אא

"כל מטוס שני של איירופלוט יהיה מתוצרת רוסיה עד 2030"

הכריז שר התעשייה הרוסי לאור התפתחות משמעותית של ענף ייצור המטוסים ברוסיה. עפ"י רשימת הזמנת המטוסים של איירופלוט, החזון של שר התעשייה עשוי להתממש

ה-MC 21-300 נוחת לאחר טיסת מבחן ברוסיה. צילום: Shutterstock ה-MC 21-300 נוחת לאחר טיסת מבחן ברוסיה. צילום: Shutterstock
בסוף השבוע האחרון הכריז דניס מנטורוב, שר התעשייה הרוסי: "עפ"י התוכנית שלנו כל מטוס שני בצי של איירופלוט יהיה מתוצרת רוסיה עד שנת 2030". לכאורה, נראה כי להכרזה זו אין על מה להתבסס מלבד תחושת פטריוטיות אמביציוזית של השר הרוסי, שכן חברות התעופה הרוסיות, ובראשן איירופלוט, מפעילות היום כמעט באופן מוחלט ציי מטוסים מערביים חדישים. בעבר כמעט כל הצי של איירופלוט כלל מטוסים מתוצרת רוסיה: אנטונוב, איליושין וטופולב. עם התפרקות ברית המועצות, חברת התעופה הגדולה והמובילה ברוסיה החליטה לחדש את פניה והתחילה להצטייד בעיקר במטוסים מערביים חדישים, וגם במעט מטוסי הדור החדש של היצרנים הרוסיים. והיום, כידוע, איירופלוט נחשבת לבעלת אחד הציים הצעירים ביותר בתעופה הבינלאומית. לאיירופלוט היום 255 מטוסים: 139 מתוצרת איירבוס, 66 מתוצרת בואינג ו-50 מתוצרת סוחוי הרוסית. החברה מפעילה את 50 מטוסי סוחוי סופרג'ט, SSJ100, המכילים 87-98 מושבים (בתצורה של מחלקה אחת או שתיים) לטיסות פנים ברחבי רוסיה. המטוסים עונים היטב על צרכי החברה והיא הזמינה מחברת סוחוי 100 מטוסים נוספים. מטוס רוסי נוסף בתוכניות של איירופלוט: אירקוט MC 21-300. המטוס הרוסי צר הגוף אמור להתחרות ב-737 של בואינג ובמשפחת 320 של איירבוס. המטוס הרוסי עבר את כל הפיילוטים וטיסות המבחן ואמור לזכות באישור מועצת התעופה האירופית בשנה הבאה. חברת אירקוט, שלוחה של UAC, תאגיד ייצור המטוסים הרוסי, קיבלה כבר 175 הזמנות קבועות, ואמורה לייצר מדי שנה עד 2025 70 מטוסים מדגם זה, ובהמשך גם 100-120 מטוסים מדי שנה עם צפי ל-850 הזמנות. איירופלוט כבר הזמינה 50 מטוסי MC 21-300, שיוחכרו לה ע"י חברת 'אוויה-קפיטל' ל-12-18 שנים, בין 2020 ל-2026, ותפעיל אותם בקווים לטווחי ביניים, בעיקר באירופה. איירופלוט עם צי של 150 מטוסי SSJ100 ו-50 מטוסי MC 21-300, בהחלט תסייע להגשים את חזונו הפטריוטי של שר התעשייה הרוסי. אגב, הרוסים עובדים גם על מטוס רחב גוף, שאמור להתחרות בדרימליינר. המטוס, CR 929, שהחל כמיזם סיני ב-2011, ובהמשך הפך למיזם משותף רוסי – סיני, יוכל להכיל 250-320 נוסעים וצפוי לעלות לאוויר ב-2027.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםחדשות עולמיות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: