אא

ירון לוי, יו"ר אמקס ישראל: צולל קדימה

את ההחלטות הכי טובות שלו הוא מקבל על ספינת צוללים אי שם באוקיינוס. ירון לוי, יו"ר אמקס ישראל, מקפיד לנקות ת'ראש בחופשות צלילה, בלי טלפונים ובלי אימיילים. רק עם כרישים, מנטות ותנינים. ומה הוא מספר על חברו הטוב, ג'יל פרץ, 10 שנים אחרי שהביא אותו לתפקיד מנכ"ל אמקס ישראל?

ירון לוי. צילום: קרן אספרנה ירון לוי. צילום: קרן אספרנה
  כבר שני עשורים שהוא לא מוותר על חופשות צלילה, וכמה שיותר רחוק - יותר טוב. "לפחות פעם בשנה אני מבלה 7-10 ימים על ספינת צוללים. בלי טלפונים. בלי אימיילים. רק עם כרישים, מנטות ותנינים", אומר ירון לוי, יו"ר אמקס ישראל. הוא מוסיף, "בכל צלילה אני מתרגש מחדש. אוהב לראות בעלי חיים גדולים מתחת למים וגם מדורים פנימיים של ספינות טרופות". הוא לא לבד. גם שלושת ילדיו צוללים (מגיל 10) וגם זוגתו ובנותיה מנישואים קודמים. "עבורי זו חוויה שאין שנייה לה. מדיטציה המשתלבת עם מגע בלתי אמצעי בטבע". את זוגתו, אגב, שכנע גם להצטרף אליו לקורס צניחה חופשית. "חוויה זוגית מגבשת עד הסולו הראשון, כשהפחד גובר על הרומנטיקה". לוי מינף את אהבתו הגדולה לצלילה גם בעסקים. לאמקס ישראל בראשותו, יש שיתוף פעולה עם חברת "ווילד דייב" של אילן ורד, הנחשב למותג בתיירות צלילה. "מעבר לזה", אומר לוי, "אני מוכן להיות יועץ פרו-בונו לכל מי שמעוניין במידע על יעדי צלילה ייחודיים". ולא רק לנשמה. גם למוח. לוי מספר שאת ההחלטות הכי טובות שלו, הוא מקבל כשהוא מתנתק מהעולם, על סיפון ספינת צוללים אי שם באוקיינוס. חבר מביא חבר בתחילת דרכו באמקס ישראל, לוי לא היה מעורב יתר על המידה. הוא כיהן כחבר דירקטוריון שלא מגיע לכל הישיבות. השינוי קרה כשהמליץ לבעל השליטה בחברה, אחישי גל, יו"ר ומנכ"ל איסתא, למנות לתפקיד מנכ"ל אמקס ישראל את חברו הטוב וחסר הניסיון בתחום התיירות, ז'יל פרץ. המינוי אושר עם תנאי אחד, שלוי יהפוך ליו"ר פעיל המעורב בחברה. אגב, כשלוי הציע את התפקיד לפרץ, האחרון התלהב ומיד נתן תשובה חיובית כי חשב שמדובר באמריקן אקספרס של כרטיסי האשראי. לא חששת להמליץ על חבר טוב לתפקיד, שהחברות תיפגע? "אני אופטימיסט, זורם עם ה'בטן' ולא משקיע אנרגיה בחששות. למעשה, ב-10 שנות עבודה צמודות ומשותפות, הצלחנו להתחכך פעם אחת בלבד וצלחנו את זה בהתחזקות הדדית. 30 שנות חברות ו-10 שנות עבודה משותפות, הוכיחו את עצמן בגדול, הן ברמה האישית והן ברמה העסקית". איפה הקווים האדומים מבחינתכם, מבחינתך? "כמעט תמיד ג'יל קובע מפני שפיזית הוא הרבה יותר חזק ממני. ברצינות, אם יש מקרה של מחלוקת אז ג'יל זורם. במקרים מסובכים אחישי גל מעורב ותורם מניסיונו".   ירון לוי. צילום: קרן אספרנה   כשרק נכנסת לאמקס חשבת שתהיה כל כך מעורב? "בשנים הראשונות הייתי פסיבי. הגעתי מעת לעת לישיבות דירקטוריון. משנת 2009 , עם כניסתו של ג'יל פרץ לתפקיד המנכ"ל, מוניתי ליו"ר החברה כדי לחנוך את ג'יל בשנתו הראשונה. התלהבתי ונסחפתי. היום המצב הפוך. פעמיים בשבוע אני מקבל מג'יל שיעור בתהליכי פיתוח עסקי וטכנולוגי בתחום התיירות העסקית בעולם". יו"ר פעיל. איך זה בא לידי ביטוי בפעילות החברה? "אני מייצר וקובע אג'נדה עסקית. מכין ומנהל ישיבות דירקטוריון. שותף לקביעת היעדים האסטרטגיים של החברה ומוביל תהליכי רכישה מיזוג והקמת חברות חדשות". אתה יו"ר שיורד לפרטים הקטנים? "בתחומים שאני מעורב בהם אני יורד לפרטים ומדקדק. בנוסף, יושבים אצלנו בדירקטוריון, אנשי עסקים ומנהלים בעלי ותק וניסיון רב. הם דואגים לאתגר את ההנהלה ואותי. שליטה טובה בפרטים היא הכרחית". מה אתה יכול לספר על הפעילות של אמקס בישראל? "אמקס היא לפני הכל האנשים שמרכיבים אותה. מטה החברה ותיק ומנוסה, מנהלי הסניפים ומנהלי הלקוחות גדלו בחברה, הסוכנים נבחרו בקפידה. אלו עטופים 'בתומכי לחימה' איכותיים שהמכנה המשותף של כולם הינו אמינות, שקיפות, שירותיות, חדשנות, קולגיאליות ותרומה לקהילה. אני גאה כשאני מדבר על זה. לא טריוויאלי בכלל. באמת הצלחנו לעשות משהו טוב. כולנו משרתים כ- 1,000 לקוחות עסקיים וכמעט 90 חברות בינלאומיות עם אחוז נטישת לקוחות אפסי, ומקום 1 עד 3 בטבלת דירוג השירות העולמי של אמקס גלובל מדי רבעון". איפה אתה מעמיד את אמקס מבחינת החברות העסקיות? "אמקס ללא ספק, היא מובילת השוק בתחום העסקי. ראשית, אנחנו ממוקדים רק בשירותי TMC (Travel Management Company) ולא מתפזרים על תחומים נוספים. עם מחזור מכירות מנוהל של יותר מ-200 מיליון דולר, 200 עובדים מתוכם 135 סוכנים ומחלקת טכנולוגיה ייעודית שמהווה 5% מכוח העבודה שלנו, נדמה לי, שאין עוד TMC כמונו בישראל. העיסוק המתמיד שלנו בשיפור יכולות והסטנדרטים המוכתבים ע"י AMEX GBT העולמית, מעמידים אותנו בחזית המקומית והבינלאומית של תקני רגולציה תאגידית בניהול השירות ואבטחת המידע. לדוגמא, ברבעון הקודם, סיימנו תכנית דו-שנתית בתחום הרגולציה וההתייעלות הארגונית. הוסמכנו בתקני GDPR, PCI, ISOX ו-SOC2 בנוסף לבדיקות ציות לנהלי עבודה של AMEX GBT". איך שיתוף הפעולה שלך עם השותף, אחישי גל? "אני מאחל לכל איש עסקים שיהיה לו לפחות שותף אחד כמו אחישי. ביחסים עם איסתא, אני השותף הקטן עם אחזקת מיעוט ולמרות זאת משמש כיו"ר כבר עשור. בשלהי 2015, איסתא נכנסה כשותפה במלון שאני מקים. אני מניח שהדוגמאות הללו מעידות על מערכת היחסים". "אנחנו משרתים כ-1,000 לקוחות עסקיים וכמעט 90 חברות בינלאומיות" למעשה איסתא הפכה בשנים האחרונות לחברת נדל"ן וקצת הזניחה את תחום התיירות. לפי המאזן אתם אלו שמחזיקים אותה מבחינת התיירות. איך אתה רואה את זה? "רק להוריד את הכובע ליכולת של אחישי לפזר את הסיכונים. איסתא לא הזניחה את תחום התיירות. להפך, אני עד להשקעות האדירות שמתבצעות בשנתיים האחרונות בפיתוח התיירות באיסתא. השקעות שמחלקן אמקס תהנה. אין להן אח ורע בענף ואין לי ספק שהתוצאות יורגשו כבר במהלך שנת 2020 . הייתי מאוד שמח אם אנחנו היינו מחזיקים את איסתא בתיירות, זה לא המצב. אני כן יכול לומר שכמו חברות בנות אחרות בקבוצה, אמקס נהנית מהעוצמה של איסתא". עד כמה הירידה בתשלום העמלות של חברות התעופה פוגעת בכם, ואיך אתם מתמודדים עם זה? "מטבע עיסוקנו בתחום העסקי, חלק ניכר מההכנסות מגיע מדמי טיפול ולכן ההשפעה עלינו היא קטנה יותר מאשר במגזרים אחרים בענף. יחד עם זאת, אנחנו עוסקים בהתייעלות מתמדת ומשתפים פעולה בדרכים יצירתיות עם השותפים העסקיים שלנו חברות התעופה וספקים אחרים". איך אתה מכין את אמקס ליום המחר? "אנו פועלים בשני תחומים משמעותיים: פיתוח מנועי צמיחה סינרגטיים לעסקי הליבה והתייעלות ארגונית מתמדת. בנושא ההתייעלות, השקענו בטכנולוגיה, תשתיות וייעוץ אירגוני התומכים בסביבת עבודה משותפת (Space Sharing). למעשה, לחלק ניכר מעובדי החברה אין מקום ישיבה קבוע והם חולקים את שטח המשרד. במקביל פיתחנו את האפשרות לעבודה מהבית בסביבה טכנולוגית זהה לזו שבמשרד (Virtual Office). לפני כשנתיים ג'יל ואני ראינו את הקונספט הזה עובד באמקס גלובל, את ההשפעה שלו על שביעות הרצון ותפוקת העובדים וכמובן את החיסכון בנדל"ן. בטיסה חזרה לישראל החלטנו לאמץ אותו. אחרי חצי שנה של התאמות אישרנו בדירקטוריון והתוצאות הכלכליות החיוביות לא איחרו להגיע". ובפיתוח העסקי? "בתחום הפיתוח העסקי, מעבר לשגרת ה- TMC שלנו, אנו מתרכזים בשני מנועי צמיחה שתואמים את המדיניות הגלובלית של אמקס. בתחילת השנה זכינו במכרז הגלובלי של אמקס Meetings and Events , לא כולם יודעים שאמקס גלובל היא לא רק חברת התיירות העסקית הגדולה בעולם אלא גם חברת הפקות האירועים הגדולה בעולם. עבורנו משמעות הזכייה הינה שכל החברות הבינלאומיות של אמקס המבקשות לקיים אירוע בישראל, יעשו זאת באמצעותנו. בפועל אנו כבר מטפלים בלקוחות שהחלו להגיע לארץ. בד בבד עם זאת, הקמנו חברת הפקות עם שניים מהמפיקים המובילים בישראל. התחום הנוסף בו אנו מתמקדים הוא שירותי פרימיום ללקוחות עסקיים. לצורך קידום התחום, מיזגנו בתחילת השנה את חברת 'קינג טורס', בבעלות ירון קינן, איש מקסים ומומחה לתחום. בימים אלה עוסק ירון בפיתוח הפעילויות ואנו רואים גידול משמעותי חודש בחודשו".   ירון לוי. צילום: קרן אספרנה   האם יש אפשרות שתתאחדו/תרכשו עוד חברה? "אנחנו נפגשים כל הזמן עם חברות פוטנציאליות למיזוג, אולם בוחרים את השותפים שלנו בפינצטה. למדנו שרק רק חברה עם DNA דומה לשלנו תוכל להתמזג בהצלחה. בשנה וחצי האחרונות, אמקס גלובל נמצאת במסע רכישות ומיזוגים ברמה העולמית. HRG, KANOO ו- DER כבר מהוות חלק מהחברה. לרכישות הללו יש השפעה עלינו. בימים אלו ממש, אנו עוסקים בהטמעת תיק לקוחות שנובע מהתהליכים הגלובליים הללו". מי המתחרות שלכם? "נציגות החברות הגלובליות האחרות בישראל". איך שיתוף הפעולה שלכם עם אמקס העולמית? "שיתוף פעולה יומיומי, מרמת המנכ"ל ועד רמת מנהלי תיקים. יש לנו בחברה פונקציות ייעודיות לטיפול בלקוחות גלובליים ולקשר עם אמקס גלובל וכן, פעילות צמודה בתחום הטכנולוגי והרגולטיבי". נכנסתם כעת לתחום ההפקות, מה אתה יכול לספר על כך? "בחודש שעבר הקמנו חברה חדשה עם אילן ודניאל פקטור, אנשים מוכשרים עם יכולות מרשימות. בין היתר הם חתומים על הפקות כגון: האופרות במצדה, טקס הפתיחה של המכבייה, פסטיבל הג'אז, פסטיבל התמר, אירועי מוזיקה וספורט גדולים ואינספור אירועים עסקיים. אני יודע שהיכולות שלהם יחד עם בסיס הלקוחות שלנו יניבו פרות כבר ברבעון הקרוב". "אני אופטימיסט וזורם עם ה'בטן', לכן לא משקיע אנרגיה בחששות. למעשה ב- 10שנות עבודה צמודות ומשותפות, ג'יל ואני הצלחנו להתחכך פעם אחת בלבד וצלחנו את זה בהתחזקות הדדית" בינואר, יפתח מלון INK בו יש לך שותפות עם איסתא המחזיקה 40% מה אתה יכול לספר על המלון, מה הציפיות שלך? "רכשתי את הקרקע ברחוב ברנר בתל-אביב לפני כשבע שנים, עסקתי ארבע וחצי שנים בשינוי ייעוד והשגת היתרים. אני מתרגש לקראת הפתיחה של INK בינואר הקרוב. 52 חדרים ברמת ארבעה כוכבים. המלון נבנה מאפס ותוכנן על-ידי יואב מסר מהאדריכלים המובילים בישראל. רציתי לתת פתרון מושלם לתייר העסקי שמגיע לישראל ולכן החלטתי שיהיו ב INK מגוון רב של שירותים כמו מסעדה אסייתית ובר בקומת הקרקע שתופעל על-ידי השותפים שלי בעלי פו סושי, קיסו, נישי ונוצ'. בריכה ובר על הגג, חדרי ישיבות, חדר כושר וחניון. נכון להיום, יש רק מלון אחד בלב העיר שמעניק את כל השירותים הללו תחת קורת גג אחת. בנוגע לציפיות, כרגע אני מרגיש שהמזל איתי. התפוסות בתל-אביב גבוהות והעתיד הקרוב נראה ורוד. לעת עתה, כייף להתחיל ככה את השנה הבאה". האם בדעתך בעתיד להיכנס לעוד מלונות והשקעות בתחום התיירות? "אם לא יהיו הפתעות, נראה שבתחילת השנה הבאה אעסוק בפרויקט מלונאות נוסף שנרקם בחודשים האחרונים". אמקס ישראל בעוד 5 שנים מהיום? "כמו אמקס העולמית. חברה שתמשיך להיות מובילת שוק בתחום ה- TMC’S ובשני מנועי הצמיחה החדשים שסיפרתי לך עליהם". לאן צועד עולם התיירות? "און ליין, טכנולוגיה וחברות נישה בתחום העסקי, רובוטיקה וייעול תהליכים. אבל קטונתי להיות עתידן". אתה בדרך ככלל לא מתראיין. אוהב להיות מאחורי הקלעים? "עד שפגשתי אותך היום תמיד הייתי מאחורי הקלעים. כשנסיים אני חוזר לשם".  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעותמבזקיםאחד על אחדאמריקן אקספרסאמריקן אקספרס גלובל ביזנס טרוול

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: