אא

לשכת מארגני תיירות נכנסת לאוצר: "לפעמים המערכת היא קיין הבא להורגנו במתק הבטחות והסברים"

יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת ישראל במכתב נוקב לאגף התקציבים: "פגשנו את כל אנשי הכלום שהבטיחו לנו לסייע 'לקדם דברים'. אנשים מרובים בקשרי תועלת נמצאו חסרי תועלת. התמיכה היחידה שניתנה למארגנים מעבר למה שקיבלו כלל העסקים במשק, הייתה הרשאה לשלם שכר לעובדים בסביבה של אפס מוחלט בהכנסות"

משרד האוצר בירושלים. צילום: ספיר פרץ משרד האוצר בירושלים. צילום: ספיר פרץ
ביקורת נוקבת של לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל כלפי משרד האוצר. מנכ"ל הלשכה, יוסי פתאל, שלח מכתב לאגף התקציבים באוצר ובו פירוט הקשיים שהאוצר מערים על העוסקים בענף כמו סחבת בהעברת כספים למארגני התיירות הנכנסת. המכתב נשלח כהקדמה לקראת פגישה של הנהלת הלשכה כולל היו"ר דני אמיר, באוצר. "השורות הבאות נכתבות בדם ליבם של מארגני התיירות הנכנסת לישראל", פתח פתאל את מכתבו. "כל המילים הנרעשות כבר נאמרו, נהרות של הסברים מילאו את הסכרים שלנו, פגשנו את כל אנשי הכלום והכל שהבטיחו לנו לסייע 'לקדם דברים', אנשים מרובים בקשרי תועלת נמצאו חסרי תועלת. לפעמים נדמה לנו 'שהמערכת' היא קיין הבא להורגנו במתק הבטחות והסברים". פתאל גולל במכתבו לאגף התקציבים סכמה גרפית של המתווה להבאת קבוצות תיירים לישראל ממדינות שאינן כתומות או ואדומות כדלקמן: "שערו בנפשכם 1. שכללי המתווה מחייבים אותנו (אנא עשו את המעט לפתוח את הקובץ המצורף בכדי להתרשם ממקור ראשון) לא רק לעמוד בכל הכללים, אלא גם להסביר לתיירים ישירות את כל האמור במתווה. שערו בנפשכם 2. שאותם התיירים מישראל המתכננים נסיעה משפחתית (יש לפחות 3 ילדים כמובן) למדינה באירופה או בארה"ב והסוכן היה שולח לכם את המתווה משולב בתמונות נוף מישראל, מה הסיכוי שהייתם צוהלים בשמחה ויוצאים לדרך עם מארגן התיירות היוצאת שלכם?! שערו בנפשכם 3. שלאחר הגעתכם כ-12 עד 24 שעות, הייתם חייבים להמתין לתשובה על בדיקת הקורונה שערכתם עם הגעתכם לשדה בחדר סגור במלון בתנאי בידוד. שערו בנפשכם 4. שמידי 72 שעות בזמן הטיול שלכם, הייתם נדרשים לפנות לתחנת מגן דוד אדום או שלחילופין אמבולנס היה מגיע אל מלונכם והיו עורכים בכם בדיקת PCR (התו הירוק שקיבלתם בהגעה יפה ל-72 שעות בלבד כמו כל התווים שתקבלו במהלך הביקור)".
לשכת התיירות הנכנסת לרשות המסיםלשכת התיירות הנכנסת לרשות המסים
"המארגנים הם השמן בגלגלי התעשייה". יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת. צילום: יח"צ בהמשך המכתב, מתייחס פתאל גם לעניין התמיכה הכספית, "התמיכה היחידה שניתנה למארגנים מעבר למה שקיבלו כלל העסקים במשק הייתה הרשאה לשלם שכר לעובדים בסביבה של אפס מוחלט בהכנסות, בתמיכת המדינה. גם כאשר כלל העסקים התמסרו מיד לידי החל״ת המפנק, דווקא מארגני התיירות הנכנסת ביקשו והתעקשו לשלם שכר מאז מארס 2020 לעובדים שהכנסה מעבודתם הייתה אפס שקלים ו/או דולרים". עוד כותב פתאל, "הבטחת ה-24 מיליון שקל - כמה ימים לאחר העברת תקציב המדינה ובמסגרתו 'העברות ייעודיות' שנמצאה הדרך להעברתן באישון לילה במענה לפילבסטרים השואבים השארה מסרטים מצוירים. אנו נדהמים ש'הצלחנו' להגיע עד הלום ובלי כלום. תמוהה גם העובדה כי מתווה להעברת 300 מיליון שקל למלונות הובטח ונמצא. אולם, התמיכה המיועדת למארגנים איננה מצליחה לחדור את חומות הנהלים והחשש מתקדימים. בכל מחילות הבירוקרטיה הארץ ישראלית לא נמצא מעבר לכספים המיועדים עפ״י כל אמת מידה של היגיון ודין למארגנים". עוד כותב מנכ"ל הלשכה, "מארגני התיירות הנכנסת לישראל, צדיקים כולם! החליטו להשקיע את מרצם במתווה להתחלת העבודה והעבירו לעדיפות משנית את העמידה על קיום ההבטחה התקציבית מתבקש להדגיש ולהזכיר 'הבטחת ה-24' ניתנה עוד טרם פרוץ הגל הרביעי הישראלי". זאת ועוד במכתב לאגף התקציבים, "לקראת הדיון בנושא המתווה שהתקיים בוועדת חוק חוקה ומשפט של הכנסת נערכה הלשכה במאמץ רב לשכנע ולהסביר מדוע יש לעדכן את המתווה ולקרבו לסטנדרטים הבינלאומיים המתהווים גם במטרה להקל תנועת תיירים בעולם. בעוד אנו מנסים להעלות טיעונים על המתווה, עונים לנו חברי הכנסת במקהלה כי חובת המדינה לתמוך במארגנים המנועים מעבודה בהוראת המדינה. מגדיל יו״ר הוועדה וקובע דיון משותף עם ועדת הכלכלה. תיקונים למתווה שיאפשרו עבודה, לא קיבלנו הבטחה לעוד דיון שוב יש לנו ביד". עוד מגולל פתאל במכתבו, "מתוך כ-2,300 עובדים ערב פרוץ המשבר, נותרו כ-1,000 בלבד והם יקרים מפז וערכם הכלכלי שווה במיוחד. למרות ההבנות או טעויות בהבנה בצד שלנו, לא נמצאה הדרך להקצות תקציב מספיק במסגרת קרן השיווק לשמר את '1,000 הנותרים'. חבל ויקר מאוד האובדן שנכפה עלינו ועל המדינה. 70% מהכנסות המדינה מ'תיירות משווקת' (תיירים שאינם מגיעים לעסקים וביקורי קרובים), הינם באמצעות מארגני התיירות. 75% מהתיירים המגיעים למדינות הפריפריה של ישראל, מגיעים באמצעות התיירות המאורגנת בלבד. ירושלים ותל אביב בממוצע כ-30% מהתיירים. ברור מאליו שמארגני התיירות קריטיים לענף ולכלכלת המדינה. הם השמן בגלגלי התעשייה ובלעדיהם 'המכונה' הזאת לא תשוב לתפקד במלואה". פתאל כותב עוד לאגף התקציבים, "אין גורם אחד אפילו, לא בין מסדרונות האוצר ובאף משרד ממשלתי אחר וגם בכנסת על שלל ועדותיה ודיוניה המערער על הברור מאליו".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםמשרד האוצר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: