אא

לאילו מדינות ישראלים חייבים להוציא ויזה

יש לכם דרכון ישראלי? ברכות! אתם רשאים להיכנס לשטחן של כ-160 מדינות וטריטוריות שונות מסביב לעולם מבלי להידרש לאשרת שהייה. למרות ש-160 מדינות וטריטוריות נשמע הרבה, עדיין יש לא מעט מדינות ויעדים נחשקים בעולם שדורשים מאיתנו הישראלים אשרת שהייה (ויזה) - היכנסו לראות מאילו מדינות, אולי גם תופתעו מחלק // תוכן פרסומי

צילום: 123rf צילום: 123rf
הידעתם שכל אזרח ישראלי רשאי להיכנס לשטחן של כ- 160 מדינות וטריטוריות שונות מסביב לעולם מבלי להידרש לאשרת שהייה ו/או לקבלה מייד עם הגעתו לשטחן? הידעתם שהדרכון הישראלי הוא אחד מהדרכונים הבודדים בעולם המאפשר כניסה ללא ויזה לכל מדינות האיחוד האירופי? יחד עם זאת, חשוב לציין שישנן לא מעט מדינות ויעדי תיירות פופולאריים שלגביהם אזרחי מדינת ישראל נדרשים להוציא ויזה על מנת להיכנס ולשהות בהם. בכתבה שלפניכם ריכזנו עבורכם רשימה של כל המדינות שלגביהן תדרשו להוציא ויזה על מנת לבקר בהן.

ויזה לארה"ב

ויזה לארצות הברית היא ללא ספק הויזה המוכרת והנפוצה ביותר בקרב אזרחי ישראל והיא מיועדת לכל אחד ואחת מביניכם המעוניין לבקר ולשהות לפרקי זמן ידועים מראש בשטח כל אחת מהמדינות המרכיבות את ארצות הברית של אמריקה. הליך הוצאת ויזה לארה"ב מתקיים אל מול שגרירות ארצות הברית בישראל ובמסגרתו תדרשו להגיע למשרדי השגרירות לצורך קיומו של ראיון אישי. הוצאת ויזה לארצות הברית הינו הליך בירוקרטיה מורכב יחסית המורכב בין היתר ממילוי טופס באתר המקוון של שגרירות ארצות הברית בישראל (נדרש למלא את הטופס באנגלית), רכישת קוד לצרכי קביעת ראיון בשגרירות ארה"ב בישראל, תשלום אגרה בהתאם לסוג הוויזה אותה אתם מעוניינים להוציא וקיומו של הראיון האישי בשגרירות ארצות הברית בישראל שלאחריו תקבלו את התשובה בנוגע לזכאותכם ו/או אי זכאותכם לקבלת אשרת כניסה לרחבי ארצות הברית.

ויזה למדינות נוספות ביבשת אמריקה

לצד מדינות שונות בדרום אמריקה שלגביהן לא נדרשת מהישראלים הצגת ויזה, כגון: ברזיל וארגנטינה, ישנן לא מעט מדינות בדרום אמריקה בהן אזרחים ישראליים נדרשים להציג ויזה בתוקף על מנת להיכנס לשטחן, וביניהן: ונצואלה, אנטיגואה, ברבודה, קובה ו-גוויאנה. במידה ואתם מתכננים טיול לדרום אמריקה הכולל שהות במדינות אלו ומדינות נוספות, מומלץ לבצע בירור מקיף בנוגע להליך הנפקת ויזה למדינות אלו. חשוב לציין שהביקור במדינות אלו נעשה במסגרת טיולי תרמילאים לדרום אמריקה במסגרתו תדרשו לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל המותאם למטרות טיול תרמילאים, ולכן, מומלץ לתכנן מראש את מסלול הטיול ולבחון את יעדי המדינות השונות גם לצורך רכישת ביטוח נסיעות המותאם עבורכם.

ויזה למדינות ביבשת אסיה

יעדי המזרח הרחוק ביבשת אסיה מהווים יעדי תיירות ותרמילאות מבוקשים על ידי רבים מאזרחי מדינת ישראל, כאשר בין היתר המדינות שלגביהן תדרשו להנפיק ויזה לצורך ביקור ושהות בהן נכללות: סין, ווייטנאם, טאיוון, קזחסטן, מיאנמר ו-אוזבקיסטן. כמו כן, גם לצורך טיול בהודו תדרשו להוצאת ויזה מסוג ויזת תייר, ויזת עסקים, ויזת מעבר או ויזת מיוחדת המיועדת בעיקר לאילו מביניכם המגיעים להודו לצרכי סיקור תקשורתי. ויזת תייר להודו ניתן להוציא גם במסגרת ויזה לתקופה קצרה של עד חודשיים וגם במסגרת ויזה לתקופה ממושכת של חצי שנה. במידה ואתם מתכננים שהייה בהודו לצורך מעבר בין מדינות במזרח, תוכלו להישאר בהודו למשך שלושה ימים בלבד במסגרת הנפקת ויזת מעבר בלבד. בדומה לטיולי תרמילאות בדרום אמריקה גם טיולי תרמילאות במדינות המזרח, מחייבות אתכם לרכוש ביטוח נסיעות המותאם לסוג ואופי הטיול המתכונן, למספר המדינות בהן אתם מתכננים לטייל ובהתאם למשך הטיול המתוכנן, ולכן, מומלץ לוודא מראש לאיזה מדינות במסלול הטיול שלכם, תדרשו להוציא ויזה לצורך הכניסה אליהן ובהתאם לכך לרכוש את ביטוחי הנסיעות המקיפים ביותר עבורכם.

ויזה למדינות ביבשת אפריקה

בדומה ליבשות אחרות מסביב לעולם, גם ביבשת אפריקה ישנן לא מעט מדינות שהכניסה אליהן מחייבת את התייר הישראלי בהצגת ויזה. מדינות אלו כוללות בין היתר את אוגנדה, אריתריאה, גינאה – באסו, גמביה, רוואנדה, קומרוס, קפאה ורדה, פרינסיפה ו-סאו טומורוס.

ויזה לאוסטרליה

יבשת נוספת בה תדרשו להצטייד מראש בויזה היא אוסטרליה, כאשר ויזת תייר ליבשת אוסטרליה הינה ויזה נפרדת לאוסטרליה ולניו זילנד.

ויזה לקנדה

ישראלים המעוניינים לבקר בקנדה אומנם אינם נדרשים להוצאת ויזה במובן הטכני, אך הם נדרשים להצגת דרכון בתוקף להצגתו של ואישור כניסה אלקטרוני אותו יש להטעין לפני ההגעה לביקורת הגבולות במדינה.

ומה בנוגע למדינות ערב?

הכניסה למדינות ערב איננה מתאפשרת למחזיקי דרכון ישראלי, וזאת לגבי מדינות עימן ישראל לא מקיימת יחסים דיפלומטיים וביניהן:, סוריה, סודן, איראן, עיראק, תימן, לוב, אלג'יריה, בנגלדש, כווית, לבנון, עומאן, פקיסטאן , מלזיה וערב הסעודית. לגבי מדינות ערב עימן ישראל מצויה ביחסי שלום כגון: מצרים, ירדן ולאחרונה גם איחוד האמירויות הערביות במפרץ הפרסי, הכניסה מתאפשרת למחזיקי דרכון ישראלי המציגים ויזה המיועדת לצורך ביקור תיירותי במדינות אלו. בנוסף, ישראלים יכולים לבקר גם במרוקו באמצעות ויזת תייר. לפני שאתם מתכננים טיול כזה או אחר במדינות שונות מסביב לעולם, אנו ממליצים לכם לברר את נושא אשרת הכניסה לכל אחת מהמדינות בהן אתם מתכננים לטייל ובהתאם לכך לפעול להוצאת ויזה. כמו כן, מומלץ להתייחס לרשימת מדינות היעד גם במסגרת רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל וזאת על מנת להבטיח לעצמכם כיסוי ביטוחי בכל אחת ממדינות היעד.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ויזהתוכן פרסומי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: