אא

מסלול טיול משפחתי: איך לטרוף את דובאי בשלושה ימים

איך משלבים גם את האטרקציות המפורסמות, גם את פארקי השעשועים האדירים וגם שופינג וקצת תרבות? מסלול משפחתי זה יבטיח שתחזרו מדובאי עם חיוכים ובלי תחושת החמצה \\ רונה פרי

צילום: pixabay צילום: pixabay
דובאי לא מייצגת תרבות שפע, אלא שפע כתרבות: הקניונים העצומים והמגדלים יודעים להשאיר מקום לשכונות העתיקות ולמוזיאונים, ובכל מתחמי הבילוי תוכלו למצוא מאכלים מסורתיים ואווירה מסורתית. אפילו כשדובאי מאמצת טרנדים זרים - לדוגמה, בדצמבר פועל בה שוק קריסמס אירופי קלאסי - היא יודעת לשמור על האופי שלה, חול הנוודים שמתחת לאספלט והבטון. ולכן, מתאימה דובאי גם למשפחות שמחפשות יעד שיסגור להם חוויה מגוונת ומהנה, גם לזוגות שרוצים פינוקים בסופ"ש ארוך בחו"ל וגם לחובבי תרבות והיסטוריה שצמאים להכיר עמים וארצות. מסלול זה מומלץ בחום למשפחות, שרוצות לחוות כמה שיותר מהעיר בזמן קצוב ובלי הוצאות מיותרות. קחו בחשבון שחשוב מאוד להזמין כרטיסים מראש, כדי להבטיח שלא תישארו בחוץ; העיר עדיין פועלת לפי מגבלות קורונה חמורות, והנהלות האטרקציות צריכות לדעת מראש כמה אנשים יגיעו בכל יום פעילות.

היום הראשון: על גג העולם

את היום הראשון מומלץ להקדיש למונומנטים: להתחיל בבוקר בבורג' ח'ליפה, ולהשקיף מעמדות התצפית על יופיה הנדיר של העיר. משם יורדים אל תוככי המבנה המרשים, ומבקרים באקווריום העצום שבשטחו להנאת הילדים; זהו מתחם כיפי שאפשר לבלות בו שעתיים-שלוש בקלות. את ארוחת הצהרים כדאי לאכול מול האגם המלאכותי והגנים שבצל המגדל האדיר. באגם יושבות המוני מזרקות, ובכל חצי שעה מתקיים מופע מים בשילוב מוזיקה. אחרי שסיימתם לאכול, מומלץ לעשות באגם סיבוב של חצי שעה בסירת פדלים, לעכל ולנוח. הסירות מושכרות מהגדה הצפון מזרחית של האגם, כ-200 מ' מהיציאה הסמוכה מהמגדל. התחנה הבאה שלכם תהיה מסגד ג'ומיירה הגדול, שנמצא במרחק של חצי שעה באוטובוס משם או רבע שעה במונית. לא כל תייר ישראלי ירצה לבקר דווקא במסגד, אך זו הזדמנות טובה לספוג תרבות ואווירה מקומית ולצלם תמונות מעניינות. בנוסף, זהו המסגד היחיד בעיר שפתוח בפני מבקרים שאינם מוסלמים, במטרה לחשוף אותם להלכות האיסלאם. כדאי להזמין מראש סיור מודרך, כדי לשמוע על ההיסטוריה המיוחדת של המקום ולגלות איך שמר על אופיו המקודש על אף הפיכתו לנקודת עניין תיירותית. הסיורים במקום אורכים בין 45 דקות לשעה. אחרי שסיימתם, כדאי לעבור את דרך ג'ומיירה ביץ' הנרחבת שמצפון למסגד, אל מאפיית מיסטר בייקר הגדולה. זוהי המאפייה האהובה ביותר בדובאי, ובה עוגות וקינוחים שיכולים להתחרות בכל פטיסרי פריזאי. מבקרי מסעדות ממליצים בחום על קאפקייק הקשת בענן ופרוסת מאפה מנגו. משם כדאי לצאת על דרך ג'ומיירה שמקבילה לקו החוף המקסים, נסיעה של עשרים דקות במונית או ארבעים דקות באוטובוס - בדרך למלון בורג' ערב המפורסם. מומלץ לבחור דווקא באוטובוס ולא במונית; החלונות הגדולים יקלו עליכם ליהנות מהנוף; במבט מערבה תראו את החופים הגדושים, ואת מתחם דה איילנד - מרחב האיים המלאכותיים הנאה של העיר. ככל שתתקדמו, תוכלו לראות גם את קו המלונות של אי הדקל הגדול מדרום מערב. אל בורג' ערב כדאי להגיע כשמתחיל להחשיך, כדי ליהנות ממופע האורות הנהדר שמוצג עליו. הפאר וההדר של המלון המפורסם יסנוורו כל טייקון, וישנם מתחמים רבים בשטחו שפתוחים למבקרים. כדאי להתחיל דווקא בלעשות סיבוב בגן בורג' אל ערב שמקיף את מתחם המלון, ורק אז להיכנס ולטפס מעלה, אל נקודת התצפית. את ארוחת הערב מומלץ לעשות במסעדת אל מחארה המשובחת, ולפרוש למלון עייפים ושבעים.

היום השני: אקשן ביבשה ובים

את היום השני כדאי להקדיש לאקשן משפחתי - והדרך הטובה ביותר היא להתחיל בלגולנד דובאי ולהחליט אם מבלים שם יום שלם או חצי יום. במקום יש גם פארק מים וגם לונה פארק קלאסי, והרבה מה לאהוב. בצמוד לפארק נמצאים גם לונה פארק מושן גייט, בו ריידים ואטרקציות בתמה של סרטי הוליווד - זומבילנד, שרק, קונג פו פנדה ועוד - ורכבות הרים קשוחות ומומלצות מאוד, לחובבי הז'אנר. הפארק מתאים לילדים ממש בכל גיל, ולא נופל באיכותו מלגולנד המפורסם. אפשרות אחרת היא להתחיל את יום האקשן דווקא בפארק המים אקווה ונצ'ר שבמתחם אטלנטיס, ולהקדיש לו חצי יום לפני המעבר ללגולנד ופארק מושן גייט. הנסיעה תתבצע במונית, ותארך כחצי שעה. קחו בחשבון שאוטובוסים לא יעזרו לכם כאן; אין קו שמחבר ישירות בין פארק המים ומתחם הלונה פארקים, והנסיעה תגזול לכם שעתיים ויותר.

היום השלישי: שופינג לאלופים

את היום השלישי כדאי להקדיש לקניות - אך לתכנן את הזמנים בצורה קפדנית. הקניונים בעיר כל כך גדולים, שאפשר בקלות לשרוף בהם שעות ארוכות ולפספס דברים חשובים. כדאי להחחיל בקניון דובאי האדיר, ולחרוש אותו מהבוקר ועד לשעות הצהרים המוקדמות - ואז לנסוע חצי שעה מחוץ למרכז העיר, אל קניון העודפים של דובאי. שם תמצאו מגוון מרשים של מבצעים, בעיקר על נעליים. באופן כללי, מומלץ לקנות בגדים ואלקטרוניקה בקניון דובאי, נעליים, תיקים ומשקפי שמש בקניון העודפים ואיפור, תכשיטים ואקססוריז בתחנה השלישית שלנו: קניון האמירויות. הוא נמצא כחצי שעה נסיעה מקניון האמירויות, ובו נתחיל לא בשופינג אלא בסקי: במקום נמצא מתחם הסקי התת קרקעי הגדול של דובאי, ושלל מסעדות בסגנון אלפיני. אחרי ששיחקנו בשלג וניסינו כוחנו בסנובורד, אפשר לעלות למעלה ולעשות קצת השלמות שופינג. את היום כדאי לסיים במתחם ג'ומיירה אל קאסר, ריזורט גדול ומרשים ובו נהר מלאכותי שלחופו מסעדות מוצלחות. לטעמי, הטובה מכולן היא Pai Thai התאילנדית. מומלץ לקבוע את הטיסה חזרה לשעות הצהרים או הערב, כדי שתוכלו להספיק לטעום עוד קצמ מהעיר. מי שיש לו עוד זמן עד הטיסה, יוכל להקדיש שעתיים-שלוש לתרבות המקומית ולבקר בשוק התבלינים ושוק הזהב, שניים מסמליה העתיקים של דובאי. ולפני שעוזבים לשדה התעופה, כדאי לבקר במסגרת דובאי הגדולה - ולתת עוד מבט בעיר שהרגע טרפתם. שם תצלמו כנראה את התמונות הכי טובות שלה. בנו טיול בהתאמה אישית עם מבחר אטרקציות בדובאי – באמצעות אפליקציית שיחור תוכן פרסומי

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: דובאיתוכן פרסומי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: