אא

כל מה שרציתם לדעת על חופשה לארה"ב בתקופת קורונה

בעשור האחרון הוכפל מספר היעדים בטיסה ישירה מישראל והוא עומד היום על 12 ערים ברחבי ארה"ב ובאופן מפתיע שנת 2021 שברה שיאים עם למעלה מ-2 מיליון טסים לארה"ב

צילום: FREEPIK צילום: FREEPIK

אז מה יש לארה"ב להציע?

ובכן, מה לא?! ארה"ב מציעה את הערים שהן הכי בעולם: ניו יורק שהיא הגדולה בתבל - גם אם לא מבחינת שטח ואוכלוסייה, לוס אנג'לס הנוצצת מכולן, סן פרנסיסקו עם ניחוח של שנות ה-60 והמבנה הטופוגרפי המפורסם, עיר החטאים לאס וגאס שמה שקורה בה, נשאר בה. ארה"ב מציעה את טיולי הטבע מהמרהיבים בעולם וכמה מהשמות המפורסמים בעולם כמו הגרנד קניון או פארק ילוסטון, שהגיע הזמן לראות ממש לנגד העיניים ולא על המסך הגדול מעדשת המצלמה של צלם הוליוודי. לא תופתעו לשמוע שהפארקים האלה הם רק שניים מתוך 400 הפארקים הלאומיים הפזורים ברחבי המדינה. חלקם מדבריים, חלקם בעלי יערות עבותים, חלקם פראיים ומסוכנים ואחרים הם גן עדן של פיקנקים. בחלקם אפשר לפגוש דובים, אחרים הם גן עדן למטפסי הרים, סנפלינג או סנואו-בורד, אחרים מושכים את חובבי ספורט המים בנהרות ענק כמו ראפטינג וקיאקים ועוד ועוד. ובכולם אזורי לינה, קמפינג וחניוני קרוואנים מסודרים ומתוחזקים. הרבה פעמים טיול לארה"ב יכלול קצת מכל דבר, טבע לצד עיר, בילויים בלילה לצד לינה תחת כיפת השמיים. אמריקה היא אמנם יעד מבוקש, אבל הטיסה הארוכה ועלויות הנסיעה מונעות מרובנו לחזור אליה מדי שנה, כך שנרצה לטעום מהכל ולנצל כל דקה. בדרך כלל מדובר בטיול ארוך יותר מקפיצה לאירופה. בכל אופן, בימי הקורונה, ההכנות לטיול בארה"ב חשובות יותר מתמיד.

טיסה לארצות הברית בימי קורונה

מגפת הקורונה עוד חיה ובועטת וגם ארה"ב רשמה במהלך יולי 2021 עליה מחודשת בנדבקים עם אצבע מאשימה לווריאנט דלתא מחד ולאחוזי מחוסנים לא גבוה במיוחד מאידך. נכון לקיץ 2021 כשני שליש מהאוכלוסייה המבוגרת בארה"ב התחסנו בחיסון ראשון בלבד וב-1,000 מחוזות ברחבי המדינה שיעור המתחסנים עומד על מתחת ל-30%. ההנחיות לגבי עטיית מסכה, ביקור במקומות ציבוריים או הומי אדם, נסיעה בתחבורה ציבורית, כניסה לפארקים, למוזיאונים או למקומות הבילוי תלויים בעיר ובמדינה בה אתם מבקרים. יש מדינות שמחייבות עטיית מסכה מגיל שנתיים ויש מדינות בעלות תקנות קפדניות פחות. שימו לב שאם אתם מתכננים לעבור בין מדינות בתוך ארה"ב של אמריקה, יכול להיות שתהיו מחויבים בבידוד כך שכדאי לבדוק את כל הפרטים עוד לפני הזמנת כרטיסי הנסיעות. כניסה לקליפורניה, למשל, מכל מדינה אחרת בארה"ב מחייבת ב-14 ימי בידוד. מאחר והתקנות וההגבלות למיניהן משתנות מעת עת ולעיתים באופן פתאומי, כדאי לתכנן כמה אופציות לטיול, למקרה של הפתעה לא נעימה בהגבלות חדשות ובלתי צפויות.

ביטוח נסיעות לארה"ב

בכל ביקור בארה"ב ביטוח נסיעות מומלץ ביותר. אתם לא רוצים להסתכן ולהיכנס למדינה הזאת, בה כל ביקור בבית חולים או אפילו במרפאה שכונתית מגיע במהירות לעשרות אלפי שקלים. כל טיפול רפואי בארה"ב הוא הוצאה גבוהה ובימי קורונה מדובר בסיכון כפול ומכופל. מצב של הידבקות במחלה עלול לעלות בממון רב. חשוב להקפיד על ביטוח נסיעות עם כיסוי מותאם לימי קורונה וחשוב להתאים את היקף הפוליסה באופן אישי לצרכים שלכם, לאופי הטיול ולשקט הנפשי שלכם. ברכישה של פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל כדאי לבדוק מהם התנאים לרכישה והאם חברת הביטוח מגבילה את מכירת הפוליסה לגילאים מסוימים, למצבים בריאותיים מסוימים, האם גם בלתי מחוסנים יכולים לעשות ביטוח ועוד. הפניקס smart travel מבטחת בביטוח נסיעות לארה"ב את כל שכבות הגיל,ובלבד שמדובר בבעלי תו ירוק או בילדים מתחת לגיל 16. נושא נוסף שכדאי לבדוק ברכישה של ביטוח נסיעות הוא גבול הכיסוי הקיים לכל אחד מסעיפי הפוליסה. הפניקס smart travel מספקת כיסוי ללא הגבלת סכום לכל הטיפולים הרפואיים בפוליסה וזה כולל הוצאות אשפוז בגין הידבקות במחלת הקורונה. כמובן שקיים פער בין ביטוח נסיעות לארה"ב של אדם מעל גיל 60, עם מחלת רקע לעומת נערה בריאה ומחוסנת בת 28. הפער מתבטא בצרכים של מי מהם, בכיסויים הנוספים שחשוב שיירכשו על ידם ובהתאם לכך תנאי הפוליסה. וזו אחת הנקודות החשובות לבדיקה ולהשוואה בין חברות הביטוח השונות: אילו כיסויים והרחבות מוצעות לכם ולכן, מהם התנאים שלהם ותקרת הכיסוי בכל אחד מהם, איזו חברה מעניקה את הכיסוי הרחב ביותר במחיר האטרקטיבי ביותר ואיזו פוליסת ביטוח היא המותאמת ביותר לצרכים שלכם בכדי לטייל בראש שקט בפסים וכוכבים.

ביטוח נסיעות לארה"ב בימי קורונה

מעבר לביטוח הרפואי הבסיסי (שהוא רחב ומשמעותי, יש לציין) בימי קורונה כדאי להצטייד בכיסוי ייעודי למקרים שקשורים בשינויים בתוכניות בשל המגפה. כאן חשוב למצוא את הפוליסה שמעניקה תקרת כיסוי גבוהה למקרה של ביטול הנסיעה עקב הידבקות במחלה או דרישה לבידוד בימים שלפני הטיסה. נקודה נוספת להשוואה ולבדיקה מבין ביטוחי הנסיעות השונים היא תקרת הכיסוי במקרה של הארכת השהות במדינה מעבר לתקופת הביטוח, בשל הידבקות או חשש להידבקות בקורונה ובהתאם לתנאי הפוליסה . תראו שכל חברת ביטוח מציעה במקרים כאלו כיסוי שונה. הפניקס smart travelמכסה אתכם ב-100 דולר לכל לילה ללא מגבלת לילות /תקרת סכום נוסף וזאת בנוסף לכיסוי ההוצאות הרפואיות, כיסוי לעלויות השינויים בכרטיסי טיסה ונסיעה וכן, במקרה הצורך, מימון של מלווה. ועוד לפני כן - שימו לב מהי תקופת הביטוח והתאימו אותה לתכנון שלכם. שימו לב שיש חברות שמגבילות באופן מחמיר יותר את זמן הביקור בארה"ב מבחינת הכיסוי הביטוחי. בכיסוי מגן קורונה קיים סעיף למקרה של קיצור הנסיעה ויציאה בהולה חזרה לארץ בשל התראת סגר מתקרב במדינת היעד . כל אחת מחברות הביטוח מציעות כיסויים דומים, אך בהגבלות ותנאים שונים. הפערים האלה יכולים להיות פערים של אלפי שקלים ברגע האמת, כך שחשוב לשים לב לתקרות הכיסוי בכל אחת מהפוליסות שאתם בודקים. עוד שאלה שכדאי לשאול את עצמכם ואת חברת הביטוח לפני טיסה לארה"ב והוצאה של שקלים רבים על כרטיסי טיסה, נסיעות, מלונות ורכב שכור, היא מה קורה אם מופיעים תסמיני קורונה ממש בשדה לפני העלייה למטוס, יש לכם את כל האישורים הנדרשים לטיסה והגורם האחראי בבידוק מונע את עלייתכם למטוס עקב חשש להידבקות ומביא לכם תיעוד רשמי מה שמביא לדחייה מיידית של הטיול. האם תהיו מכוסים במקרה כזה? ומה קורה כשהדבר קורה דווקא רגע לפני הטיסה חזרה לארץ הקודש.

איך יראה רגע האמת בארה"ב?

כשאתם רוכשים ביטוח נסיעות לחו"ל דמיינו רגע מה בעצם קורה כשמגיע, חלילה, הרגע שאתם נדרשים לטיפול רפואי, שלא להזכיר מקרים חמורים כמו הזדקקות לפינוי רפואי ואף הזנקת מסוק לשם כך. איך בעצם אתם מתקשרים עם רופא או צוות חילוץ? איך יודעים היכן בית החולים הקרוב? ורופא שיניים? או רופא ילדים, למשל? בשנים האחרונות נכנסו לשוק ביטוח הנסיעות לחו"ל שירותים דיגיטליים שהופכים את רגע האמת לפשוט הרבה יותר לתפעול. חברות הביטוח במקרה זה מעניקות לנו, הנוסעים והנוסעות לחו"ל, שירות משמעותי הרבה מעבר להחזר כספי על הוצאות טיפול רפואי שהצלחנו להגיע אליו בעזרת פנקס טלפונים שקיבלנו עם הפוליסה ובכלל שכחנו בבית. הפניקס smart מובילה את החדשנות הטכנולוגית, והיא מספקת היום לכל מבוטח ומבוטחת הטסים לחו"ל אפליקציה ייעודית. אפליקציית אייר-דוקטור מקשרת את המשתמשים לעשרות אלפי רופאים ורופאות במגוון תחומי התמחות ברחבי העולם ובאופן ספציפי לרופא בתחום הנדרש והקרוב ביותר למקום האירוע. בעזרת האפליקציה אפשר לאתר מרפאות ואף לקבוע תור אצל הרופא או הרופאה באופן ישיר, או להזמין את הרופא אליכם למלון.בעזרתה מאתרים בית חולים קרוב ואפשר גם לבצע שיחת וידאו עם רופא מקומי שיכול לספק במעמד השיחה מרשם ו/או הפנייה. השירות ניתן במספר שפותולעיתים קרובות אף בשפה העברית ובכדי להקל אף יותרהפניקס משלמת ישירות לרופא ללא כל צורך בבירוקרטיה, הטענת כרטיסים אומילוי טפסים. האפליקציה היא גם כלי לניהול התביעות, ללא פקסים או אגירת קבלות. העולם הדיגיטלי הפך גם את תחום ביטוח הטיסה למתוחכם יותר, יעיל יותר וכזה שמספק שירות רחב הרבה יותר מבעבר. כשאתם בוחרים פוליסת ביטוח נסיעות לארה"ב בתקופת קורונה, כדאי לבחון את השירותים הדיגיטליים של חברות הביטוח השונות ומי מהן תהיה שם בזמן אמת תלווה אתכם ותגיש לכם פריסה של שירותים רפואיים בלחיצת כפתור ברחבי העולם ובאופן הפשוט והנגיש ביותר עבורכם.

עוד טיפים להשוואת ביטוח נסיעות לארה"ב

החלק העיקרי בביטוח נסיעות לחו"ל הוא הביטוח הרפואי. טיפולים רפואיים בחו"ל הם פוטנציאל להוצאה הגדולה והמשמעותית ביותר, בוודאי ביחס לסמארטפון שנגנב או אפילו מצלמה מתוחכמת. ועדיין, גם כבודה של הכבודה במקומה מונח. ובקיצור, עיון בחלק של הכיסויים שאינם רפואיים, אלא נוגעים לציוד, כבודה ומסמכים יגלה בפניכם פערים משמעותיים. שווה לבדוק מהם התנאים לקבלת החזר בעבור מסמכים או כבודה שאבדה או נגנבה, מה קורה כשהמזוודה לא מגיעה עם המטוס או לפחות לא זה הנכון, מהי תקרת הכיסוי עבור מסמכים, עבור מזודות ועבור טלפונים ומחשבים ניידים. בהפניקס smart מציגים את ההחזר הגבוה ביותר בענף של איחור כבודה בגובה של 200 דולר וללא כל השתתפות עצמית באתר חברת הביטוח שווה להתעניין אילו הרחבות מוצעות לכם לרכישה ולדאוג לכיסוי ראוי ומותאם לציוד שלכם, בוודאי אם יש בו פריטים ייחודיים כמו מצלמות יקרות וציוד אלקטורני אחר, גלשנים למשל או ציוד ספורט אחר לסוגיו וכו'. אגב, אם אתם לוקחים אתכם ציוד ספורט אתגרי, המשמעות היא שעליכם לוודא שגם הביטוח הרפואי תקף במלואו בעבור הפעילויות המתוכננות או שעליכם לרכוש הרחבות וכיסויים ייחודיים נוספים עבורן. שווה לבדוק מול חברות הביטוח השונות לגבי מסלולי הביטוח השונים בעבור מחוסנים ומחלימים ובעבור בלתי מחוסנים, אילו הטבות מקבלות כל אחת מהאוכלוסיות הללו והן יכולות להתבטא במספר ימי שהייה ביעד, בהנחות לפי גיל, והשאלה החשובה בעצם והראשונה – האם ארה"ב נכללת ברשימת המדינות שחברת הביטוח מבטחת.

ביטוח נסיעות לארה"ב, בשורה התחתונה

המחיר של ביטוח נסיעות לארה"ב מסתכם בכמה דולרים בודדים ליום, כשגובה הכיסוי מסתכם למעשה בכמה מיליונים. בעיקר בימי קורונה, שווה להוציא עוד כמה שקלים ולטוס בראש שקט, בכיסוי מלא, בהגנה מלאה ונפש רגועה. השוואה נכונה בין פוליסות ביטוח הטיסות השונות יכולה לחסוך לכם כסף וגם עוגמת נפש. הטיפ הכי חשוב שלכנו הוא ששווה להשקיע בעיון בפוליסות ולהקדיש לרכישת ביטוח הטיסה מזמנכם כדי לבנות כיסוי מותאם אישית, כדי לדעת בדיוק בעבור מה אתם משלמים וכדי לדעת שברגע האמת, אתם בטוחים. אם לסכם בקצרה: בדקו את תקרות הכיסוי לטיפולים רפואיים ולכבודה, את הכיסויים הייעודיים לתקופת הקורונה ובאילו מקרים הם תקפים, את זכויותיכם במקרה של הידבקות או חשש להידבקות במחלה לפני הטיסה או במהלך השהייה בארה"ב, בדקו אילו כיסויים מוצעים לכם לרכישה כמו גם אילו הטבות, הנחות ותוספות אתם מקבלים בפוליסה האישית שלכם. ואחרון אך ממש לא בחשיבותו – פרמטר השירות ואפשרויות יצירת הקשר בזמן אמת, עת אתם מעבר לים ואלפי קילומטרים מכאן.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ביטוח נסיעות לחו"לתוכן פרסומי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: