אא

כל הדרך אל האקזיט

בגיל 68, נינו תג'ר, הגשים את החלום הישראלי: אקזיט במאות מיליוני שקלים. ההצלחה הגדולה ממכירת 80% מחברת גו גלובל טרוול שהקים לפני 17 שנה לקרן אייפקס, לא עלתה לו לראש והוא ממשיך לשמור על צניעות ומרחק מחשיפה תקשורתית. מי אתה נינו תג'ר?

| |
לא כל יום שומעים על אקזיט של מאות מיליוני שקלים בענף התיירות. בחודש אוגוסט האחרון, נינו תג'ר, המייסד והמוח מאחורי גו גלובל טרוול, הדהים כשמכר 80% מהחברה לקרן אייפקס ישראל המנוהלת על ידי זהבית כהן תמורת סכום אגדי המוערך בכ-70 מיליון יורו, שהם כמעט 300 מיליון שקלים תבין ותקילין. בענף העריכו כל השנים את גו גלובל טרוול, הפועלת במרכז רמת גן, אבל אף אחד לא באמת תפס את גודל הפוטנציאל הטמון בה ואת שווי השוק האמיתי שלה. מאחורי ההצלחה הגדולה עומד, כאמור, נינו תג'ר, בן ה-68. בניגוד לרבים בתעשייה, האיש מנהל את עסקיו בשקט בשקט מתחת לרדאר התקשורתי. סרבן ראיונות כרוני. בענף מספרים שהאקזיט והחשיפה בעטיו בתקשורת גרמו לו אי נוחות כל כך גדולה עד שהחליף את מספר הטלפון שלו. אז מי אתה נינו תג'ר? בדקנו. קווים לדמותו: תג'ר הוא איש עסקים חובק תחומים: נדל"ן, כבישי אגרה באפריקה ופעילות בענפי הפלסטיקה והאלקטרוניקה. לפני 17 שנים הוא הבין שטכנולוגיה זה שם המשחק והדבר הבא שיכתיב את הטון בענף התיירות והקים את גו גלובל טרוול. אומרים עליו שהוא ראה את מה שאחרים לא ראו אז. כמה צעדים קדימה. השקיע כסף והיום קוטף דיבידנדים.

המזכירה שקיבלה 50% מהחברה

פגישה עם מיור כספי, מנכ"ל נתור דאז, ממנו שמע על הפעילות בענף הנסיעות, הולידה מהלך מזרח אירופאי. באותם ימים, סוכני נסיעות מאוד חששו לפעול במזרח אירופה, אך לא כך תג'ר. הוא הלך עם החושים שלו ונכנס לגוש המזרחי, אגב גם בניגוד לכספי שיעץ לו לא להיכנס לשוק הזה. תג'ר קיבל את הזיכיון של GTA במזרח אירופה, ובו בזמן התחייב בפני כספי שלא יפעל עם GTA בישראל. במקביל, תג'ר השקיע את כספו בפיתוח תוכנה, שלימים תהפוך אותו לאדם עשיר מאוד. מנוע חיפוש וטכנולוגיה להזמנת חדרי מלון ושירותי תיירות עבור סוכני נסיעות מה שאפשר לו להיות עצמאי בשטח. וזאת, בניגוד לאחרים בענף הנסיעות שתלויים בתוכנות כאלה ואחרות שגובות הרבה כסף תמורת הזכות להשתמש בהן. לא רק תג'ר הפך איש עשיר. מספרים שבתחילת הדרך, כשרק הקים את גו גלובל טרוול, תג'ר בכלל לא תיאר לעצמו שהחברה תהפוך במרוצת השנים למעצמה המשרת יותר מ-4,000 לקוחות ב-32 מדינות. עובדה, הוא נתן בנדיבות 50% מהעסק למזכירתו, נטלי דנוב דקאלו, שרק עלתה לישראל עם בעלה ועזרה לו בהקמת החברה. "אז הוא עוד לא הבין מה יש לו ביד", אומרים בסביבתו. אגב, נטלי היא זו שבחרה את שם החברה ואת המיתוג של החברה.

שירות מעל הכל ומכירות של מיליארד שקל

תג'ר הבין שכדי לצמוח בצורה הנכונה, על החברה לתת שירות שהוא מעל לכל. לכן, במרכז החברה בישראל, לצד אנשי הפיתוח, פועל מוקד טלפוני שנותן מענה ישירות לכל סוכן. בעוד חברות בענף מצמצמות וחוסכות כוח אדם, תג'ר החליט שהשירות אצלו יהיה בעדיפות ראשונה. וגם היום, שהחברה הפכה לחברה גלובלית עם פעילות ב-32 מדינות, היא מפעילה מספר מוקדי שירות בחו"ל. תג'ר מקפיד שלכל מדינה יהיה מענה טלפוני בשפה שלה, שלא ייווצר מצב שמתקשרים ועונים ללקוח בשפה שלא מובנת לו. גם מעבר לים, גו גלובל טרוול עובדת רק באמצעות סוכני הנסיעות, ולמעשה המכירות שלה בחו"ל הפכו במרוצת השנים להיות מוקד המכירות העיקרי של החברה. בדירוג דן אנד ברדסטריט לשנת 2016, גו גלובל טרוול דורגה במקום השני מבחינת היקף המכירות של חברות התיירות הפועלות בישראל עם סכום של כ-920 מיליון שקל, כאשר רק השטיח המעופף דורגה מעליה במקום הראשון. הערכה היא שהחברה כבר חצתה את רף המכירות של מיליארד שקל בשנה. הדבר המדהים מבחינת החברה שיש לה את היקף המכירות הגבוהה מבחינת עובד שעמד על כ-6.571 מיליון שקל לשנה, גבוהה יותר בהרבה משאר החברות המוזכרות.

על עסקת גו גלובל טרוול-אייפקס

רבים הופתעו מהמחיר הגבוה שקרן אייפקס שילמה עבור 80% מגו גלובל טרוול. גורמים כלכליים וגורמים בענף הנסיעות מספרים שזהבית כהן, המנהלת את הקרן, ערכה בדיקות מדוקדקות, התייעצה וחרשה את המספרים והספרים קרוב לשנה לפני שנתנה אור ירוק למהלך. הערכות הן כי החברה מרוויחה כ-7-8 מיליון אירו בשנה, כאשר רוב היקף המכירות שלה כ-90% מתבצע בכלל מעבר לים. בישראל החברה מוכרת פחות מ-10%, כאשר מלבד בתי מלון היא גם נכנסה למכירה של העברות מכל מקום בעולם. בנוסף, החברה פעילה בתחום ההעברות פרטיות משדות תעופה לבתי מלון בהזמנה מראש ובתעריף קבוע כולל לוקיישנים לא מרכזיים. כמו כן, החברה בחו"ל עובדת בתחום השכרת הרכב ויש לה הסכמים עם חברות שונות כדי להשיג את המחיר הטוב ביותר, שקצת מזכירה את השיטה בה פועלת אופרן הולידיי אוטו. עד היום, קרן אייפקס נמנעה להיכנס לתחום התיירות. הקרן פועלת בדרך של השבחת חברות ואז מוכרת אותן. הכניסה לתחום נועדה לעזור לגו גלובל טרוול לפתח עוד יותר את פעילות החברה בחו"ל. כאשר אייפקס תשקיע כסף, ובנוסף תביא את הקשרים הטובים שיש לה. זה יחד עם התוכנה והידע שיש לגו גלובל טרוול, הוא שילוב שאמור להגדיל עוד יותר  את היקף המכירות של החברה. ומה באשר לתג'ר? כרוח החיה של החברה, הוא יישאר בתפקיד הנשיא והאיש שמתווה לה את דרך הפעילות. אומרים עליו שהוא מעורב בכל דבר שקורה בחברה, מכיר את כל העובדים, יורד לפרטים הקטנים ולא סתם החברה שהקים עם אפס ידע בתיירות, הפכה אימפריה. נינו תג'ר גיל: 68, יליד ישראל מצב משפחתי: נשוי, אב ל-2 בנות וסב ל-4 נכדים מקום מגורים: פארק צמרת, ת"א קריירה: מייסד גו גלובל טרוול לפני 17 שנה אוגוסט 2017: האקזיט של השנה: נינו תג'ר מוכר 80% מחברת גו גלובל טרוול שייסד לפני 17 שנה לקרן אייפקס  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעותמבזקיםכללי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: