אא

מה ההבדל בין ביטוח נסיעות רגיל לביטוח שמיועד לחובבי אקסטרים?

הנוסעים לחו"ל יודעים כי רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל הוא הצעד החשוב שיש לבצע. לא משנה לאן ניסע, משך הנסיעה או היעד, בכל נסיעה ישנם סיכונים ולכן נרצה להיות מבוטחים

צילום: FREEPIK צילום: FREEPIK
ובכל זאת, הנוסעים לחו"ל לטובת פעילויות אקסטרים שונות ומגוונות נחשפים לסיכונים ייחודיים, ולכן הם זקוקים לביטוח נסיעות ייעודי, המותאם לאופי נסיעתם. על ההבדלים בין ביטוח נסיעות לחו"ל רגיל לביטוח המיועד לחובבי אקסטרים תוכלו לקרוא בכתבה הבאה.

הכיסויים הבסיסיים של ביטוח נסיעות לחו"ל

כאמור, בכל נסיעה לחו"ל קיימים סיכונים לאירועים שעלולים לשבש את מהלך הטיול. ישנם סיכונים כלליים, שרלוונטיים לכל נוסע, לא משנה מהו יעד נסיעתו ומה אופי הטיול שלו, כמו למשל: אובדן כבודה או איחור בהגעת כבודה, צורך בקבלת טיפול רפואי או ברכישת תרופות בחו"ל וכדומה. לכן, כל ביטוח נסיעות לחו"ל כולל רובד של כיסויים בסיסיים המעניקים ביטוח למקרים הנפוצים הללו.

הכיסויים הייחודיים לתקופת הקורונה

תקופת הקורונה הביאה עמה סיכונים חדשים וייחודיים, שגם הם הפכו לרלוונטיים עבור כמעט כל נוסע לחו"ל: הצורך בקיצור או ביטול נסיעה עקב הימצאות הנוסע חיובי לקורונה, חובת כניסה לבידוד, סגירת הגבולות בארץ המוצא או היעד, תחלואה בקורונה בזמן השהות בחו"ל וכדומה. לכן, כיום חשוב שכל הטסים לחו"ל ירכשו גם את ההרחבות הייעודיות לתקופת הקורונה, לא משנה מה היעד, האופי והמשך של נסיעתם המתוכננת.

הכיסויים הייעודיים לחובבי אקסטרים

לצד הכיסויים הבסיסיים לסיכונים הגלובליים הקיימים בכל נסיעה לחו"ל ולצד הכיסויים הייעודיים לתקופת הקורונה הנוכחית, כל מי שנוסע לחו"ל צריך לקחת בחשבון גם את הסיכונים הייחודיים לו ולרכוש עבורם כיסוי ביטוחי מתאים. מדובר בסיכונים הנובעים ממצבו הרפואי ו/או מאופי נסיעתו הייחודי. כך למשל, חשוב שנוסע בעל מחלת רקע ירכוש כיסויי ייעודי להחרפת מצב רפואי קיים בעת שהותו בחו"ל, כדי שמצב שכזה, אם חלילה יקרה, לא יוחרג מפוליסת הביטוח הבסיסית. גם נוסעת בהיריון נדרשת לרכוש הרחבה ייעודית לנסיעה בהיריון, המכסה מצבים רפואיים שונים הקשורים להיריון. על בסיס עיקרון זה, גם כיסויים ייעודיים לפעילות אקסטרים אינם כלולים ברובד הביטוח הבסיסי של ביטוח הנסיעות לחו"ל. מי שמתכנן לעסוק בפעילות שכזו, חשוב שירכוש הרחבות בתוספת תשלום, על מנת שיהיה מבוטח גם מפני הסיכונים הייעודיים המאפיינים את נסיעתו.

מהי פעילות אקסטרים?

פעילות אקסטרים היא כל פעילות הקשורה לתחום הספורט האתגרי, הכרוכה ברמות גבוהות של קושי ו/או מאמץ גופני, מהירות, גובה וסכנה. כל חברת ביטוח המציעה כיסוי לפעילויות אקסטרים, מפרטת בתנאי הפוליסה שלה את רשימת ענפי הספורט והפעילויות הכלולות תחת הגדרה זו, ולכן חשוב לבדוק היטב האם הפוליסה המוצעת לכם אכן מתאימה לנסיעתכם. בין ענפי הספורט האתגרי הנפוצים ניתן למצוא: צלילה, טיפוס על הרים, סנפלינג, פעילות ספורט ימי (סקי מים, גלישת גלים, ראפטינג וכו'), קפיצות בנג'י, עיסוק בספורט חורף (סנובורד, החלקה על הקרח, סקי וכו'), צניחה, טיסת אקסטרים ועוד. לסיכום, מכיוון שפעילות אקסטרים מעמידה את העוסקים בה בסיכון גבוה יותר לתאונות, פציעות, צורך בקבלת טיפול רפואי או באשפוז, ובמקרים קיצוניים אף איתור, חילוץ, הטסה רפואית או חלילה הטסת גופה, עלות הביטוח שלהם היא גבוהה יותר. לכן את הכיסוי הביטוחי הייעודי עבור פעילות זו יש לרכוש בנפרד ובתוספת תשלום לכיסויים הבסיסיים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סקיביטוח נסיעות לחו"לתוכן פרסומי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: