אא

יש לכם סמארטפון? זו הפעולה שאתם חייבים לעשות מיד

בשנים האחרונות אנחנו עדים לגל פריצות שמוביל להדלפת מידע אישי על המשתמשים. באמצעות פעולה פשוטה, תוכלו להגן על החשבון שלכם. כך תעשו את זה

כך תגנו על החשבונות שלכם. צילום: ShutterStock כך תגנו על החשבונות שלכם. צילום: ShutterStock
בשנה האחרונה אנחנו עדים לגל פריצות חסר תקדים, בין אם זו חברת הביטוח שירביט שמאגר של מבוטחים דלף, או גל ההדלפות של אטרף, שבו דלפו פרטיהם האישיים של אלפי אם לא מאות אלפי משתמשים. על פניו, כשכתובת מייל דולפת אין באמת דאגה, אך כאן מדובר במידע הרבה יותר ממוקד, כזה שיכול לעזור להאקרים לבצע הונאות מתוחכמות ולפנות אליכם עם מידע מקדים, כזה שיוריד מכם את החשש ותרגישו בחופשיות למסור פרטים אישיים כמו קודים או אפילו מספרי אשראי. אך יש דרך להתגונן מפני כל אותן הפריצות, וזה הפעלת אימות דו-שלבי.    מעבר לכך, נדגיש שוב שאין להעביר קודים אישיים ולא כרטיסי אשראי במייל, וגם לא בהודעה או אפילו בטלפון, בשיחה שהתקבלה. אם מישהו פונה אליכם בטלפון, בקשו ממנו פרטים מזהים או פרטים כדי לוודא שאכן הוא אותו גורם שהוא טוען שהוא. כדי להיות בטוחים לגמרי, תוכלו להתקשר בעצמכם לשירות ממנו הוא מזדהה, וכך לוודא שאתם אכן מעבירים את הנתונים לחברה המבוקשת וזוהי לא הונאה. אך כאמור - אלו הצעדים שאתם חייבים לבצע בכל הפלטפורמות שבהן אתם פעילים, כשהפעלת אימות דו-שלבי תדרוש בעת ההתחברות קוד נוסף שמגיע בהודעת סמס או קוד שהוגדר מראש מעבר לסיסמה. עוד אנחנו ממליצים שלא להשתמש בסיסמה אחת, אלא להשתמש במספר סיסמאות, כל סיסמה לשירות ייעודי, כך תוכלו להבטיח שאם הייתה דליפה מרשת אחת, הסיסמה שהודלפה לא תשפיע על חשבונות אחרים שברשותכם. 

כך תגנו על עצמכם בווטסאפ 

אפליקציית המסרים הפופולרית היא אולי הדבר הכי חשוב שיש לנו בסמארטפון, ובשנים האחרונות אנחנו עדים לגל הונאות מתוחכמות שבהן האקרים מנסים להשתלט על חשבונות באמצעות שליחת הודעה ״תמימה״ בה הם מבקשים ״בסך הכל״ קוד בן 6 ספרות שנשלח למשתמש הווטסאפ שעליו מנסים להשתלט. אז כמובן שאין למסור את הקוד, אך מעבר לכך - כל משתמש ווטסאפ חייב לוודא שיש לו אימות דו שלבי וכך תעשו זאת. היכנסו לאפליקציה, לחצו על הגדרות ואז על ״חשבון״, במסך שיפתח לחצו על ״אבטחה״ ואז על ״אימות דו-שלבי״. שם תוכלו להגדיר קוד סודי וחשבון אימייל לגיבוי. כך שאם ינסו להשתלט על הווטסאפ שלכם, יצטרכו את הקוד המשני שרק לכם יש גישה אליו.  ווטסאפ, אפליקציית המסרים הפופולרית בעולם (צילום: ShutterStock)

כך תגנו על עצמכם באינסטגרם 

פתחו את אפליקציית אינסטגרם, היכנסו אל הפרופיל שלכם ולחצו על 3 השורות בצד ימין (בממשק באנגלית) או בצד שמאל, ובחרו בהגדרות. לאחר מכן לחצו על אבטחה, ובחרו באימות דו-שלבי. במסך שיפתח תוכלו להגדיר איך תרצו את האימות דו-שלבי, בין אם זה בווטסאפ, בסמס או דרך אפליקציית אימות-דו שלבי. ההמלצה הטובה ביותר היא לבחור בסמס ובווטסאפ, ולבצע צילום מסך לקודים שאיתם ניתן להתחבר לאחר מכן. כדי לעשות זאת בחרו ב"דרכים נוספות" במסך אימות דו-שלבי, ואז לחצו על "קוד גיבוי", את הקודים שמופיעים תוכלו לשמור בפתקים, או לבצע צילום מסך. ההמלצה הטובה ביותר היא לכתוב אותם על דף.  משתמשים באינסטגרם? בצעו את הפעולה החשובה הזאת. צילום: ShutterStock

כך תגנו על עצמכם בפייסבוק 

בפייסבוק, היכנסו דרך המחשב לפלטפורמה ולחצו על החץ שמצביע למטה (על יד כפתור ההתראות), ולחצו על הגדרות. במסך שיפתח, בחרו את Secuirty and login (אבטחה והתחברות), בתפריט שיפתח, לחצו על "Use Two-factor authentication" (השתמש באימות דו-שלבי). במסך שיפתח תוכלו להגדיר את האימות דו-שלבי כמו מכשיר שדרכו ניתן יהיה לאשר התחברויות נוספות, לאיזה מספר טלפון תשלח ההודעה עם הקוד כשתרצו להתחבר שוב, ועוד. 
פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולםפייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם
פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם. צילום: ShutterStock כך תגנו על עצמכם ב-Gmail  פתחו את חשבון ה-Gmail דרך הדפדפן במחשב, ולחצו על האייקון עם תמונת הפנים שלכם. לאחר מכן בחרו ב-"נהל את חשבון ה-Google" שלכם. במסך שיפתח לחצו על אבטחה, והגדירו התחברות באמצעות אימות דו-שלבי. כעת תוכלו להשתמש גם באפליקציית ה-Gmail בסמארטפון שלכם כאימות דו-שלבי, וגם במספר הטלפון שלכם.   

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםאינסטגרםווטסאפפייסבוק

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: