אא

מכה בכנף: וירג'ן אוסטרליה מחזירה מטוס חכור לגלובל כנפיים ליסינג

חברת התעופה האוסטרלית, הנמצאת בהליכי פשיטת רגל, הייתה אחראית לכ-37% מהכנסותיה של כנפיים גלובל ליסינג שדיווחה כי סיימה את הרבעון הראשון של 2020 בהפסד של כ-20 מיליון דולר

וירג'ן אוסטרליה. צילום: 123rf וירג'ן אוסטרליה. צילום: 123rf

חברת וירג'ן אוסטרליה הנמצאת, תחת מנהל מיוחד, בהליכי פשיטת רגל ובמו"מ עם משקיע, הודיעה לחברת גלובל כנפיים ליסינג שאין בכוונת המשקיע להמשיך ולהפעיל את המטוס שחכרה מהחברה. מדובר במטוס איירבוס 330-200 מודל 2012.

הסכם חכירת המטוס של גלובל כנפיים ליסינג עם החברה האוסטרלית היה אמור להסתיים בשנת 2024. על פי דו"ח חברת מעלות, וירג'ן אוסטרליה, שעד כה הייתה החוכרת הגדולה של גלובל כנפיים ליסינג, אחראית לכ-37% מהכנסותיה של האחרונה. כנפיים גלובל ליסינג החלה בשיחות עם המנהלים המיוחדים של וירג'ן אוסטרליה לעניין הסדרת תהליך השבת המטוס לחזקתה וביטול רישום המטוס תחת וירג'ן אוסטרליה.

עדיין לא ברור מה יהיה היקף הפיצוי שתקבל כנפיים גלובל ליסינג בגין ההפסקה המוקדמת של הסכם החכירה בין הצדדים. בחודש הבא תתקיים אסיפת נושים לגבי הסדר ההבראה של החברה ואז יוכלו לדעת מה יהיה אם בכלל היקף הפיצוי הכספי.

גלובל כנפיים ליסינג סיימה את הרבעון הראשון של 2020 בהפסד של כ-20 מיליון דולר לעומת רווח של 6.682 מיליון דולר בגלל נגיף הקורונה. הכנסותיה ברבעון זה הסתכמו בסך של 6.707 מיליון דולר לעומת סך של 7.645 מיליון דולר אשתקד. הרווח הגולמי הסתכם בסך של 2.825 מיליון דולר לעומת סך של 3.914 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. החברה נאלצה לרשום הוצאה לירידה ערך בסך של 3.14 מיליון דולר בגין המטוס המוחכר ל-וירג'ן אוסטרליה. הרווח התפעולי הסתיים עם הפסד של  18.482 מיליון דולר לעומת רווח של 8.678 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2019 .

החברה ציינה בדו"ח הכספי שפרסמה, "הנזק שנגרם לתחום התעופה עד כה, כמו גם הפגיעה הצפויה בביקוש למטוסים ובתנאי שוק התעופה, עתידים להמשיך ולהשפיע באופן שלילי, לא רק על חברות התעופה אלא על מרבית הספקים של חברות התעופה והגופים הניזונים מחברות התעופה ובכלל זה על קבוצת מחכירי המטוסים אליה משתייכת החברה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםגלובל כנפיים

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: