אא

מיזוג ענק בארה״ב: ג׳ט בלו רוכשת את ספיריט איירליינס לפי שווי של 3.8 מיליארד דולר

המיזוג, שזקוק לאישורים רגולטוריים מקובלים, צפוי להסתיים במחצית הראשונה של 2024 וייצור את חברת התעופה החמישית בגודלה בארצות הברית. עסקת הרכישה מתבססת על שווי של ספיריט בסך 3.8 מיליארד דולר

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

JetBlue Airways ו-Spirit Airlines, הודיעו כי מועצות המנהלים שלהן אישרו הסכם מיזוג סופי, לפיו JetBlue תרכוש את חברת ספיריט.

מנכ"ל JetBlue, רובין הייז, אמר שהעסקה תהיה פורייה למשקיעים ולנוסעים, והוסיף: "אנו נרגשים לספק את השילוב הזה, שמגביר את הצמיחה האסטרטגית שלנו, ומאפשר ל-JetBlue להביא את השילוב הייחודי של תעריפים נמוכים ושירות יוצא דופן ליותר לקוחות בנתיבים נוספים".

"אנו נרגשים להתאחד עם JetBlue באמצעות ההסכם המשופר שלנו ליצירת האתגר הלאומי המשכנע ביותר בתעריפים נמוכים מול חברות התעופה הדומיננטיות בארה"ב", אמר המנכ"ל של ספיריט טד כריסטי. בראיון ב-CNBC אמר כריסטי: "אנחנו מתמקדים בביצוע העסקה הזו. אנחנו מתמקדים בהבאת יותר מטוסים, להציע יותר תעריפים נמוכים ומוצר נהדר ללקוחות במקומות גיאוגרפיים רבים יותר ממה ש-JetBlue או Spirit יכלו לעשות לבד." עפ"י העסקה שהוכרזה היום, ספיריט מוערכת ע"י ג'ט-בלו בשווי של 3.8 מיליארד דולר.

ג'ט-בלו תשלם לבעלי המניות של ספיריט 33.50 דולר למניה במזומן, כולל תשלום מראש של 2.50 דולר למניה במזומן, שישולם עם אישור בעלי המניות של ספיריט לעסקה. ג'ט-בלו תשלם לבעלי המניות של ספיריט 10 סנט נוספים בחודש עבור כל עיכוב בסגירה לאחר דצמבר השנה, מה שעלול להעלות את המחיר ל-34.15 דולר למניה. ואם הרגולטורים יחסמו את העסקה, ג'ט-בלו תשלם לספיריט 70 מיליון דולר, ובעלי המניות שלה יקבלו 400 מיליון דולר נוספים.

ראוי לציין כי Spirit תצטרך לשלם לחברת Frontier סכום של 25 מיליון דולר כדי לכסות את העלויות שנגרמו ל-Frontier במהלך דיוני המיזוג בין שתי החברות, כאשר העסקה הצפויה ביניהן התבטלה רק אתמול. אם JetBlue תצליח לסגור את העסקה שלה עם Spirit בתוך 12 החודשים הקרובים, Spirit תהיה חייבת ל-Frontier סכום של 69 מיליון דולר נוספים. לחברת התעופה המשולבת, שתהיה החמישית בגודלה בארצות הברית, יהיה צי של 458 מטוסים וצבר הזמנות של למעלה מ-300 מטוסי איירבוס. לחברת התעופה הממוזגת יהיו יותר מ-34,000 אנשי צוות, ותציע יחד ל- 77 מיליון לקוחותיה מגוון אפשרויות נוספות. הרכישה תאיץ את תוכנית הצמיחה האורגנית של JetBlue עם 1,700+ טיסות יומיות ליותר מ-125 יעדים ב-30 מדינות על סמך לוחות הזמנים של דצמבר 2022.

לחברה המשולבת צפויות הכנסות שנתיות של כ-11.9 מיליארד דולר בהתבסס על הכנסות 2019. השלמת הרכישה כפופה לתנאי סגירה מקובלים, לרבות קבלת אישורים רגולטוריים נדרשים ואישור בעלי המניות של ספיריט. החברות מצפות לסיים את התהליך הרגולטורי ולסגור את העסקה לא יאוחר מהמחצית הראשונה של 2024.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהJetBlue

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: