אא

לואו-קוסט מעל לאוקיינוס: נורווג'יאן-אייר ו-JetBlue בשת"פ מיוחד

שתי חברות הלואו-קוסט יציעו מחירי תחרות לטיסות שיאפשרו ללקוחותיהן להגיע לעשרות יעדים באירופה החל מקיץ 2020, בארה"ב, בקריביים ובאמריקה הלטינית

צילום: 123rf צילום: 123rf
שתי חברות תעופה לואו-קוסט משני עברי האוקיינוס – נורווג'יאן-אייר ו-JetBlue - חתמו על מכתב כוונות להסכם שותפות. ההסכם יופעל החל מעונת הקיץ ב-2020 ומכירת הכרטיסים תחל בראשית השנה הבאה. השותפות תאפשר לרכוש כרטיסים באתרי האינטרנט של שתי החברות במחירי לואו-קוסט בהזמנה אחת ובכרטיס אחד שיאפשרו לטוס בין עשרות יעדים באירופה ובאמריקה, שם יש לחברות הללו בסיסים. ההסכם יאפשר לנוסעי נורווג'יאן, שלה בסיסים בניו-יורק JFK, בוסטון ופורט-לאודרדייל בפלורידה, לטוס בטיסות המשך של JetBlue ל-60 יעדים ברחבי ארה"ב ועוד 40 כאלה באיים הקריביים ובאמריקה הלטינית. במקביל, נוסעיה של החברה האמריקאית יוכלו להגיע משלושת שדות התעופה הללו  ל-20 שדות תעופה אירופאיים באמצעות טיסות של נורווג'יאן ומשם להמשיך בטיולם באמצעות 550 נתיבי תעופה פנים אירופאיים. בסיסה העיקרי של נורווג'יאן הוא בנמל התעופה גיטוויק שמדרום ללונדון. "אנו שמחים מאוד לשתף פעולה עם JetBlue מכיוון שהדבר יהפוך את הנסיעות הבינלאומיות לזמינות יותר עבור הלקוחות שלנו. JetBlue היא חברת התעופה הגדולה ביותר בכמה משערי המפתח שלנו בארצות הברית... השותפות תעניק למטיילים האירופיים אפשרות לטוס ליעדים רבים בארה"ב, לאיים הקריביים ולאמריקה הלטינית במחירים נמוכים וכך גם בנתיב ההפוך לאירופה", נמסר בהודעה שפורסמה מטעמו של מנכ"ל נורווג'יאן-אייר Geir Karlsen. רובין הייס, מנכ"ל JetBlue הוסיף: "נורווג'יאן-אייר שותפה לאמונתנו שאנחנו יכולים ליצור תחרות ומחירים נמוכים לשוק הטרנס-אטלנטי, שנשלט היום על ידי מיזמים משותפים, בריתות עם מחירי כרטיסים בשמיים". JetBlue תכננה להרחיב את רשת קוויה ולטוס מניו-יורק ומבוסטון אל מעבר לאוקיינוס ב-2021. עתה לא ברור מה יעלה בגורל תכניתה זאת. לפי האתר סימפלי-פליינג עומדות בפניה שתי אפשרויות. האחת היא לטוס ללונדון-גיטוויק כדי להתחבר לנתיביה של נורווג'יאן והאחרת היא להותיר את החברה האירופית לטפל בטיסות ברמת התיירות ובמקביל לפתח את הטיסות לקהל העסקי ואז לטוס מארה"ב ללונדון-היתרו. הטיסות יבוצעו במטוסי אירבוס A321LR. סימפלי-פליינג אומר על ההסכם שבסך הכל נראה כי מדובר בעסקה מושלמת לשני הצדדים. לשתי החברות יש אתוס דומה כשמדובר בתמחור ובתמורה לכסף, ושתיה מבקשות להגדיל את נוכחותן בשוק הטרנס-אטלנטי. הסכם זה עשוי לסייע לנורווג'יאן -אייר להיחלץ מקשייה. רק בחודש ספטמבר השנה נענו מחזיקי אגרות החוב של נורווג'יאן-אייר לבקשת החברה והסכימו לדחות לשנתיים את פרעונן של האג"ח שלה בהיקף של 380 מיליון דולרים. הנהלת חברת התעופה התחייבה בתמורה לשלם פרמיה נוספת על האג"ח וגם הפקידה כערבות את הסלוטים שלה בשדה התעופה גיטוויק. בנוסף התחייבה החברה לצמצם את הוצאותיה.  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםJetBlue

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: