אא

לבלות עם הילדים בשבת

בילוי משפחתי בשבת, מה ניתן לעשות: השבת מאפשרת בילוי משפחתי ארוך ונינוח עם מגוון אטרקציות כמו פיקניק בכינרת, קטיף פירות וירקות, שיט או ביקור בשוק מקומי // תוכן פרסומי

צילום: FREEPIK צילום: FREEPIK
השבת מאפשרת בילוי משפחתי ארוך ונינוח, כאשר הורים לילדים העסוקים בעבודה ובחיי השגרה כל השבוע מחפשים לא אחת פתרונות ורעיונות לבילויים, בהתאם לעונות השנה ולתנאי מזג האוויר ולגיל הילדים. אחד האתגרים הוא להורים במשפחות בהם קיים פער גילאים בן הילדים, ותחומי העניין והעדפות הבילוי שונים הם. על מנת לשמור על ההוואי המשפחתי ויצירת הבילוי המתאים לילדים בכל גיל, בנינו מספר אפשרויות בילוי שבת משפחתי בו הגיל פחות מהווה משקל:

חופי הכינרת

חופי הכינרת הוא בילוי המתאים לעונות האביב והקיץ, ומשלב מרחב של טבע, פיקניק משפחתי, שחייה ופעילויות נוספות. מתאים בתור בילוי לזוגות ובמיוחד בתור אטרקציה לילדים בוגרים ובני נוער שייהנו משחייה באגם הטבעי הקריר, קפיצה ומשחק באמצעות מתנפחים צפים אותם ניתן להביא מן הבית ולנפח במקום, ובחלק מן החופים באטרקציות נוספות דוגמת שיט בסירה, בננה אקסטרים, אופנועי ים וכדומה. ילדים צעירים יותר ייהנו מן המרחב הטבעי, גני שעשועים ומתקנים הפזורים בחופים המסודרים וטבילה בכינרת להתרעננות. המשפחה כולה תוכל ליהנות מפיקניק משפחתי באמצעות ברביקיו בחופים המותרים, או כל ארוחה אחרת שנארזה והוכנה מן הבית.

קטיף

פעילויות של קטיף פירות וירקות טריים מתאימות לכל עונות השנה, כאשר היבול המוצע לקטיף הוא בהתאם לעונת השנה: בחורף ניתן למצוא בפרדסים עצים עמוסי תפוזים, קלמנטינות, מנדרינות ואשכוליות. עונת האביב מציעה אין ספור אפשרויות לקטיף של פירות אהובים בניהם דובדבנים אדומים, נקטרינות, פטל, אוסנה, אוכמניות ותאנים. לקראת הקיץ החל מחודש יוני ניתן לקטוף גם ליצ'י עסיסי ומנגו, לצד שזיפים ואפרסקים. הסתיו מציע קטיף זיתים במתחמי מסיק בהם ניתן גם לכבוש את הזיתים, לצד קטיף שפע של ירקות טריים בניהם עגבניות שרי, כרוביות ופלפלים בכל הצבעים. החממות, הפרדסים והשדות לקטיף פרוסים בכל רחבי הארץ, בהתאם לפרי או הירק וצרכי הגידול שלו, והחקלאים נוהגים לשלב במקום פעילויות נוספות לכלל הגילים, אכילה חופשית במקום ואפשרות רכישה על פי משקל.

ביקור בשוק מקומי

ביקור בשוק מקומי עירוני הוא ססגוני ועשיר בידע ובחוויות. שווקים הפתוחים בשבת קיימים בעכו, בנצרת וברמלה. ילדים ייהנו מן השפע המוצג, משקה קריר הנסחט במקום, כנאפה חם או מאפים מן המאפיות המקומיות, בוגרים יותר יתחברו לאותנטיות ולפרטי הווינטג' והאופנה המוזלים הנמכרים בשפע והמשפחה כולה תוכל ליהנות מסיור קולינרי עשיר או מארוחה טובה במסעדה אותנטית מסורתית על פי העדפה.

שיט

מהצפון ועד הדרום: בפארק הירקון בתל אביב, בנמלי יפו, אשדוד ועכו, במרינה בנהריה, בחופי אילת או באחד מחופי הכינרת יכולה המשפחה כולה להצטרף לשיט מסודר ומאורגן, בן כמחצית השעה לשיט חווייתי קצר ועד כמחצית היום בשיט הכולל ארוחה. מרחבי הים הפתוחים, תנועת הגלים, הריח המלוח המשכר והבילוי המשותף מתאימים לכל הגילאים ומייצרים תמונות בעלות רקע כחול ומרהיב וזיכרונות מהנים. כאשר מדובר בילדים צעירים מומלץ לבחור בשיט רגוע בסירות גדולות יחסית ואילו מתבגרים יעדיפו דווקא שיט מעט יותר מאתגר וסוער.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תוכן פרסומי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: