אא

לב או מחשב? על נסיעות עסקים בעולם חדש

עשייה או תעשייה? לב או מחשב? לפני שרוכשים טכנולוגיה, תוכנות או מערכות, כדאי לבדוק ולוודא מי עומד מאחוריהן. עם כל הכבוד לקידמה, אין, וכנראה גם לא יהיה, תחליף לאינטליגנציה רגשית. על קשר ותמיכה אנושיים / מאמר דעה

| |
הניסיון לימד אותי שאין על תחושת בטן. הטכנולוגיות המתקדמות בעולם, הן לא בהכרח המתאימות לצרכינו. יש הרגשה שאי אפשר להתעלם ממנה, שהרצון לרוץ קדימה, לרוץ מהר, משכיח מליבנו את הדבר האמיתי לשמו התכנסנו: זרימת עבודה שוטפת, מדויקת עם אפס תקלות. לעולם לא נקבל זאת ללא מקצועיות אנושית. הטכנולוגיה לא יודעת להחליף את ההון האנושי ואת הערך המוסף של האינטליגנציה הרגשית בעולם הנסיעות המתקדם כל כך. חברות קטנות יכולות אולי לקחת סיכון מחושב ולאפשר לטכנולוגיה הרובוטית להחליף את הפונקציה האנושית, אם במרכולתם נסיעה אחת או שתיים בשבוע. אולם, חברות שטסות הרבה יותר עם עשרות נסיעות בשבוע או אפילו ביום ומוציאות מיליוני דולרים, פשוט לא יכולות להרשות לעצמן לוותר על תוכנה לניהול נסיעות המאגדת את הכל תחת מטרייה אחת. נצא מנקודת מבט שלמנכ"ל או למנהל הכספים יש גישה אחת. הם רוצים לחסוך בכל מחיר ועכשיו, ראייתם מאוד קונקרטית וברורה, הם קשוחים ודורשים בצדק, מנסים להימנע מחריגות והשפעות הסביבה, מבחינתם נסיעות העסקים הן רק דרך לעסקים עצמם. טכנולוגיה עולה, אז איך בכל זאת משכנעים את ההנהלה לעשות סדר? איך מבטאת הקידמה הטכנולוגית את הנוסעים עצמם? מי קשוב להערותיהם מהשטח? מי יחולל שינוי? ומי יישם את השיח? מנהל הנסיעות חייב להבין את משמעות תפקידו, הוא לא רק מכבה שריפות. ישנה מורכבות ושיתופי פעולה אותה הוא חייב לתחזק. שימור יחסים עם כל הספקים ברמה האישית, היא צורך בסיסי, שימור יחסים מאפשר בסופו של יום ערך מוסף לנוסע. מי המנהל את הנסיעות בחברה משתמש בטכנולוגיה כתמיכה לדבר האמיתי ולא ההפך. צילום: 123rf לכל חברה צרכים משלה עם תרבות ארגונית, חוקים ודרישות שונים. מחלקת הנסיעות בארגונים גדולים חייבת להביא חדשנות מעודכנת וקבועה אותה היא מקבלת בכנסים ותערוכות בעולם. העבודה האינטנסיבית השוחקת סביב השעון שואבת כוחות ולא מרפה. אל לנו להישאב למקומות נוחים ושגרתיים, החשיבה חייבת להיות קריאטיבית כזו שרואה למרחקים. מדינתנו הקטנה התברכה באנשים חריפים, ממציאים גדולים, במפתחים וסטארטאפים חדים מעוררי גאווה. אנחנו עם חם וחכם וכל חשיפה לחדשנות בתחום הנסיעות מעוררת בנו השראה לעשייה. אל לנו לשקוט על השמרים, הטכנולוגיה אומנם מביאה עימה שקט תעשייתי ועם זאת אפשרויות לפרגן לנוסעים העסקיים, אך היא מובאת כעזרה לאנשי המקצוע שכרטיס הביקור שלהם חייב להיות: שרות וחיוך רחב. לא סתם אומרים שהחיוך הוא קו עקום שמיישר את הכל. בעולם הנסיעות החדש נוכל למצוא הרבה הזמנות שנעשות און ליין. אמנם נקבל פתרונות מהירים וזולים כי הטכנולוגיה מאפשרת זאת אבל מה קורה אם זקוקים לאוזן קשבת אי שם מסוף העולם? מותשים, כשכל מבוקשנו הוא לחזור הביתה בשלום. האם נקבל את האוזן הקשבת בה אנו חפצים בכל שעה בכל יום? האם מסך המחשב או הסמרטפון יהיה איתנו גם ברגעים בעייתיים אלו? אז זהו שלא תמיד. בשורה התחתונה, הקשבה מביאה לחיסכון, לניצחון, הדוחות הכספיים יכולים להעיד על כך ללא כל צל של ספק. הטכנולוגיה היא אלוהית ורמת חשיבותה עליונה, אך אל לנו לחשוב שהיא מחליפה עבודה קשה ואנושיות. היא לעולם לא תחליף. שרית ביטון הכותבת עוסקת למעלה משני עשורים בנסיעות עסקיות

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםPassportech&Bizתיירות עסקית

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: