אא

מה הקשר בין צ'כיה, סלובניה ויפן?

ברוב חלקי העולם מיושמים כבר חוקי נגישות אוניברסליים אך יש כמה מדינות ששמות על כך דגש רב עוד יותר. לכבוד תערוכת התיירות הבינלאומית IMTM יגיעו מדינות המציגות גם תיירות נגישה

צילום יחצ|צילום: Shutterstock צילום יחצ|צילום: Shutterstock

כשהתייר הממוצע מתכנן את החופשה הבאה שלו בחו"ל הוא בדרך כלל שם דגש על מחירים, תאריכים ויעדים שיתאימו לו ויהיו לו נוחים. עבור תיירים בעלי מוגבלות פיזית, סדר העדיפויות מעט משתנה ולרוב הם מחפשים את היעדים, האטרקציות ובתי המלון הנגישים ביותר. ברוב חלקי העולם מיושמים כבר חוקי נגישות אוניברסליים אך יש כמה מדינות ששמות על כך דגש רב עוד יותר. צ'כיה, סלובניה ויפן שיציגו בפברואר הקרוב בתערוכת התיירות הבינלאומית בישראל IMTM פונות באופן ספציפי לקהל בעלי המוגבלויות על מנת שידעו שבמדינות שלהן לא תהיה להם שום בעיה או קושי לטייל ומעבר לכך הם מאוד ישמחו לארח אותם. שלושת המדינות יציגו בתערוכה את האטרקציות הכי מעניינות, טרנדיות וכיפיות לתיירים בכללי ולקהל הזה ספציפית. צ'כיה מציעה מסלולים ייחודים בפראג עבור אנשים עם כיסאות גלגלים (=Prague in a Wheelchair). המסלול הראשון מוביל למנזר 'סטרהוב', מצודת פראג וטירת המלך. את המסלול מתחילים ברחוב Pohořelec, שם יש חניה נגישה ומשם ניתן להמשיך במורד הדרך לכיוון מצודת פראג. כל החצרות של מצודת פראג, כמו גם הרויאל גרדן הינן נגישות לכיסא גלגלים עם משטחים חלקים. המסלול השני אותו יציגו בביתן צ'כיה פונה לקהילה היהודית ובו עוברים התיירים בעיר העתיקה וברובע היהודי המכונה גם Josefov. מלבד המסלולים הרבים והנוספים שיוצגו בתערוכה, פונים הצ'כים גם לקהילת התיירים העיוורים. האוטובוסים מצוידים במערכת מידע לעיוור, לרבות הכרזה על עצירה. החשמליות מצוידות במקלטים מיוחדים לעיוורים, אשר בעזרת בקרה מרחוק, מאפשרים לנוסעים להפעיל הודעה חיצונית המספקת להם מידע על קווי החשמליות  ואת כיוונן. כמו כן, ישנו חידוש שהשיקו הצ'כים, כרטיסי מידע לאנשים עם לקות ראייה בתחנות תחבורה עילית. כרטיסי מידע הן בכתב ברייל עם שם התחנה, קווי החשמליות והכיוונים שלהן. פראג. צילום שאטרסטוק   מדינה נוספת המגדירה עצמה כמדינה נגישה וידידותית למבקרים בעלי מוגבלויות פיזיות היא סלובניה. בשנים האחרונות, סלובניה מחדשת את כל מבני הציבור ומבני התיירות שלה תוך התחשבות באנשים בעלי מוגבלויות. סלובניה מתגאה בנגישות שלה ונציגים מטעם המשלחת הסלובנית מסבירים כי מבנים ציבוריים ומתקני התיירות שעוד לא חודשו ושעדיין אין להם גישה מסודרת עבור אנשים בעלי מוגבלויות, כוללים ברובם חניות שמורות לנכים בכניסות. כמו כן, במבנים אלו בדרך כללי יהיו גם מדרכות ידידותיות לנכים וגם מרבית הכספומטים בערים נגישים מבחינת מיקום ומצוידים בכתב ברייל לעיוורים. מבחינה תיירותיות האתרים המומלצים ביותר בסלובניה הן עיר הבירה, ליובליאנה שם ממוקמת תחנת הרכבת המרכזית והנגישה בעיר כמו כן טירת ליובליאנה, גן החיות בליובליאנה וכמובן המוזיאונים והגלריות בעיר שנגישים גם כן. יעדים נוספים ומומלצים לכל תייר המבקר בסלובניה הם מערת פוסטוינה, מערכת המערות הגדולה במדינה, ואחד מאתרי התיירות הפופולריים ביותר בסלובניה, אגם בלד, בתי הבראה וספא, הפארק הלאומי טריגלב ועוד. כל אלו הופכים את סלובניה לאתר תיירותי מושלם המציע אטרקציות, טבע, בריאות וספא וחוויה שווה לכל תייר שמגיע אליה.
ליובליאנה: פראג הקטנה. צילום: 123rfליובליאנה: פראג הקטנה. צילום: 123rf
ליובליאנה: פראג הקטנה. צילום: 123rf   דוגמא נוספת ליעד פופולארי שרואה בתיירות נגישה חשיבות מוגברת היא יפן. יפן היא מדינה נפלאה מלאה בהיסטוריה עתיקה וזאת לצד ערים ואטרקציות מודרניות ועכשוויות.  למרות זאת, החוויה היפנית יכולה להיות מאתגרת, עבור כל תייר, שכן רוב המידע, ההמלצות וההסברים הם בשפה היפנית. לשם כך הוקם האתר accessible-japan  שאסף את הביקורות הטובות והביקורות הפחות טובות של תיירים ומהם איגד המלצות לתיירים בעלי מוגבלויות. ההמלצות מחולקות לקטגוריות שונות כגון: שירותים, תחבורה כמו הרכבת Shinkansen, הנחות לאנשים בעלי מוגבלויות, אינטרנט, שירות של כלבי נחיה, מערכת הברייל היפנית, ומילון מילים בסיסיות שחשוב לדעת כשמגיעים ליפן. טוקיו. צילום: Shutterstock   כמו כן, האתר מתמקד במלונות הנגישים ביותר בטוקיו, קיוטו, אוסקה ואזורים נוספים, אטרקציות תיירותיות שנגישות לאנשים עם כיסאות גלגלים כמו אולפני יוניברסל, שוק האוכל הפופולארי 'נישקי', מקדש 'סנסו-ג'י', מגדל טוקיו ועוד. כל האטרקציות מוגדרות כאתרים  פופולאריים באופן טבעי ולא מהוות ברירת מחדל עבוד תיירים בעלי מוגבלויות.  האתר עצמו מאוד נגיש ומזמין ובהחלט גורם לתיירים לרצות ולבקר במדינה המגוונת תרבותית, חברתית והיסטורית הזאת.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםIMTM

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: