את המאגר והופף אותו לג׳קוזי הגדול ביותר ברמת הגולן. אם באופן ספונטני עקבתם אחר התכנית, אתם וודאי עייפים בשלב זה. הגיע הזמן לנוח, לשתות כוס מים או יין ולבחון מחדש כאמור, את ההרמוניה המדוברת.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםפספורט Wineטיולי ייןיין

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: