אא

מנכ"ל דן אילת: "אפילו את הקרואסונים עטפנו בצלופן"

כיצד נראית חופשה במלון בעידן הקורונה? הבופה הפך למעדנייה עם ויטרינות, היוגורטים, הסלטים, האגרולים והקישים במנות אישיות והקרואסונים, שהתרגלנו לדגום מתפזורת, מוגשים בצלופן. שיחה עם מנכ"ל מלון דן אילת שמגלה גם האם הישראלים היו ממושמעים בשבועות? כתבה 1 בסדרה על מלונות שחזרו לפעילות

הבופה הפך למעדנייה. צילום: יח"צ דן אילת הבופה הפך למעדנייה. צילום: יח"צ דן אילת
"ביום ראשון המלון היה סגור, חשוך ומאובק, וביום רביעי פתחנו מלון נקי, מואר וממוזג. לראות את האורחים נכנסים בדלת – זה היה אושר גדול", כך מסכם ליאור מוצ'ניק, מנכ"ל מלון דן אילת ויו"ר התאחדות בתי המלון בעיר את שבועות במלון. דן אילת, כמו דן קיסריה, הם שני בתי המלון היחידים שרשת המלונות הוותיקה השיבה לפעילות לקראת שבועות. במהלך חודש יוני צפויה הרשת לפתוח 4 בתי מלון נוספים. מה היה אחוז התפוסה בדן אילת בשבועות? "82% תפוסה. בקלות יכולנו להגיע ל-100% תפוסה בשל הביקושים הגבוהים, אבל בחרנו לעצור ב-82%". למה לעצור ב-82% אחרי חודשים של אפס הכנסות? "כי רצינו להתגלח במרכאות על כמות יותר קטנה של אורחים. לא ידענו איך המלון יתנהג עם כל הריחוק החברתי, וגם להחזיר עובדים אחרי תקופת חל"ת ארוכה זה לא כזה פשוט. צריך להכניס אותם לעניינים. רצינו גם לשמור על כל מה שהאורחים התרגלו לקבל בדן אילת לצד תקנות מגבילות. אין פה חזרות גנרליות". כיצד הקהל הישראלי התנהג? האם הקפיד על ריחוק חברתי ועטה מסכות? "הקהל הישראלי ברובו קהל ממושמע. אפשר לומר שדי צלחנו את שבועות. אין לנו באמת שליטה על הקהל אבל עשינו את כל מה שנדרש מאיתנו כדי לשמור על הכללים. אנחנו עם עקומת למידה גבוה ומהירה. למדנו תוך כדי תנועה". איך זה עבד בחדר האוכל? "עשינו אוברול של ממש. כל המזנונים בחדר האוכל הפכו לוויטרינות. כלומר, אי אפשר היה לגעת פיזית באוכל. כל האוכל הוגש ארוז ובמנות אישיות כמו למשל יוגורטים אישיים קטנים, ירקות ארוזים בקופסאות פלסטיק אישיות עם מכסים. אפילו את הקרואסונים עטפנו בצלופן".
מלון דן אילתמלון דן אילת
זוגות זוגות בצלופן. מאפים ארוזים בדן אילת. צילום: יח"צ רשת דן
מלון דן אילתמלון דן אילת
חמגשיות? צילום: יחצ רשת דן מה עבד פחות טוב ושיניתם תוך כדי תנועה? "הרוב עבד מצוין. בהתחלה, למשל, עטפנו כל שתי לחמניות בצלופן אבל מהר מאוד הבנו שזה יותר מדי עבודה וזמן לעטוף כל שתי לחמניות, אז עברנו להגיש מאפים לאורחים במלקחיים". מה עם התור לחביתות בארוחת הבוקר? "גם עם החביתות עשינו חישוב מסלול מחדש. בארוחת הבוקר הראשונה, מחשש שייווצרו תורים, הכנו מראש. אבל מהר מאוד הפכנו גם את עמדת החביתות לוויטרינה כי אי אפשר להכין מראש חביתות עם עשבי תיבול, פטריות ועוד ועוד בלי סוף".
מלון דן אילתמלון דן אילת
אגרולים ארוזים במנות אישיות. צילום: יחצ רשת דן קיבלתם תלונות מאורחים הקשורות בחיטוי? "המלון מוצף בעמדות חיטוי ושלטים מוארים אלקטרוניים עם הסברים מפורטים של כל התקנות. בכל החדרים יש גם ערכות מיגון עם אלכוג'ל ומגבוני חיטוי. מעבר לזה, האורחים ראו למשל איך אזור הבריכה עובר חיטוי בשיטת ערפול בסוף כל יום. הקמנו צוות חיטוי שעובר בכל החדרים, בין אורח לאורח, ומוודא שכל שלטי הטלוויזיה, ידיות, מזוזות, מכסי אסלות ועוד ועוד עברו חיטוי. אחרי שצוות החיטוי סיים את עבודתו, רק אז המפקחת מאשרת את החדר לאורח הבא. בנוסף יש לנו ממונה קורונה שדואג שכל העובדים יסתובבו עם מסכות או שקפים וכפפות. עובר גם בין האורחים ומבקש 'אדוני אם אתה יכול להתרחק עם מיטת השיזוף עוד קצת ימינה' או 'גברתי בבקשה לא לשכוח לשים מסכה'". היכן הכי קשה לאכוף את עניין המסכות? "בבריכה קשה יותר לאכוף. יש לציין שהרבה אנשים העדיפו לשחות בים שממש קרוב למלון".
דן אילתדן אילת
הרוב העדיפו לשחות בים. צילום: יחצ רשת דן כיצד אכפתם את הריחוק החברתי בבריכה? "על פי התקנה, על כל 6 מ"ר מותר שוחה אחד או משפחה גרעינית אחת. יש לנו 650 מ"ר שטח מים בשתי בריכות גדולות. בריכת הפעוטות הייתה סגורה כי לא קיבלנו אישור לפתוח אותה בגלל הצפיפות שלה. חשוב לציין שגם לאנשים עצמם יש אחריות והם בעצמם הקפידו להתרחק משוחים אחרים במים". מחירים? "המחירים השנה משקפים הנחה של 20%. חברי מועדון דן נהנים מ-8% הנחה נוספים". מה קדימה? גל שני? "המכה הבאה, אם תהיה, תהיה אנושה. כשראיתי שיש שני מוקדי התפרצות חדשים בירושלים ובת"א, קצת נרגעתי. בחודש יוני יש לנו כבר 72% תפוסה וביולי-אוגוסט כבר עברנו את ה-80% תפוסה. אני מאוד מקווה שעם ישראל יהיה מספיק בוגר ואחראי כדי לא לגרום לכך שנכנס לכאוס כלכלי וחברתי חדש. נצא מזה רק אם כולנו נהיה אחראים".

דן אילת בשבועות

מספר חדרים מלאים: 309 (מתוך 375 חדרים) תפוסה: 82% מספר אורחים: 705 אורחים (880 אורחים בתפוסה מלאה) מספר עובדים: 200 (לעומת 420 לפני הקורונה)

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותמבזקיםרשת מלונות דןדן אילתנופשים בישראל

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: