אא

מה צריך לדעת על אזרחות רומנית ודרכון רומני?

אם אתם צאצאים למשפחה שחיה בעבר ברומניה או באזורים שפעם היו תחת שלטון רומני (וכיום הם במולדובה או אוקראינה), ייתכן מאוד שמגיעה לכם אזרחות רומנית // תוכן פרסומי

צילום: FREEPIK צילום: FREEPIK
כמו כל ממשלה, ממשלת רומניה קבעה קריטריונים לקבלת אזרחות, ויש סיכוי לא קטן שאתם עומדים בקריטריונים האלה וזכאים לבקש ולקבל אזרחות רומנית. המשמעות של אזרחות כזו היא גם דרכון רומני, ויש לכם הרבה סיבות לרצות דרכון כזה, שהוא למעשה דרכון אירופי. ישראלים רבים כבר נהנים מהיתרונות שמציע להם דרכון אירופי – ביניהם לימודים אקדמיים מוזלים, מעבר פשוט וקל ממדינה למדינה באיחוד האירופי ועוד. האיחוד האירופי מונה כיום 27 מדינות, ורומניה אחת מהן – לצד גרמניה, אוסטריה, בלגיה, צרפת, פורטוגל ועוד. כדי להיות זכאי לדרכון אירופאי – נדרשת קודם כל אזרחות באחת המדינות החברות באיחוד האירופי, וכאמור, רומניה היא אחת מאותן מדינות. מי שמחזיק בדרכון רומני/אירופי יכול לגור בכל אחת מהמדינות שחברות באיחוד האירופי, ליהנות מהטבות בתחום רכישת קרקעות, מגורים,למודים ואפשרות לעבוד בכל אחת מהמדינות הללו מבלי לבקש אשרה מיוחדת ועוד. אם אתם עצמכם עד כה לא חשבתם שנחוץ לכם לעשות את המאמץ הכרוך בהשגת אזרחות רומנית, ייתכן שעבור הילדים שלכם תרצו להשקיע את מה שדרוש, ולאפשר להם ליהנות מדרכון אירופי הנגזר מהאזרחות הרומנית שיקבלו.

מי זכאי לקבל אזרחות רומנית?

ייתכן שנדמה לכם שאתם לא זכאים לקבל אזרחות רומנית, אבל אתם לא יודעים שאתם עומדים בקריטריונים. שימי לב מי זכאי לקבל אזרחות רומנית: •  מי שנולד ברומניה או בחבל ארץ אשר ביום הולדתו השתייך לאדמות רומניה (כמו מולדובה, טרנסילבניה, חלקים מאוקראינה). •  מי שנולד מחוץ לרומניה (למשל בישראל), אשר הוריו או אחד מהוריו יליד רומניה והיה אזרח רומני בעבר . •  מי שנולד בישראל, להורים שהם ילידי ישראל, אך סבו או סבתו נולדו ברומניה והיו אזרחי רומניה. •  צאצאים עד דור שני/שלישי לבעלי אזרחות רומנית (בהתאם למקרה). חשוב לזכור: אין חובה שהדור אשר נולד ברומניה יממש את זכותו לאזרחות כדי להעביר זכות זו לדור הבא. ולכן, גם אם סבא/סבתא או אב/אם אינם בחיים, ניתן לדלג על דור זה במידה וניתן להוכיח את זכאותם לאזרחות לו היו בחיים.

אזרחות רומנית – לא קל להשיג, אבל שווה להתאמץ

מן הסתם, אזרחות רומנית לא ניתנת ברגע אחד ולא ניתנת לכל אחד שמבקש. כדי לקבל אותה יש להוכיח את הזכאות. לא מדובר בשליחת איזושהי תעודה שמצאתם במגרה של סבא לשגרירות הרומנית. מדובר בתהליך ארוך ומורכב, שבו יהיה עליכם להשיג מסמכים רבים, לתרגם אותם לרומנית, למלא טפסים ולהשקיע בדבר לא מעט זמן וגם כסף. למעשה, חלק גדול מהמסמכים שתצטרכו לאתר נמצאים ברומניה. ייתכן שתצטרכו לשחזר אותם וככל הנראה תצטרכו להוסיף אליהם מסמכים שתורגמו לרומנית. התרגום כמובן חייב להיות מקצועי ומדויק. כל התהליך הזה בדרך לקבלת אזרחות רומנית אינו תהליך פשוט. הוא גוזל הרבה זמן ומצריך הרבה ידע מקצועי והיכרות עם הדרישות הרומניות. את התהליך לא חייבים וגם לא כדאי לעשות לבד. כדי להימנע מטעויות ולהגיע אל היעד במהירות המירבית עם מינימום הוצאות, כדאי להיעזר בעמותת אזרחים ושורשים, אשר מתמחה בנושא ולמעשה פועלת באמצעות אנשי מקצוע שנמצאים ברומניה, מאתרים את המסמכים, יודעים את השפה ובקיאים בנבכי הדרישות של הרשויות הרומניות. כך אפשר להיות בטוחים שהבקשה מוגשת בדיוק לפי דרישות החוק, שום שגיאה במילוי הטפסים ובהגשת התיקים לא תביא לדחיית הבקשה אלא כל המסמכים יוגשו בהתאם לדרישות ויתקבלו.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רומניהתוכן פרסומי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: