אא

לשכת מארגני תיירות נכנסת לשר הבריאות: "אי פרסום מתווה לכניסת תיירים ממדינות ירוקות - מחדל"

דני אמיר, יו"ר לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל ויוסי פתאל, מנכ"ל הלשכה, במכתב לשר הבריאות, יולי אדלשטיין: "הסכסוכים בין משרדי הממשלה ובין הממשלה לכנסת בלתי סבירים. ענף התיירות לא יוכל לעמוד בניהול המשבר במדיניות של אקורדיון"

צילום: שאטרסטוק צילום: שאטרסטוק
דני אמיר, יו"ר לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל ויוסי פתאל, מנכ"ל הלשכה, במכתב לשר הבריאות, יולי אדלשטיין. "אי פרסום מתווה לכניסת תיירים ממדינות ירוקות לישראל לאלתר הינו מחדל שפוגע ביכולת הענף להתארגן ליום בו תאושר כניסתם. הסכסוכים בין משרדי הממשלה ובין הממשלה לכנסת בלתי סבירים ומהווים כשל מיותר שבהכרח גורם לנזקים כלכליים מיותרים. ענף התיירות לא יוכל לעמוד בניהול המשבר במדיניות של אקורדיון". עוד כותבים השניים, "אנו סבורים שמשרד הבריאות הינו המשרד הכלכלי החשוב ביותר בממשלת ישראל כיום ומכאן פנייתנו הדחופה אלייך. אם עד למשבר הקורונה, בבסיס כל תכנית עסקית וכלכלית עמדו שיקולים חשבונאיים, הרי מאז הגעת הקורונה למציאות חיינו, הפך השיקול הבריאותי למרכיב מרכזי בכל תכנית עסקית ופעילות כלכלית. אנו עדיין עומדים המומים ונבוכים נוכח ההכרח לשלב את בריאות הציבור כמרכיב מכריע בניהול העסקי. טרם השכלנו להבין כיצד לשלב את ״המרכיב הבריאותי״ בגיליונות החישוב האלקטרוניים, המשמשים בידנו כמילון להבנה עסקית".
דני אמיר ויוסי פתאלדני אמיר ויוסי פתאל
מימין: יוסי פתאל ודני אמיר. צילום: יח"צ ראשי לשכת מארגני התיירות נכנסת לישראל ממשיכים, "לא פלא, אדוני השר, שהתסכול, ההלם והכעס מהווים בסיס למרבית השיח מול מוסדות השלטון אליהם נשואות עינינו בעת הצרה והתוהו. על שולחנך מונח לאישור זה מכבר, המתווה לכניסת תיירים ממדינות ירוקות. ביקשנו מספר רב של פעמים ומעל גבי כל במה אפשרית, כי המתווה יפורסם כדי שנוכל להיערך לבאות ואל היום בו תחליט הממשלה לאשר כניסת תיירים בפועל. ארגון תיירות לישראל כרוך בהכנות רבות בארץ ועם עמיתנו הרבים בחו״ל, המבקשים ללא הרף כי נודיע מה יהיו התנאים והדרך לניהול תנועת התיירים לכשתאושר". עוד הם כותבים, "אין אנו מבקשים להתיר כניסה מידית, אלא לפרסם את המתווה הטכני, שיחייב שינוי דרכי הניהול וההערכות הלוגיסטית. עלינו לעדכן את מסלולי הסיור ודרכי ההתקשרות עם האתרים כמו גם להיערך בהתאם לדרישות מחייבות בתחום הבריאות וטיפול במקרים של הדבקות קורונה. נאמר בעל פה במספר הזדמנויות, ע״י נציגי משרד הבריאות, כי כניסת תיירים ממדינות ירוקות תותר עם פתיחת בתי המלון. אנו מקווים כי להבדיל מהכרזות קודמות (פרסום מתווה עד לסוף חודש אוגוסט) הפעם הדברים מעוגנים בכוונת יישום. לוודאות חשיבות עליונה בניהול העסקי, לפחות זו הקשורה להערכות התפעולית, כאמור עוד טרם הגעת התיירים. לא מיותר לציין כי כלכלות ערי פריפריה רבות תלויות לחלוטין בתנועת תיירות קבוצתית נכנסת לישראל, ביניהן ערים ששמן עולה תדיר בדיוני הוועדות והמליאה בכנסת: ירושלים, נצרת, טבריה, צפת, עכו ועוד רבות". אמיר ופתאל כותבים עוד לשר הבריאות, "חברי לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל מספקים עבודה ומקומות תעסוקה לכ-200,000 משפחות. ענף התיירות הנכנסת לישראל הוא הרביעי בגודלו, מבין ענפי היצוא, של כלכלת ישראל (זהה לסה״כ הייצוא הביטחוני של מדינת ישראל). לא חסרים לך יועצים מטעם עצמם ועוד רבים אחרים בתפקיד ומשרה מטעם מוסדות המדינה. אנו מבקשים להביע עמדתנו בנושא, גם אם אינה חדשה לך וכבר הושמעה. המשק בכלל וענף התיירות לישראל בפרט, לא יכולים יותר לשאת את הנטל הכלכלי הנובע מניהול מדיניות מוכוונת מניעת הידבקות בעיקר. המציאות הטופחת על פנינו מוכיחה כי ההתנהלות הנוכחית מניבה תקופות הפוגה בלבד ואינה מקדמת אותנו אל מציאות המשלבת קיום כלכלי לצד מחלת הקורונה". עוד הם כותבים, "ניסיונותיכם הכנים לבצע הערכות אשר בסופם מתקבלות החלטות משנות מציאות וסדרי עולם כלכליים, צריכים לפנות מקום גם לניסויים מפוקחים של ניהול משק כלכלי תיירותי. אנו סבורים כי על משרד הבריאות לתת בידנו אפשרות לעשות ניסויים מוגבלים ומפוקחים לכניסת תיירים במתווים מרובי בדיקות, פיקוח וניטור. כך לדוגמא מתבקש כי המשרד ייתן בידנו אפשרות לעשות ניסוי מוגבל (1000 תיירים בלבד לדוגמא) לכניסת תיירים במתווה המצמצם מאוד סיכונים מחד ומאידך תורם לשיקום כלכלת המדינה. לבסוף אנו מצרים מאוד על העימות המתמשך בין משרד האוצר למשרד הבריאות ובין הממשלה לכנסת כפי שבא לידי ביטוי גם בכישלון החקיקה ל-״איים ירוקים״. חוסר ההסכמה והגלישה לעימותים, בהכרח תורמים לנזק הכלכלי העצום שכבר ניחת עלינו. בלתי סביר שמערכות היחסים הפוליטיות יהוו חלק מאתגר ההישרדות שכופה עלינו הקורונה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםלשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: