אא

"למרות ההבטחות, אנחנו לא רואים קצה שיער של עובד זר"

אמיר חייק נשיא התאחדות המלונות זועם כי למרות החלטת הממשלה לאשר הבאת עובדים זרים לענף המלונות, בשטח עוד לא נעשתה כל פעולה אמיתית . ״בדיבורים והבטחות לא מגיעים לפה עובדים זרים. מינואר לא נעשה בעניין הזה כלום״

אמיר חייק. צילום: אלוני מור אמיר חייק. צילום: אלוני מור

בענף המלונאות התגאו לפני שבעה חודשים על קבלת ההחלטת הממשלה לאשר הבאת עובדים זרים לענף המלונות.

בשלב הראשון דובר על הבאת לפחות 1,000 עובדים כדי לעזור למצוקה הגדולה של המלונאים הזקוקים לתגבור משמעותי בכוח האדם בבתי המלון.

אולם, מסתבר כי עד היום טרם נעשה דבר להבאת אותם עובדים זרים, ובהתאחדות המלונות כועסים על התנהלות הממשלה, ומוטרדים מאוד מהטיפול בנושא.

אמיר חייק, נשיא התאחדות המלונות אמר ל'פספורטניוז': ״למרות ההבטחות, אנחנו לא רואים קצה שיער של עובד זר. אני שומע שהממשלה עובדת על זה מאחורי הקלעים, אבל בסוף בענף המלונאות זקוקים בדחיפות לעובדים ולא לדיבורים. בדיבורים והבטחות לא מגיעים לפה עובדים זרים. מינואר לא נעשה בעניין הזה כלום, לא נחתם הסכם עם אף מדינה". עוד הוסיף חייק: "בסופו של דבר אנחנו צריכים תוצאות עם כל ההבטחות, וכרגע אין כלום".

ביתיים, בענף המלונות מדברים כבר על מחסור של כ-6,500 עובדים, כאשר המחסור הגדול מורגש באזורי ים המלח, בצפון ובמרכז.  במשרד התיירות שיביאו עובדים זרים מהפיליפינים ואף דברו על כך עם אנשי משרד האוצר. אך בסופו של דבר עד היום לא הודיעו למלונות שהעובדים הזרים בדרך.

חייק צפוי לפנות בשבוע הקרוב לשר האוצר משה כחלון ושר התיירות יריב לוין, כדי לנסות ולזרז את אישור ההחלטה של הממשלה להביא עובדים זרים.    

פרסום ראשון: הממשלה אשרה הבאת 2000 עובדים זרים לענף המלונאות חייק לשר האוצר: בלי עובדים מזרים הגענו לקצה גבול היכולת    

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותמבזקים

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: