כמה באמת שוות החוויות שלכם בטיסה?
בענף התעופה מכירים היטב את המונח החמקמק "חוויית טיסה" ומשקיעים בו מיליוני דולרים. חברות תעופה - הכירו את הכלכלה החזקה בעולם – כלכלת החוויות. דעה
ישרו מושבים וחגרו חגורות. טיסה נעימה. צילום: 123rf|טל זייברט
אחת מחברות התעופה האזוריות בארה"ב סבלה מכאב ראש לא קטן: המשוב שהגיע מנוסעי טיסת הבוקר מאלסקה לניו יורק, יעד מבוקש כשלעצמו, היה שלילי. השעה המוקדמת בה נאלצו הנוסעים להתייצב בנמל התעופה; המרחק של שער היציאה אל המטוס; התורים לבידוק הביטחוני – כמעט כל הפרמטרים נלקחו בחשבון חוץ מאחד: הנוסעים עצמם. כשסוף סוף פנו אליהם בשאלה ישירה, הבינו ראשי חברת התעופה את גודל המחדל: במתחם ההמתנה לטיסה לא היה בית קפה והנוסעים העייפים נאלצו להעביר את הזמן במחשבה שלאיש לא אכפת מהם. מכונת קפה אוטומטית שינתה באופן דרמטי את מידת שביעות הרצון וככל הנראה גם את מאזני חברת התעופה. אותה חברת תעופה אזורית היא לא היחידה שנאלצה ללמוד על בשרה את המונח כלכלת חוויות. ההסבר שלו הוא הרבה פחות מורכב ממה שאולי נהוג לחשוב. כלכלת חוויות עוסקת ביכולת של כל ארגון להתמקד בחוויות שצוברים לקוחותיו, לא רק מהמוצר שהוא מציע. מדובר על סט ערכים ושירותים, רגעי קסם, שמניעים לקוחות לפעולה ומסייעים להם לשמור על אסוציאציה חיובית. בענף התעופה מכירים היטב את המונח החמקמק חוויית טיסה ומשקיעים בו מיליוני דולרים. חברות התעופה מבינות היטב שמדובר במנוע צמיחה שמסייע להן לייצר דיאלוג פורה עם הנוסעים. כי הרי מה חווייתי יותר מטיסה או טיול? במחקר שבדק מהם זיכרונות הילדות הטובים ביותר של מבוגרים, נמצא כי טיולים משפחתיים נטמעו כזיכרון חיובי ומעצב. מספר ימים של טיול לא הצליחו להיעלם גם אחרי עשרות שנים של שגרה. ענף התעופה מכירים היטב את המונח החמקמק חוויית טיסה ומשקיעים בו מיליוני דולרים. צילום: 123rf