אא

יש סיבה לאופטימיות: הקיץ של מלונות ישראל

על אף החיכוכים הביטחוניים מצפון ודרום בענף המלונאות מדווחים על הקיץ הטוב ביותר מאז ''צוק איתן'' לאור הגידול בתיירות הנכנסת והאמון מציבור האורחים בישראל. גורמים בענף: ''רק שהשקט יישמר''

צילום: 123rf|ענת סטאריק דהאן||||שרון אלון. צילום: יח"צ קראון פלזה צילום: 123rf|ענת סטאריק דהאן||||שרון אלון. צילום: יח"צ קראון פלזה
האם קיץ 2018 עומד בסימן תנופה והתפתחות של ענף המלונאות בישראל? על פי נתוני התאחדות המלונות ודיווחים של גורמים רבים בתעשייה, נדמה כי אנו בהחלט מצויים בתקופה חיובית. גורמים בענף מציינים כי זהו הקיץ הטוב ביותר מזה 4 שנים, מאז מבצע ''צוק איתן'' וכי על פי ההערכות גם תקופת החגים צפויה לבשר טובות.
אחת מהדמויות שמסתכלות בחיוב על המלונאות נכון לקיץ 2018 היא ענת סטריק-דהאן, סמנכ''לית השיווק והמסחר של רשת מלונות טמרס, המכהנת גם כיו''ר ועדת השיווק של התאחדות המלונות. ענת מציינת כי ''חודשים מאי ויוני התאפיינו בתפוסה גבוהה במיוחד עם גידול במספר התיירים בכללם בסגמנט העסקי. אין ספק שעומד בפנינו קיץ מאתגר במיוחד, מצד אחד תחרות גוברת על כיסו של התייר מול דירות אירוח במסגרת Airbnb ומצד שני תחרות על כיסו של הישראלי במסגרת מדיניות השמיים הפתוחים. אני בכל אופן צופה ביקוש מוגבר בקרב הישראלים עם סיומן של הקייטנות ולאחר ט' באב''. באשר למגוון בתי המלון ולהיצע הקיים בישראל מוסיפה סטריק-דהאן: 'יש עדיין לא מעט ישראלים שבוחרים לצאת לחופשה קצרה ובאופן ספונטני. בארץ יש מלונות נפלאים בקשת של מחירים במגוון אזורים ואטרקציות מקומיות שמתאימות לכל המשפחה".
שרון אלון. צילום: יח"צ קראון פלזה מי שעוד משדר אופטימיות הוא מנכ''ל רשת מלונות קראון פלזה, שרון אלון, שמציין כי הקיץ הנוכחי מתאפיין בביקושים של הרגע האחרון: ''זמן ההזמנה בקיץ 2018 קצר הרבה יותר מבשנים עברו ועומד על יום או יומיים טרום ההגעה לחופשה. בהתאם לכך בנינו ברשת קמפיין הטלוויזיה שלנו נבנה בהתאמה לביקושי הרגע האחרון ומתמקד בתמחור חבילה אטרקטיבית למשפחה עם מחירים מיוחדים לאירוח ילדים בחדר הורים, הזמנת ארוחות במלונות, הטבות למחזיקי כרטיסי אשראי והנחות גבוהות למאריכי שהייה לשהיות בימי שבת. סך הכול אנחנו מרגישים קיץ חיובי שמתאפיין עד עתה גם בעלייה בהזמנות באתרי האונליין המובילים בעולם לצד אתרי האינטרנט המאפשרים מכירה ישירה בישראל''. אלון מוסיף כי מורגשת מגמה של גידול בכמות לינות התיירים ברשת, לרבות תיירים מארה''ב ומדינות אירופה כמו גרמניה, אנגליה וצרפת, בעיקר ביעדי הנופש הקלאסיים יחד עם תיירות ממזרח אירופה, בדגש על מדינות כמו רוסיה ואוקראינה. כמו כן ציין כי קיימת עלייה גם בלינות של אורחים יפניים במלונות העסקיים. ''במידה והסטטוס קוו הביטחוני באזור יישמר, אנו צופים המשך עלייה של תיירות נכנסת לארץ בתקווה לשבירת שיאים נוספים בחודשים אוקטובר ונובמבר, זאת במקביל למגמה נוספת ומבורכת של פתיחת מלונות בוטיק חדשים ויפים ברחבי הארץ''.
תודה לשמים הפתוחים מלון נוסף שנהנה מפירות הקיץ הנוכחי ומהגידול בהיקף התיירות הנכנסת לישראל הוא מלון ריץ קרלטון הרצליה, המדווח על נתוני תפוסה גבוהים משמעותית מהקיץ אשתקד. ''עד עכשיו אנחנו יכולים לציין שהקיץ הזה הוא טוב הרבה יותר משנים קודמות'', אומר גיא קליימן, מנכ''ל המלון. לדברי קליימן מאמצי שיווק נרחבים שביצעה הרשת בתוספת לגידול בהזמנות, הוביל לגידול בתפוסות ולעלייה במכירות החדרים: ''חודש יולי מסתמן כחודש עם תפוסות גבוהות למדי, ואני בטוח שאם המגמה הזו תישמר גם חודש אוגוסט יפתיע לטובה הכל בכפוף כמובן למצב הביטחוני ולשקט שיישמר. במידה ולא יהיו התפתחויות גיאופוליטיות, אין לי ספק שאנחנו צפויים לקיץ מצוין. יחד עם הגידול בתיירות הנכנסת, קליימן מתמקד גם בתיירות הפנים שצוברת תאוצה בקיץ 2018. "אנחנו מתחילים להרגיש מגמת נאמנות מהי בתחום תיירות הפנים. ישראלים רבים ''גילו'' לצורך העניין את המלון שלנו בעקבות קמפיין טלוויזיה ואמצעי שיווק נרחבים בהם נקטנו, ובחרו לבלות במלון ולזכות בחוויה של חו''ל בישראל. אוסיף לכך את התיירות הרב שכבתית משפחתית (סבא, סבתא, הורים וילדים, נכדים ועוד) אשר מגיעים לארץ לחוויה משולבת של כמה אתרים, שילוב של אירועים משפחתיים והרי לכם כיצד התיירות משנה את אופייה ואת הענף בהתאם''. קליימן מוסיף לשבח את מדיניות ''השמיים הפתוחים'' בה נקט משרד התחבורה אשר הגדילה ללא הכר את כמות הטיסות לישראל וממנה. ''כל הענף נהנה מהמהלך הזה. אנחנו רואים תנועה משמעותית של תיירות נכנסת, אבל לצערי חלק לא מבוטל עושה שימוש ב-Airbnb הפוגע מאוד בענף המלונאות. על כל פנים, תקופת החגים נראית כרגע מצוין. כאמור, בתקווה שהשקט יישמר''.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותכללי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: