אא

לא רק מכתש רמון: לאן לטוס כדי לצפות במטאורים?

חובבי אסטרונומיה בהתרגשות שיא לקראת מטר המטאורים הצפוי במהלך אוגוסט. מכתש רמון, פארק תמנע, מצדה ועוד מקומות "חשוכים" לצפייה בכוכבים, הם כמובן לא לבד. בעולם יש עוד כמה מקומות טובים לצפייה בכוכבים. הנה 5 כאלה + המלצה היכן לישון בקרבת מקום

איך זה שכוכב אחד מעז? צילום: 123rf|אתר הצפייה מונטסק (Montsec) באגר (Ager) איך זה שכוכב אחד מעז? צילום: 123rf|אתר הצפייה מונטסק (Montsec) באגר (Ager)
החודש (אוגוסט) זה קורה. מטר מטאורים (כוכבים נופלים) צפוי לפלח את השמיים והישראלים, חובבי האסטרונומיה, באקסטזה. למי שאינו מצוי בגרמי שמיים, מטר המטאורים נוצר בשל התקרבותו של כוכב "סוויפט טאטל" החוצה את מסלול כדור הארץ. מכתש ומצפה רמון, פארק תמנע, כפר הנוקדים, צוקים, מצדה ועוד מקומות "חשוכים" נהדרים במדבר בהם אפשר לצפות הכי טוב במטאורים, הם כמובן לא לבד. ברחבי העולם יש עוד כמה מקומות מצוינים בלי זיהום אור לצפייה בכוכבים. הנה 6 מומלצים, כולל המלצה היכן לשים ת'ראש לפני/אחרי המסע בין כוכבים:

1. סאתרלנד, דרום אפריקה

סאתרלנד (Sutherland) היא המקום המושלם להתבוננות בשמי הלילה, שכן היא ביתו של הטלסקופ האופטי הגדול ביותר בחצי הכדור הדרומי. הטלסקופ הגדול בדרום אפריקה (SALT), ממוקם במצפה הכוכבים של דרום אפריקה - תחנת תצפית של סאתרלנד, המתעדת כוכבים רחוקים, גלקסיות וקוואזרים בגודל של עד פי מיליארד לעומת עין בלתי מזוינת. ישנם גם סיורי לילה עבור אסטרופיזיקאים נועזים שמקווים לקבל הצצה ליקום שלמעלה. איפה לישון בקרבת מקום? המלצת Booking.com: מקום האירוח Skitterland Guesthouse, השוכן בקארו הגדול (Great Karoo) בסאתרלנד, הוא המתאים ביותר ללילה של צפייה בכוכבים. בית ההארחה נמצא במרחק קצר ממצפה הכוכבים, ובין השאר, מספק לאורחיו הסקרנים שמיכות חשמליות לחימום לילי.  
תצפית כוכבים בדרום אפריקהתצפית כוכבים בדרום אפריקה
הטלסקופ הגדול בסאתרלנד, דרום אפריקה. צילום: 123rf

 

2. אגר, קטלוניה, ספרד

אתר הצפייה מונטסק (Montsec) באגר (Ager), הוכרז כיעד תיירות מועדף (Starlight Tourism Destination) על ידי אונסק"ו, והכפרים הסמוכים אליו החליפו את תאורת הרחוב הקונבנציונאלית לאורות LED בצבע ענבר ונורות נתרן כדי למזער את זיהום האור, באופן שיאפשר צפייה ברורה בכוכבים. איפה לישון בקרבת מקום? המלצת Booking.com: מונטסק פארק אסטרונומיק (Moncec Parc Astronòmic) נמצא במרחק נסיעה קצרה בלבד מאגר, וקצת יותר רחוק ממקום האירוח La Caseta del Montsec, מה שהופך אותו לבית הנופש המושלם לטיול הכוכבים. זהו מקום אירוח בודד, השוכן בהרים המספקים נוף מפעים גם כשהשמש זורחת.  
אתר הצפייה מונטסק (Montsec) באגר (Ager) ספרדאתר הצפייה מונטסק (Montsec) באגר (Ager) ספרד
אתר הצפייה מונטסק (Montsec) באגר (Ager), קטלוניה, ספרד. צילום: בוקינג.קום

 

3. פורט דייוויס, טקסס, ארה"ב

פורט דייוויס (Fort Davis) שוכנת בגובה של כ-1,500 מטרים מעל פני הים – יתרון משמעותי על פני שאר העיירות הסמוכות אליה. הנוף הייחודי של השטחים הפתוחים הנרחבים ותצורות הסלעים הופכים את היעד הזה לאדיר ביום ובלילה. מצפה הכוכבים מק'דונלד (McDonald Observatory) יושב על הר לוק, ונחשב לאחד המרכזים המובילים בעולם למחקר אסטרונומי, הוראה, וחינוך ציבורי, ומשמש כיחידת מחקר של אוניברסיטת טקסס באוסטין. מצפה הכוכבים הזה מארח באופן קבוע מסיבות כוכבים, ומאפשר למטיילים ליהנות מסיורי לילה של קבוצות כוכבים וגרמי שמים באמצעות מספר טלסקופים. איפה לישון בקרבת מקום? המלצת Booking.com: מלון Hotel Limpia שופע באישיות ובקסם נוסטלגי, ומציע מגוון חדרים וסוויטות עבור אלה המעוניינים לבקר במצפה הכוכבים, הנמצא במרחק חצי שעה נסיעה בלבד מפורט דייוויס. האזור גם נהדר לטיולים רגליים והוא מקום שהייה פופולרי עבור אנשים המבקרים באתר Fort Davis National Heritage ומרכז המחקר Chihuahuan Desert.  
פורט דייוויס, טקסס, ארה"בפורט דייוויס, טקסס, ארה"ב
פורט דייוויס, טקסס, ארה"ב. צילום: בוקינג.קום

 

4. פלסטון, בריטניה

פארק Northumberland International Dark Sky הוא לוקיישן נהדר לצפייה בכוכבים. הסטל (The Stell), מתקן אדריכלי הממוקם ליד הכפר פלסטון, נמצא עמוק בלב הפארק. האתר, שממבט ראשון נראה כאסם, מספק חוויה עוצמתית במיוחד. כל מה שצריך זה כמה שמיכות, בקבוקים ומשקפות לצפיית לילה. השאר יסתדר מעצמו. בשמי נורת׳אמברלנד (Northumberland) ניתן גם לצפות לעיתים בזוהר הצפוני המכונה גם Aurora Borealis. איפה לישון בקרבת מקום? המלצת Booking.com: מקום האירוח Falstone Farmhouse and Barns שוכן במרחק קצר מהסטל (The Stell), ומציע יחידות אירוח עם מטבחון המעוצבות באופן אינדיבידואלי, ושוכנות בסביבה יפה. הדירות והאסמים מתאפיינים במוטיבים מסורתיים כגון קורות עץ ואחים פתוחים, עם הטבה נוספת של משלוחי מצרכים. זה מקום מושלם להכנת שוקו חם, עם החזרה ממסע בין כוכבים.  
תצפית כוכביםתצפית כוכבים
שמי נורת'אמברלנד בפלסטון, בריטניה. צילום: 123rf

 

5. ואדי רם, ירדן

לא הרחק מכאן, וואדי רם בירדן השכנה, הידוע בשם "עמק הירח", נחשב לאחד היעדים הצומחים לשנת 2019, הרבה בזכות חובבי החלל שפוקדים אותו מכל העולם. ואדי רם נמצא בלב המדבר בדרומה של ירדן, והוא מיוחד בשל הניגוד המדהים של דיונות בהירות וזהובות בשעות היום, ומבחר עצום של כוכבים בלילה. איפה לישון בקרבת מקום? המלצת Booking.com: Wadi Rum Sky Tours and Camp מציע אירוח באזור המוגן והשליו של המדבר, הרחק מהכפר ומחניוני לילה אחרים. שלווה זו מספקת את הרקע המושלם לצפייה בכוכבים כשכל מה שאתם צריכים לעשות זה לצעוד מחוץ לאוהלים הבדואיים ולהביט בשמיים. חניון הלילה מציע אזור משותף נעים שבו תוכלו ליהנות מכוס תה בדואי מסורתי או מארוחה ביתית.  
ואדי רם, ירדןואדי רם, ירדן
ואדי רם, ירדן. צילום: בוקינג.קום   וזה אצלנו במכתש רמון. צילום: אדי גרלד

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםמדריך יעדיםכוכבים נופליםמטאורים

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: