אא

ישראלים במקום צליינים: הכירו את המלון החדש בכנרת שעשה חישוב מסלול מחדש  

מלון מגדלה בכנרת נסגר זמן קצר אחרי שנפתח בגלל הקורונה. עכשיו המלון, שנועד לאירוח צליינים, רוצה את הישראלים. מה מציע המלון שיהפוך בין התאריכים 2-20 באוגוסט למלון כשר למהדרין?

מלון מגדלה בכנרת. צילום: ספיר פרץ זילברמן מלון מגדלה בכנרת. צילום: ספיר פרץ זילברמן
3 חודשים בלבד אחרי שנפתח לאירוח של תיירים צליינים שהציפו את הארץ טרום קורונה, מלון מגדלה החדש נאלץ לסגור את שעריו. מגיפת הקורונה שפרצה שינתה בין לילה את כל אסטרטגיית השיווק של המלון שנבנה על מה שהיה פעם כפר הנופש חוף הוואי, סמוך לשרידי העיר העתיקה מגדלא ממנה הגיעה מרים המגדלית. לטובת מי שאינו מצוי בספרי הבשורה, מרים המגדלית החשובה לעולם הנוצרי הייתה אישה יהודייה שהפכה מאמינה של ישו לאחר שזה ריפא אותה. היא נכחה בצליבתו בירושלים, טיפלה בגופתו אחרי שהורדה מהצלב והפיצה את דבר תחייתו. מסדר "הליגיונרים של ישוע" (Legionaries of Christ), שמלון מגדלה נמצא בבעלותו, תפס מיד את הפוטנציאל הטמון בלוקיישן הקדוש ואחרי שנים של פרוצדורות וחפירות ארכיאולוגיות נוספות של בית כנסת יהודי עתיק שהתגלה על הדרך, נפתח המלון עם ציפיות גדולות שנגוזו כאמור בגלל הקורונה.
מלון מגדלהמלון מגדלה
במתחם מלון מגדלה הוקמה כנסייה חדשה לטובת הצליינים שהיו אמורים להתארח במלון. צילום: ספיר פרץ זילברמן כעת כשאין צליינים, במלון רוצים את הישראלים. למרבה המזל, לצד הסיפור ההיסטורי הנוצרי, המלון מספק גם ליהודים סיפור היסטורי/ארכיאולוגי אדיר שיכול לשרת אותו היטב באסטרטגיית השיווק החדשה שלו: בזמן בניית המלון עלו השופלים על ממצאים חשובים ליהדות – בית כנסת עתיק המתוארך למאה ה-1 לספירה שלפני חורבן בית המקדש השני. בחפירות של בית הכנסת, שנבנה ע"י קהילה יהודית של חקלאים ודייגים, נמצאה אבן גיר נדירה מלבנית עם 4 רגליים שהשתמרה עם עיטורים (מכל חמשת צדדיה) בהם: מנורה בעלת 7 קנים העומדת על רגל משולשת ובחזיתה מזבח הקורבנות, כד שמן, רימונים, דקלים וסממנים יהודיים נוספים. (האבן המקורית מאופסנת במחסני רשות העתיקות ובמקום ניתן לראות העתק שלה). כחלק מהאירוח במלון, שנמצא בין הארבל לכנרת, ניתן לצאת לסיור בין חורבות היישוב היהודי שכולל כאמור את בית הכנסת לצד מקוואות, רצפות פסיפס ובתי מגורים של הדייגים שגרו כאן בימי קדם. "מלון מגדלה ערוך ומוכן לספק לקהל הישראלי חוויה מפנקת ושלווה עם היסטוריה ארץ-ישראלית בתפארתה", אומר אלון וינטר, מנכ"ל המלון.
אלון וינטראלון וינטר
"בקרוב תהיה גישה נוחה יותר מהמלון לרחצה בכנרת". אלון וינטר, מנכ"ל מלון מגדלה. צילום: יוני כהנא
מלון מגדלהמלון מגדלה
בזמן בניית המלון עלו על בית כנסת קדום. מימין הלובי. צילום: ספיר פרץ זילברמן
מלון מגדלהמלון מגדלה
בריכת "המלחת דגים" קדומה שהועתקה למרכז הלובי של מלון מגדלה. צילום: יח"צ מלון מה במלון? 143 חדרים מרווחים בגודל של 32 מ"ר + 8 מ"ר מרפסת ו-7 סוויטות רחבות ידיים. בכל החדרים יש מכונת קפה, מסך TV, מיטת קינג סייז ומוצרי טיפוח של המותג AHAVA בבקבוקים גדולים בהרבה מהבקבוקונים הקטנים המוכרים לנו מחדרי הרחצה בבתי מלון. גם השטחים הציבוריים של המלון מרווחים: הלובי והגן המטופח על מזרקותיו המשקיף לכנרת. בריכת השחייה, לעומת זאת, לא מהגדולות.
מלון מגדלהמלון מגדלה
החדרים עוברים חיטוי בכפוף לתו הסגול. צילום: יח"צ מלון בריכת השחייה של המלון משקיפה לארבל. צילום: ספיר פרץ זילברמן תפריט המזון במלון, שנבנה כאמור לקהל צלייני, איננו כשר. יחד עם זאת, האוכל המוגש בחדר האוכל לא צועק טרפה. לא מוגשים פירות ים או נתח גדי בחלב אימו וגם הקינוחים של ארוחת הערב הם פרווה. "אין לנו כוונה להפוך למלון כשר", אומר וינטר, מנכ"ל המלון. "אנחנו מאמינים שיש מספיק קהל בארץ לבתי מלון לא כשרים - קהל איכותי וטוב. מגדלה הוא מלון לא כשר וככה אנחנו רוצים למצב אותו".

לידיעת שומרי הכשרות: המלון הופך ב-2-20 באוגוסט לכשר למהדרין

לצד דבריו אלה של וינטר, בין התאריכים 2-20 באוגוסט בלבד, מלון מגדלה כולו ייהפך למלון כשר למהדרין. מאחורי היוזמה עומד יוני כהנא, הבעלים של חברת "כהנא גרופ", המתמחה בחופשות כשרות בקפריסין וביוון. "סגרנו את כל חדרי המלון לטובת קהל הלקוחות שלנו", אומר כהנא לפספורטניוז. לדבריו, "במקום לשבת ולבכות על מר גורלנו עם סגירת השמיים, חישבנו מסלול מחדש כדי לתת מענה כאן בארץ לציבור הלקוחות שומרי הכשרות שלנו. יש לנו מחויבות לעשרות משפחות שסגרו איתנו הקיץ חופשה בקפריסין וביוון ולא יכולים לטוס עכשיו בגלל מגבלות הקורונה. במקביל, נוצרה הזדמנות עם מלון מגדלה שנועד לצליינים ולתיירות חוץ ורוצה עכשיו את הישראלים. נוצרה הזדמנות של ווין-ווין: אנחנו נביא את האורחים והתכניות שלנו והמלון המדהים הזה בכנרת יספק את החדרים והשירות המלונאי. הביקושים כבר מטורפים". עוד לדברי כהנא, באחריות כהנא גרופ להפוך את המלון למלון כשר למהדרין בין התאריכים הנקובים. "בפועל זה אומר שאנחנו דואגים להכשרת המטבח ולמשגיחי כשרות". כמה תעלה חופשה כשרה למהדרין במלון בחודש אוגוסט? לדברי כהנא, החל מ-1,400 שקל ללילה לזוג על בסיס פנסיון מלא כולל אטרקציות: קיאקים, שייט בכנרת, טיול ג'יפים והופעות. כמה עולה לילה במלון בפורמט הלא כשר בחודש יולי? החל מ-1,250 שקל ללילה לזוג באמצע שבוע והחל מ-1,450 שקל בסופ"ש.
מלון מגדלהמלון מגדלה
השטחים הציבוריים של מלון מגדלה בכנרת. צילום: יח"צ מלון
יוני כהנאיוני כהנא
"במקום לשבת ולבכות חישבנו מסלול מחדש". יוני כהנא, בעלי "כהנא גרופ". צילום: מאיר לביא

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותמבזקיםנופשים בישראלמלון מגדלהכהנא גרופ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: