אא

"לממשלת ישראל אין תכנית ואסטרטגיה לענף התיירות"

כך אומר ח'כ מיקי לוי לקראת הדיון בוועדת הכספים של הכנסת. לוי פנה ליו"ר גפני בבקשה לעזור לעסקים עם מחזור יותר גבוה מ-400 מיליון שקל: "מאחר ואני רואה חשיבות רבות לשמור על ענף התיירות הישראלי ועל היכולת של בתי המלון לשרוד בתקופה זאת ולא להתמוטט"

צילום: פספורטניוז צילום: פספורטניוז

מי שפועל כבר זמן רב בנמרצות לטובת ענף התיירות הוא ח"כ מיקי לוי. לוי, מבין כי אם תימשך הסיטואציה הנוכחית של גרירת הרגליים בפני ענף התיירות והנסיעות, ללא עזרה ותמיכה דחופה לחברות  התיירות ובתי המלון, חלק לא מבוטל מהן עלול לקרוס.

ללוי, ממפלגת "יש עתיד", ביקורת גדולה על התנהלות ממשלת ישראל על הטיפול בענף התיירות. במכתב ששלח לח"כ משה גפני, יו"ר ועדת הכספים של הכנסת מציין כי: "לצערי עם תחילתו של הגל השני, הופסקו הדיונים על פתיחת השמיים וכרגע אין אופק להגעתם חזרה של תיירים למדינת ישראל ועל אף שאני מנסה לדחוף לקידום תכנית מוסדרת ומגובשת עם כלל הגורמים הרלוונטיים לפתיחת שמיים, בדומה לנעשה ביותר מ- 100 מדינות אחרות בעולם, נראה כי בממשלת ישראל אין תכנית ואין אסטרטגיה גם לענף זה, מצב שפוגע ועוד יפגע קשה במשק הישראלי בכלל ובענף התיירות בפרט. מציאות משברית זו משמעותה כי גם התאוששותם מהמשבר של החברות הנסמכות על תיירות נכנסת יהיה ארוך מאוד".

לקראת דיוני הוועדה מחר (ראשון) של ועדת הכספים מבקש ח"כ לוי מיו"ר וועדת הכספים לתת מענה גם לעסקים שמחזור השנתי שלהם מעל כ-400 מיליון שקל.

"לצד זאת אבקש להביא בפניך עוד מספר הסתייגויות שאני מבקש כי יוטמעו בנוסח, בחלק של מענק הסיוע לעסקים, שעניינן סיוע לענף התיירות ובדגש לענף המלונאות, שברובו מתבסס על תיירות חוץ, שאינה צפויה לחזור בחודשים הקרובים, וזאת עוד על פי הערכה אופטימית. לתמיכתך בשינויים אלו – אודה".

ח'כ מיקי לויח'כ מיקי לוי
"אין אופק להגעתם חזרה של תיירים למדינת ישראל". צילום: כנסת ישראל

ח"כ לוי בפנייתו מבקש : "למרות זאת גם בתיקון שמצוי על שולחן הועדה עדיין ישנן חברות בענף שאינן זכאיות לקבלת הסיוע לעסקים להשתתפות בהוצאות קבועות מכוון שמחזורם  בשנת 2019 היה גבוה ממקסימום המחזור לקבלת מענק סיוע לעסקים בעד השתתפות בהוצאות הקבועות 400 מיליון שקל."

לוי מוסיף ומבקש: "מאחר ואני רואה חשיבות רבות לשמור על ענף התיירות הישראלי ועל היכולת של בתי המלון לשרוד בתקופה זאת ולא להתמוטט אני ממבקש להעלות גם את ההסתייגויות הבאות:

לאשר גם לחברות שדיווחו באיחוד עוסקים על סכומי מחזור ב-2019 , להגיש לגבי כל חברה בנפרד (שמחזורה לא עלה על המקסימום בקשה לסיוע לעסקים להשתתפות בהוצאות קבועות (כמובן כפוף לעמידה בתנאים של כל פעימה להוכחת עמידה בשאר תנאי הזכאות), או להכניס את התיקונים הבאים:

 בסעיף 7 (2) להגדרת "מחזור עסקאות בשנת 2019" כדלהלן: "לעניין עוסק הרשום כשותפות או איחוד עוסקים לפי חוק מס ערך מוסף או עוסק הרשום כעוסק אחד עם עוסק אחר לפי סעיף 56 לחוק האמור - לפי מחזור העסקאות של כל אחד מהעסקים בנפרד של השותפות או של העוסקים הרשומים יחד, לפי העניין; חברות אשר בשנת 2019 יותר מ- 25%  ממחזורם דווח כמע"מ אפס (תיירים) וחברות אשר נפגעו במעל 80% מהכנסותיהם למול שנת 2019.

 בסעיף 8 (1): "מחזור עסקאותיו בשנת 2019 עולה על 18 אלף שקלים חדשים ואינו עולה על 400 מיליון שקלים חדשים או שבמחזור עסקאותיו בשנת 2019 לפחות 25% מהכנסותיו הם במע"מ בשיעור אפס ומעל ל 80% ירידה בהכנסתם.

חברות בתחום המלונאות שמדווחות באיחוד עוסקים כאשר מחזור האיחוד עולה על 400 מיליון שקלמדובר במספר בתי מלון המואגדים יחדיו וסובלים מירידת הכנסות מעל 80%, אך מכוון שבתי המלון אלו על סך מחזורם בגלל איגודם יחד מגיע לכ- 600 מיליון שקל בשנה, אף אחד מבתי המלון אינו זכאי  לסיוע בהוצאות הקבועות.  אציין כי כיום מחזורם הדו חודשי של כל בתי המלון יחדיו מסתכם בפחות מ- 20 מיליון שקלים.

תיקון נוסף לסיוע לענף אבקש להכניס עבור אותן חברות בעלות מחזור הגבוה מ- 400 מיליון שקל בעלות ח.פ אחד לכל בתי המלון, שמאגדות מספר רב של בתי מלון תחת ח.פ אחד אשר מרכז את כל הכנסות הרשת, הדיווח לרשות המיסים ומע"מ נעשה רשתית ללא הפרדה בין בתי המלון.  מכוון שמדובר ברשתות בתי מלון אחדות בלבד אבקש להחריג חברות בתי מלון כך שיוכלו להגיש לרשות המיסים בקשה לסיוע בעד השתתפות בהוצאות קבועות לכל מלון בנפרד, ובתנאי נוסף שלפחות 25% מהמחזור שלהם אשתקד היה במע"מ אפס וזאת על ידי התיקונים הבאים:

להוסיף את  סעיף קטן (3) להגדרת "מחזור עסקאות בשנת 2019": "לעניין רשתות בתי מלון אשר רשומות בח.פ אחד, רשות המיסים תאפשר הגשת כל בית מלון בנפרד גם במידה ואינו עוסק מורשה בפני עצמו, במידה והכנסותיו של בית המלון היו מעל 25% מתיירות נכנסת בשנת 2019 .

- בסעיף 8 להוסיף  את סעיף קטן  (2): "רשתות בתי מלון ייבחנו לפי מחזור העסקאות של כל אחד מבתי המלון בנפרד של העוסק במידה והכנסותיו של בית המלון היו מעל 25% מתיירות נכנסת בשנת 2019".

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקים

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: