אא

לידיעת ממשלת ישראל: כך גיאורגיה מתמודדת עם מגיפת הקורונה

לרגע היה נדמה שתיירים ישראלים יוכלו לנפש בגיאורגיה ללא צורך בבידוד, אבל שינוי הסטטוס שלנו מירוק לאדום טרף את הקלפים. בינתיים רצוי שממשלת ישראל תלמד מהגיאורגים כיצד להתמודד עם הנגיף

טיביליסי, בירת גיאורגיה. צילום: ספיר פרץ זילברמן טיביליסי, בירת גיאורגיה. צילום: ספיר פרץ זילברמן
רק בתחילת חודש יוני גיאורגיה עוד ניהלה מגעים עם מדינת ישראל במסגרתם תיירים ישראלים יורשו להיכנס לשטחה ללא צורך בכניסה לבידוד. אולם, הפיכתה של ישראל ממדינה ירוקה למדינה אדומה ולא בטוחה, טרפה את הקלפים וכניסתם של תיירים ישראלים נאסרה לפי שעה. ב-8 ביולי גיאורגיה פתחה את שעריה לכניסת אזרחים ללא צורך בבידוד מגרמניה, צרפת, לטביה, ליטא ואסטוניה בהן שיעור התחלואה נמוכים יחסית. נכון ל-9 ביולי, מספר חולי הקורונה בגיאורגיה עמד על 109 חולים פעילים, 968 שנדבקו בנגיף, 15 מתים ו-844 שהחלימו. מתחילת חודש מאי, מספר החולים החדשים ביום (ממוצע ל-7 ימים) עמד על מתחת ל-15. מגמה זו לא השתנתה גם לאחר סיום מצב החירום ב-23 במאי. מספר הבדיקות במדינה עומד על רף מקסימלי של 4,500 בדיקות ביממה וצפוי לגדול בהמשך ל-7,000.
גיאורגיהגיאורגיה
הפסל של אמא גיאורגיה בטביליסי. צילום: ספיר פרץ זילברמן ממשלת ישראל יכולה רק ללמוד מממשלת גיאורגיה כיצד להתמודד נכון עם המגיפה. לפי המרכז הלאומי והידע הלאומי למערכה בקורונה במדינה, היקף התחלואה הנמוך הוא כתוצאה של מדיניות סגר אגרסיבית מאוד. מיד עם גילוי המקרה הראשון, המדינה כולה נכנסה לסגר של כשבועיים. הגבולות נסגרו לתקופה ממושכת ולא התגלו מוקדי הדבקה נוספים. כל אמצעי התחבורה הציבורית הוקפאו ונסגרו בתי ספר, מקומות בילוי וחנויות למעט בתי מרקחת וחנויות מזון. כמו כן, אזרחי המדינה צייתו להוראת השלטונות וקנסות כבדים הושתו על מפרי ההוראות: 1,000 דולר לאנשים פרטיים ו-3,000 דולר לעסקים שפעלו בניגוד לתקנות. בגיאורגיה חיים 3.7 מיליון בני אדם, כשני שליש מהם גרים באזורים כפריים מרוחקים ומבודדים. צעד חשוב נוסף שקיבלה גיאורגיה, הייתה העברת ניהול המשבר לידי "המרכז הלאומי למניעת מגיפות" - סוכנות ממשלתית הפועלת תחת משרד הבריאות, העבודה והרווחה. לאור תמונת התחלואה הנמוכה, האיחוד האירופי כלל את גיאורגיה ברשימת 15 המדינות שמחוץ לאיחוד הנחשבות בטוחות לנסיעה.
גיאורגיהגיאורגיה
גיאורגיה. צילום: ספיר פרץ זילברמן

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםגיאורגיהחדשות עולמיותקורונה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: