אא

ליברמן: ״מי שזכאי מקבל עזרה. הדוגמא האחרונה היא ענף התיירות״. קרני: "שר האוצר מטעה את הציבור"

בזמן שבהתאחדות משרדי הנסיעות מאיימים בפניה לערכאות משפטיות בטענה להפליה בוטה של משרדי הנסיעות והסוכנים, שר האוצר דווקא ציין היום לדוגמא את הסיוע של המדינה לענף התיירות. יו"ר התאחדות משרדי הנסיעות: "שוב אנו רואים עד כמה שר האוצר מנותק ממה שקורה לעסקים בכלל ולענף התיירות"

אביגדור ליברמן, שר האוצר. צילום: shutterstock אביגדור ליברמן, שר האוצר. צילום: shutterstock
רק בשבוע שעבר שלחה התאחדות משרדי הנסיעות מכתב אולטימטום לשר האוצר בטענה להפליה. המכתב – שכותרתו: הפליה בוטה של משרדי הנסיעות, סוכני הנסיעות ומארגני התיירות היוצאת ממתווה הסיוע לענף התיירות – נשלח לליברמן ולמנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה.

כזכור, ההתאחדות דורשת כי ״הממשלה תקיים את ההבטחות שניתנו לפיצוי כלל ענף התיירות; לא תזנח את הצורך החיוני בשמירה על המשך תפקודם של משרדי הנסיעות, סוכני הנסיעות ומארגני התיירות היוצאת, תשווה את תנאי הפיצוי לאלו שהוכרזו במתווה הפיצוי לענף התיירות, ובכלל זה תעניק להן זכאות לקבלת מענקים בגין ירידת היקפי הכנסות ותעניק להן את הדרוש להן כדי להמשיך ולתפקד בתקופה קשה זו, בהתאם להצהרותיה החוזרות ונשנות של הממשלה בנושא

עורכי הדין של ההתאחדות ציינו במכתב כי אם האחרונה לא תקבל מענה למכתבה תוך 7 ימים, ״בכוונתה לפנות למיצוי זכויותיה שבדין בערכאות משפטיות״.

בנתיים, היום (שני), התבטא שר האוצר, דווקא בזכות הסיוע שניתן לדבריו לתעשיית התיירות ואמר: ״מי שזכאי מקבל עזרה. הדוגמא האחרונה היא ענף התיירות״. ליברמן הוסיף ואמר: ״המדינה העמידה מאות מיליונים לעזרת עסקים בצורה אחראית והוגנת״ והוסיף: ״כל מי שזכאי יקבל את הפיצוי. אבל אקבל החלטות רק על בסיס שיקולים כלכליים, לא פופוליסטיים או אלקטורלים״.

קובי קרני, יו"ר התאחדות משרדי הנסיעות הגיב לדבריו של שר אוצר ואמרָָָָ: "שוב אנו רואים עד כמה שר האוצר מנותק ממה שקורה לעסקים בכלל ולענף התיירות בפרט ועד כמה הממשלה באמת עובדת בשביל האזרחים. שר האוצר מטעה את הציבור שכן רק חלקים מסויימים קיבלו סיוע מוצדק לעומת אחרים שחלקם לא קיבלו כל סיוע מאז פרוץ הקורונה לפני שנתיים. האמת הפשוטה והמצערת היא שמשרד האוצר פועל לזרות חול בעיניי הציבור שכן כלל אינו מעוניין לסייע לעסקים אשר מכניסים כל שנה מיליארדי שקלים לקופת המדינה ועל כך החליט וועד ההתאחדות לעתור לבג"צ בגין הפלייה."

קובי קרניקובי קרני
"נעתור לבג"צ נכג המדינה בגין הפלייה". קובי קרני. צילום: פספורטניוז

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקים

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: