אא

מנכ"ל התאחדות המלונות באילת: "המצב קשה, אם אילת תתמוטט יעלה הרבה יותר לממשלה לשקם אותה"

שבי שי, מוותיקי ענף התיירות בראיון לפספורטניוז מזהיר: "מספר המובטלים בעיר כבר למעלה מ-80%. הנזק הכספי לאילת בחודש אפריל מגיע לכ-550 מיליון שקל.... תעשיית התיירות, מלונאות, מסחר ותעופה ספגה באילת פגיעה אנושה"

אילת. צילום 123rf אילת. צילום 123rf
שבי שי, מנכ"ל התאחדות המלונות באילת, נחשב לאחד מוותיקי ענף הנסיעות, אעש תיירות מוערך ובעל ניסיון רב. שי, מי שחיי ונושם את העיר אילת 24/7, סיפר  ל'פספורטניוז' על המצב הקשה השורר בעיר כיום. אילת המבוססת ובנויה במשך כל השנה על תיירות בתקופה קשה מאוד אומר שי :" המצב לא טוב, העיר בנויה על תיירות. זה מתחיל עם המלונות, דרך ספקים, אטרקציות, מסחר ומועדונים, בתקי קפה, הכול סביב זה. גם עורכי דין, בתי חולים, פעילותם מסביב לענף התיירות". בשבוע שעבר פורסם כי האבטלה באילת כבר המריאה עד ל-70%, לפי שי המספר אפילו גבוה ממה שכבר פורסם: "עם כל העצמאים שבעיר, המספר מגיע למעלה מ-80%. רק מוסדות הציבור, פקידי ממשלה וכו' ממשיכים לתפקד". שי מספר כי העיר אילת עוד לפני מכת האבטלה שנחתה עליה, מתמודדת עדיין העיר עם נזקי הסופה הגדולה שהכתה בה בחודש שעבר: "ישנם נזקים של כ-100 מיליון שקל, רק למרינה ולחופים יש נזקים של 40-50 מיליון שקל. אני הבנתי שעוזרים בשלב ראשון לעיר בכ-20 מיליון שקל לעבודת תשתית חופים, אבל אין ספק שהעיר צריכה עזרה גדולה יותר". על מה שקורה בעיר כעת ועל העתיד הקרוב אומר שי: "הכול תלוי כמה זמן יימשך המצב. בענף המלונאות בעיר הוצאנו כ-5,000 עובדים לחל"ת, חלק קטן פוטר. יש הבטחה לחל"ת לשלושה חודשים, השאלה כמה זמן זה יימשך. במרץ שנה שעברה היו באילת 200 אלף אורחים, באפריל 300 אלף. העיר אילת נפגעה בחודש מרץ בסכום המוערך בכ-350 מיליון שקל לפי הבסיס של שנה שעברה, ובאפריל הפגיעה מוערכת בכ-550 מיליון שקל לעיר. ענפי התיירות, המלונאות, המסחר והתעופה ספגו באילת פגיעה אנושה".
||מתי כספי|||מתי כספי|
צילום: 123rf שי מוסיף:  "העיר זקוקה לסיוע ועזרה כספית של הממשלה. אסור לשכוח שאילת היא השער הדרומי של המדינה, ויש לה חשיבות גדולה מבחינה פוליטית וביטחונית. הממשלה תצטרך להשקיע הרבה יותר להקים את אילת מחדש אם היא תתמוטט ", מזהיר שי. שי גם צופה כי אילת תהיה האחרונה לחזור לפעילות מבחינת התיירות: "אני צופה שבהתחלה תהיה תיירות חוץ של יהודים שיש להם קרובים בארץ, לאחר מכן צליינים, האוונגליסטים ואנשי עסקים שיגיעו בעיקר לת"א, ואילת תהיה האחרונה של החזרה". עוד מוסיף שי כי: "המדינה צריכה לעשות צעדים מיוחדים לעודד רכישת כחול לבן , צריכים לחשוב על דרכי יציאה מן המשבר והחזרת התנועה לאילת. נצטרך מאמץ מיוחד של הממשלה בעזרה להחזרת התנועה מאירופה. יש התעניינות של חברות כמו רינאייר, איזי ג'ט ששואלות האם הסבסוד הכספי ימשיך והאם הוא יגדל כעת? אם רוצים להבטיח התחלה הדרגתית של חזרה, יצטרכו להגיע להסכמים עם החברות האלו . מצד אחד יש את התחרות עם ירדן, מנגד לרינאייר יש עניין שנתב"ג יהווה בסיס שלהם. אבל אם לא יעזרו לנו, אם לא ימשכו את הסיוע הכספי לחברות, אנחנו נהיה בבעיה עם התחרות שרק הולכת וגוברת מצד השכנים".  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץמבזקים

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: