אא

"מאחורי הקלעים" של עסקת הרכישה הגדולה ביותר בענף התיירות בישראל

בחברת תלמה תיירות ונסיעות סימנו תחילה את חברת דיזנהאוז כיעד, אולם אחרי שהמו"מ לא צלח, ההסכם עם אחישי גל וירון לוי למכירת אמריקן אקספרס ביזנס טרוול ישראל היה מהיר יחסית. גידי ליפקין על מהלך שכולו WIN WIN

ארז שמול, מנכ"ל ובעלים חברת תלמה תיירות. צילום: רונן מחלב ארז שמול, מנכ"ל ובעלים חברת תלמה תיירות. צילום: רונן מחלב
כאשר בתלמה נסיעות החליטו ללכת להנפקה לבורסת תל אביב, ארז שמול, סימן יעד: רכישה גדולה של אחת מחמשת החברות הגדולות בענף. לא מעט גורמים בענף התיירות והנסיעות ששמעו על הכוונות של שמול, לא לקחו ממש ברצינות את ההצהרות של הבחור מחיפה שהוביל את תלמה להיות "מפלצת" בענף הנסיעות. היעד הראשון של תלמה היה דיזנהאוז. בחברה העריכו שמיזוג עם חברה בסדר גודל של דיזנהאוז יעשה טוב לשני הצדדים. אולם, לאחר מו"מ ממושך בתיווכו של גורם שלישי הצדדים לא הצליחו לסגור את הפערים ביניהם. בתלמה סימנו את היעד הבא: אמריקן אקספרס ביזנס טרוול ישראל מקבוצת איסתא ליינס. שמול ובכירי תלמה תיירות העריכו כי רכישת אמריקן אקספרס תוסיף לחברה בדיוק את הערך החסר. גם הפעם החל מו"מ אינטנסיבי באמצעות גורם שלישי, שלקח את עניין המו"מ לידיו ופנה אל אחישי גל הבעלים של חברת איסתא ליינס. לאחר פגישה בין שמול לאחישי גל, המו"מ קיבל תאוצה. לפני כשבוע הבינו הצדדים כי ניתן להגיע לסיכום, לאחר שהפערים על המחיר הנדרש הצטמצמו עוד יותר ומכאן נסללה הדרך לחתימה המיוחלת.   ארז שמול וירון לוי חותמים על ההסכם   אחישי גל ואיסתא ליינס רכשו את חברת "היסתור אלטיב" בשנת 1997. ירון לוי יו"ר אמריקן אקספרס הנוכחי הצטרף לחברה עם משרד הנסיעות אביבים בשנת 2005, ותמורת המיזוג קיבל כ-18% מחברת אמריקן אקספרס ביזנס טרוול ישראל. בסופו של דבר גל ולוי עשו "אקזיט" מכובד מבחינתם. רבים בענף הביעו היום תמיהה, כיצד הגיעו הצדדים למחיר של 130 מיליון שקל? מבחינת תלמה, העסקה מעניקה לה ערך גדול יותר לקראת ההנפקה הקרובה בבורסה עם חברה נסיעות עסקית מהמובילות בארץ. בחברה מעריכים כי העסקה מוסיפה ערך של מעל כ-200 מיליון שקל להנפקה. לאמריקן אקספרס יש גם עמלות גבוהות מחברות התעופה שאיתן היא עובדת - 1,000 החברות העסקיות שאיתן החברה עובדת יכולים להשלים את הפעילות של תלמה תיירות ונסיעות של שמול.

בענף התיירות שאלו היום, מי הגאון של העסקה, האם אחישי גל או ארז שמול?

התשובה כנראה היא שניהם. העסקה נראית WIN- WIN. אחישי גל, מהמנוסים והמוערכים בענף הנסיעות והתיירות וודאי יודע היטב  מה הוא עושה, אבל גם שמול שסגר מעגל לאמא תלמה שהחזיקה בעבר את המשרד הראשון של היסתור - אלטיב, נראה שיודע היטב מה הוא הולך לעשות עם הרכישה הגדולה בתולדות ענף התיירות.  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעותמבזקיםאיסתאארז שמולתלמה נסיעות ותיירותדיזנהאוז BTCאחישי גלאמריקן אקספרסירון לוי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: