אא

מנכ"ל יאט"א בישראל: "2020 הייתה קשה יותר מהמשבר שפקד את התעופה האזרחית אחרי אסון התאומים"

קובי זוסמן על 2020: "תעשיית התעופה בעולם ובישראל רשמה ירידה של 61% במספרי הנוסעים לעומת 2019 והפסד מצרפי של 125 מיליארד דולר". על 2021: "הדרך עוד ארוכה ויש להניח שיחלפו מס' שנים עד חזרה להיקפים טרום קורונה"

קובי זוסמן. צילום: פספורטניוז קובי זוסמן. צילום: פספורטניוז
"שנת 2020 תיזכר כשנה בה חוותה תעשיית התעופה האזרחית הבינלאומית את המשבר הקשה בהיסטוריית התעופה. משבר שעלה על המשבר אחרי אסון התאומים", כך מסכם קובי זוסמן, מנכ"ל יאט"א בישראל, את שנת 2020. לדברי זוסמן, "תעשיית התעופה בעולם וכמובן גם זו בישראל, סבלה מירידה עמוקה מאוד בפעילות. ירידה של 61% במספרי הנוסעים מרמות 2019 והפסד מצרפי של 125 מיליארד דולר. גם עתה", אומר זוסמן, "ממש עם סיומה של 2020 מתאפיינים מרבית האזורים הגאוגרפים בעולם בירידה בפעילות בעיקר זו הבינלאומית. חברות התעופה נאלצו מאז חודש פברואר 2020 לפעול במהירות ולהקטין בצורה משמעותית את הוצאותיהן ולהתאים הפעילות למשבר חסר התקדים. תחום המטענים התחזק מאוד בתחילת המשבר וסייע למספר לא מבוטל של חברות להמשיך ולפעול. יחד עם זאת, כמעט מרבית חברות התעופה נאלצו להסתמך על סיוע ממשלתי והצורך בסיוע עדיין תקף גם עתה בעיקר בעונת החורף".
נתב"ג כפי שלא ראיתם מעולם. תיעוד מצולםנתב"ג כפי שלא ראיתם מעולם. תיעוד מצולם
כך נראה נתב"ג בשיא משבר הקורונה. צילום: ספיר פרץ זילברמן עוד מוסיף זוסמן, "שדות וחברות התעופה פעלו במהירות לביצוע התאמות למציאות החדשה: האופן בו נכנסים הנוסעים לשדה התעופה, האופן בו עולים הנוסעים למטוס, האופן בו ניתן השרות במהלך הטיסה וכו' - הכל השתנה בתקופה קצרה מאוד על מנת לאפשר רציפות תפקודית מחד ומאידך, הצורך הברור לשמירה קפדנית על בריאות הציבור. מסיבה זו בדיוק, סבורה תעשיית התעופה ויאט"א בתוכה, כי המשך חובת הבידוד איננו מאפשר חזרה לשגרה וכי מדינות חייבות לנקוט במדיניות נכונה יותר של ניהול סיכונים על פני חובת בידוד גורפת".

"העוסקים בענף ידעו להתגבר על המשבר בשנת 2021"

באשר לשנה הבאה עלינו לטובה אומר זוסמן, "השבועות האחרונים נראים קצת יותר מעודדים בשל הפיתוח המוצלח של החיסון לנגיף הקורונה. אולם, הדרך עוד ארוכה ויש להניח כי יחלפו עוד מספר שנים עד אשר תחזור תעשיית התעופה להיקפי הפעילות שנרשמו טרם המגפה". עוד לדבריו, "תמונת ההזמנות העתידיות של חברות התעופה עדיין נמוכה בעשרות אחוזים בהשוואה לתמונת ההזמנות העתידיות ב-2019. אולם, אין בליבי ספק כי תעשיית התעופה והאנשים העוסקים בה ידעו להתגבר על המשבר, ימשיכו לחבר את העולם ויסיעו להתאוששות הכלכלית ברחבי תבל".
מנכ"ל יאט"אמנכ"ל יאט"א
קובי זוסמן, מנכ"ל יאט"א ישראל (באמצע) באחד הסיורים שקיימה רש"ת לנציגי משרד הבריאות ותעשיית התעופה. צילום: ספיר פרץ זילברמן

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםיאט"אמסכמים שנה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: