אא

כל הדרך לבורסה: מי את רשת מלונות בראון?

ליאון אביגד הקים את הרשת, התחבר למשפחת ויצמן כבר ב-2004 כאשר ייעץ לה בגרמניה, כעת הרשת עשויה להתחיל להיסחר בבורסה, ויש לה תכניות רבות להתרחב גם מעבר לים. על מאחורי הקלעים של מלונות בראון. הכתבה המלאה בגיליון פספורט המודפס ביום ראשון

צילום: יח"צ|ליאון אביגד. צילום אורי דנון צילום: יח"צ|ליאון אביגד. צילום אורי דנון

ליאון אביגד, כבר סוגר במלונאות כ-30 שנה, אך נראה שאת הקפיצה הגדולה שלו, עורך כעת איש המלונות הוותיק, כאשר הרשת שהקים בדרך להיסחר בבורסת ת"א לפי שווי של כ-325 מיליון שקל.  

רשת מלונות בראון אמורה להיכנס לבורסת ת"א על השלד הבורסאי של חברת הרודיום השקעות בע"מ. אביגד החל את ההכרות שלו עם ענף המלונאות  עוד לפני הצבא כאשר עבד בצוות הבידור של קלאב מד באילת. לאחר מכן התחיל לעבוד כקונסיירז' במלון המלך דויד בירושלים. הוא עבר את כמעט כל שרשת התפקידים בענף המלונאות, ברמן, מלצר ועוד.

ליאון אביגד. צילום אורי דנון ההתחלה של רשת בראון אותה הוא הקים עם בן זוגו ניצן פרי הייתה ב-2010.   המלון הראשון היה פולי האוס בת"א, כאשר עליו החלו לעבוד עוד ב-2006. בשנת 2010 אביגד מכר את המלון למשפחת ויצמן, למני ובנו ניר. המלון אגב נפתח רק ב-2016. לאחר מכן, משפחת ויצמן מכרה את המלון למשפחת דיין המחזיקה כיום ברשת מלונות אפריקה ישראל. לפני כשלוש שנים ניר ויצמן נכנס כשותף לרשת בראון, ובשנה האחרונה הצטרף לרשת גם ראובן אלקס מנכ"ל רשת פתאל לשעבר. כיום לרשת בראון יש 8 מלונות בישראל. 6 מהמלונות בבעלות הקבוצה ועוד שניים בניהול שלה. בנוסף, ישנם עוד 6 מלונות בבנייה. כאשר בין השאר המטרה להגדיל את כמות החדרים בבית מגדלור ברחוב בן יהודה 1 בת"א, בו  יש לרשת כבר 102 חדרים והמטרה להגיע ל-160 חדרים. בבית גאון מול הדולפינריום בת"א הרשת לקחה שתי קומות תחתונות ועוד שלוש עליונות, כאשר היא תפעיל כ-160 חדרים, אמורה לפתוח מלון של כ-220 חדרים ברוטשילד פינת יבנה בת"א, עוד מלון במקום מלון דבורה ההיסטורי בת"א עם מעל 100 חדרים. אביגד אמר ל'פספורטניוז', כי מבחינת הרשת: "אין קונספט של גדלים, יש הקפדה על הדברים הקטנים, מעניין מבחינתנו לתת ערך ללקוח". בנוסף, רכשה הרשת לאחרונה נכסים באתונה, סלוניקי, וורשה. כאשר יש בבעלותה גם מלון בקרואטיה. "אנחנו צרכים לפזר את הסיכונים, כאשר יש לנו משקיעים מוסדיים, אנחנו צרכים שגם גברת כהן המושקעת תדע שאנחנו מפוזרים בצורה נכונה . גם מבחינת הקונספציה, מוסיף אביגד ואומר כי אין כיוון אחד מבחינת הרשת :"זה יכול להיות בבעלות, ניהול שכירות ". לפי ההודעה לבורסה בשבוע שעבר, בראון אמורה להחזיק בזכויות בבתי מלון המכילים 1,549 חדרים במצטבר עד לחודש אפריל 2019, ולהגיע סך הכול בישראל ל-14 בתי מלון. לפי התכניות, הרשת אמורה לגדול עוד משמעותית בישראל, וגם מעבר לים  הכוונה היא לעשות דריסת רגל ולנהל מלונות גם בחו״ל. למשפחת ויצמן באופן פרטי כבר ימעל 120 מלונות באירופה בבעלותה, וכאלה נוספים עליהם כבר עשתה אקזיט. 
ראובן אלקס עוזב את רשת פתאל. צילום: שיר גולניראובן אלקס עוזב את רשת פתאל. צילום: שיר גולני
ראובן אלקס. צילום: שיר גולני עוד בהרחבה על רשת מלונות בראון, כיצד צפויה להיות חלוקת המניות בין השותפים, מי הקהל העיקרי של הרשת? מה אביגד אמר על דירוג המלונות של משרד התיירות?  מה הפתיע אביגד ואמר על תופעת ה- Airbnb, ועוד על הפרטים הקטנים מאחורי ההצלחה הגדולה של רשת מלונות בראון, בגיליון המודפס הקרוב של פספורט ביום ראשון הקרוב.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותמבזקיםמלונות בראון

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: