אא

מנכ"ל אל על: "רואים בפיתוח שירותי קרקע עם ארקיע מנוע צמיחה משמעותי לאל על"

בעקבות פרסום דו"חות הרבעון השלישי ו-9 החודשים הראשונים של 2021, מנכ"ל אל על, אביגל שורק, אופטימי: "אנחנו נמצאים בציר של התאוששות. כשנחזור לפעילות של 75%, נהיה חברה אחרת. תחרות הוגנת תגרום לנו להיות החברה הכי טובה". שורק התייחס בשיחה עם פספורטניוז גם לגיוס חוב של 100-150 מיליון דולר ע"י מועדון הנוסע המתמיד ומכירה של חלק ממנו

אביגל שורק. צילום: תמר מצפי אביגל שורק. צילום: תמר מצפי
בעקבות הפרסום הבוקר (ד') של הדו"חות הכספיים לרבעון השלישי ול-9 החודשים הראשונים של 2021, אמר מנכ"ל אל על, אביגל שורק, בשיחה עם פספורטניוז, "אנחנו נמצאים בציר של התאוששות, יכולים לראות שאחרי גל התחלואה האחרון אנשים מרשים לעצמם לטוס". עוד לדברי שורק, "רווח תזרימי תפעולי שהצגנו, לא רק קשור לאל על. אירופה עובדת יפה וגם צפון אמריקה, באמת שיש מגמה חיובית. רואים את ההשפעות על זה במערב אירופה. רואים יציבות סביב זה. רמת ההתאוששות חיובית ואנחנו רואים זאת בשורת ההכנסות, דרך יציבות בתזרים המזומנים בפעילות שוטפת וההזמנות קדימה. זה לא אומר שלא יהיו רעשי רקע". עוד אומר מנכ"ל אל על, "אנחנו עסוקים הרבה זמן באיך לעשות את העסק הכי גמיש. לפתוח יעדים. לשנות לפי הביקושים. רמת ההתאוששות תימשך, זה לא אומר שלא יהיו הפתעות שליליות כמו דעיכת החיסונים שהייתה בקיץ. אנחנו כל הזמן צריכים להסתכל קדימה בפיתוח מנועי צמיחה ואיך לקחת את החברה ליום שאחרי הקורונה. המדינה וענף התעופה לומדים לעבוד בצורה חכמה לצד הקורונה". מנכ"ל אל על מביע שביעות רצון משיעורי התפוסה שעמדו ברבעון האחרון של השנה על 71.4% לעומת 82%-83% בשנה רגילה. קיימת שביעות רצון גם מההזמנות קדימה - בספטמבר בשיעור של 83 מיליון דולר ובאוקטובר 122 מיליון דולר שהם 64% לעומת אוקטובר 2019. בנובמבר, המגמה לדברי שורק, ממשיכה. "אל על זה מותג. אנשים חוזרים לטוס עם אל על שפתחו את השמיים. סומכים ורוצים את המותג. אלו בשורות מעודדות מבחינת החברה". איציק אליאב, סמנכ"ל הכספים בחברה אמר לפסורטניוז על מועדון הנוסע המתמיד, "מתכוונים לגייס חוב בשלב ראשון של 100-150 מיליון דולר כנגד המועדון ופליי קארד. אנחנו רוצים לעשות את המועדון ישות נפרדת, לאחר גיוס החוב בהמשך נצרף שותף אסטרטגי שיאפשר לצמוח, הכנסות שותף אסטרטגי תעזור לנו. המועדון הוא דבר מהותי וחלק קריטי בפעילות החברה והמותג של אל על ואין לנו כוונה לאבד שליטה כאשר נכניס שותף". עוד לדבר אליאב, "המועדון הוא מנוע צמיחה אדיר עבור החברה שלא הגיע לקצה הצריכה. יש אין סוף עולמות שלא נגענו מלבד פיתוח כרטיסי האשראי". עוד לדבריו, "השגנו ב-2021 דחייה של בנקים וכו' בתשלום של 100 מיליון דולר, בכוונתו לפעול כך גם ב-2022".

"לאל על יש תכניות גדולות לצמוח בשוק המטען"

מנכ"ל אל על מוסיף ואומר "כשנחזור לפעילות של למעלה מ-75%, נהיה חברה עם גמישות תפעולית ועם בעלים שעומדים מאחורי החברה ורואים זאת פעם אחר פעם. הם רוצים את הצלחתה, עדות ניצחת וחזקה לחוסנה של החברה". באשר לרכיב המטענים אמר שורק, "רואים קדימה יכולת ופוטנציאל כנגזרת ממה שקורה בהובלה ימית ואווירית. יש לנו תכנית אגרסיבית ממה שהצגנו עד כה, רואים בכך מנוע צמיחה עתידי".
הסבת מטוסי נוסעים של אל על למטעןהסבת מטוסי נוסעים של אל על למטען
עלייה משמעותית בסעיף הטסת מטענים. אל על מטענים. צילום: דוברות אל על עוד חשף מנכ"ל אל על כי החברה במו"מ עם אחת מהחברות האמריקאיות הגדולות לחתימת הסכם קוד שייר, "זה ישנה את הערך וייתן לאל על יתרונות. נקווה להשלים את זה בחודשים הקרובים". על המו"מ למיזוג עם ארקיע אמר שורק, "רואים בפיתוח שירותי קרקע אמצעי ומנוע צמיחה משמעותי לפיתוח אל על כמותג אל על. מצאנו היגיון בתפעול של ארקיע בשירותי הקרקע". על התחרות הגוברת מול חברות הלואו קוסט בנתב"ג אמר שורק, "אנחנו יכולים להתמודד, למכור ולתת שירות הכי טוב. מקבלים במושבים שעושים רמת שביעות רצון, החברה מתמודדת עם התחרות, המוצר שאנחנו נותנים אחר מחברות הלואו קוסט, הרבה מאוד דברים לא שקופים וברורים מבחינת הנוסעים. אני חסיד של תחרות הוגנת שתגרום לנו להיות חברה הכי טובה שיכולים. אנחנו מצפים לקבל את אותה עזרה שמקבלות החברות המתחרות איתנו. בתנאים שווים, אל על יודעת לנצח".
טיסות לדובאי עם ארקיעטיסות לדובאי עם ארקיע
מיזוג אפשרי עם ארקיע. מטוס ארקיע. צילום: Shutterstock עוד הוסיף שורק, "אין תחליף לטיסה עם אל על עם רשת הנתיבים הכי טובה ללקוח הישראלי ובעולם". באשר לטיסות מעל ערב הסעודית אמר שורק, "אנחנו עוסקים רבות בנושא הטיסה מעל סעודיה. אנחנו מאמינים ומקווים שהנתיב הזה יפתח עבורנו כמה שיותר מהר". על סאן דור אומר שורק, "אין לנו כוונה לסגור את סאן דור, אנחנו פועלים לצרף עוד יעדים. זה מנוע צמיחה של אל על".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל עלמנכ"ל אל עלאביגל שורק

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: