אא

מנכ"ל יאט"א בישראל: "אבסורד שלא הכינו את חברות התעופה לסגירת נתב"ג"

"הסגירה המהירה של נתב"ג הגיעה לחברות התעופה הזרות בהפתעה גמורה. עד כה לא נתקלנו בסיטואציות דומות באירופה. אי אפשר לנהל תעופה בהרמת והורדת מתג". קובי זוסמן, מנכ"ל יאט"א ישראל בביקורת חריפה על מקבלי ההחלטות

תמונת היום. כך נראה נמל תעופה שומם. צילום: ספיר פרץ זילברמן תמונת היום. כך נראה נמל תעופה שומם. צילום: ספיר פרץ זילברמן
"סגירת נתב"ג הגיעה לעולם התעופה בהפתעה גמורה. עד כה לא נתקלנו בסיטואציות דומות באירופה. זה היה צעד דרמטי עבור חברות התעופה", כך אומר לפספורטניוז מנכ"ל ארגון התעופה הבינלאומי - יאט"א, בישראל. בחצות של ה-25 בינואר, נסגר נתב"ג לטיסות יוצאות ונכנסות מחשש לכניסת מוטציות נוספות לישראל. הסגירה הרשמית (למעט חריגים) היא ל-6 ימים, אך יתכן והסגירה תימשך זמן ארוך יותר כפי שאמרה השבוע בוועדת החוקה, ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות. בעקבות הסגירה המהירה של נתב"ג, זוסמן מדווח על לא מעט פניות שהוא מקבל מחברות תעופה זרות, המנסות להבין עד מתי השדה יהיה סגור ומתי עליהן לצפות חזרה לפעילות. "חברות התעופה נכנסו לעונת החורף עם מצב פיננסי מאוד מאוד ירוד. באופן של מצב עניינים רגיל, חברות תעופה נכנסות לעונת החורף בצורה בטוחה כי הן נשענות על המכירות של עונת הקיץ וחגים שייחודיות לישראל. הפעם בגלל המצב הן נכנסו לעונת החורף בלי שיהיה להן גיבוי לעונת הקיץ. לכן מצבן מאוד בעייתי והסגר שנכפה העמיד אותן בסיטואציה קשה".
קובי זוסמן, מנכ"ל יאט"א ישראלקובי זוסמן, מנכ"ל יאט"א ישראל
"סיטואציה קשה". קובי זוסמן, מנכ"ל יאט"א ישראל. צילום פרטי עוד לדברי זוסמן, "לשם קיום תעופה בתקופת הקורונה, מצפים מהמדינה מחד לפתח תהליכים שיבטיחו את בריאות הציבור ומצד שני מהלכים שיאפשרו את קיום תעופה. לא יעלה על הדעת, אם הקורונה תישאר איתנו לתקופה כל כך ארוכה, שהתעופה תפסק. צריך ללמוד לחיות ולנהל את הסיכונים". עוד אומר מנכ"ל יאט"א בישראל, "ממה שנמסר לחברות התעופה ויאט"א בעיקר באמצאות התקשורת, יש סיכוי רב שהסגר האווירי יוארך מעבר ליום ראשן הקרוב. צריך להבין שתעופה וניהול תעופתי לא יכולים להיעשות בהרמת והורדת מתג. חברות תעופה צריכות להתכונן על מנת לקיים טיסה בודדת. ראוי כי חברות התעופה יקבלו מפת דרכים מאוד ברורה מה עומד לקרות. נכון להיום, אין להן ולא קיבלו שום דבר וזה מצב אבסורד שמעמיד את החברות בסיטואציה מאוד לא נוחה מההיבט התכנוני". עוד מוסיף זוסמן, "אף אחד לא פיצה את חברות התעופה על כל הנזקים שהצטברו להן עם הסגירה המהירה של נתב"ג".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםנתב"גיאט"א

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: