אא

מנכ"ל ישראייר לעובדים: "שורה מגוונת של גורמים, מתעניינים ברכישת החברה"

אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר באגרת סיכום שנה לעובדי החברה: "השינוי התודעתי שהובלנו, כחברה הלאומית הקטנה של ישראל, מביאים שורה מגוונת של גורמים להתעניין ברכישת החברה"

אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר. צילום: רונן מחלב אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר. צילום: רונן מחלב

כמדי שנה, גם השנה, מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס, שיגר לעובדי החברה, שמרביתם שוהים בחל"ת, אגרת סיכום שנה. סיכום של מה שהיה ושל מה שיהיה. באגרת זו מתייחס סירקיס לגורמים הבינלאומיים המביעים עניין ברכישת ישראייר. "שתי קרנות מאיחוד האמירויות, קרן השקעות רוסית ואמריקאית ושורה מכובדת של גורמים פרטיים ומוסדיים בארץ, בוחנים את רכישת ישראייר", כתב לעובדים ובכך אישר את חשיפת פספורטניוז בנושא זה אתמול. נזכיר כי ישראייר פועלת בימים אלה תחת נאמן מיוחד שמינה בית המשפט לחברת אי.די.בי פיתוח, חברת האם לשעבר, המלווה את תהליך המכירה. כפי שפורסם כאן אתמול כאמור, על המתעניינים מחו"ל ברכישת ישראייר נמנית חברת NY KOEN GROUP שבסיסה בדובאי שבאיחוד האמירויות.

עוד אומר סירקיס לעובדים, "האופק עדיין רחוק. גורמי אי הוודאות ממשיכים להציף ולהעיב על פעילותינו. כארגון, כחברה, אנו לא עוצרים. ממשיכים לעסוק בעיקר, ממשיכים להתייעל, ממשיכים להיות הגורם המוביל בנתב"ג. השינוי התודעתי שהובלנו, כחברה הלאומית הקטנה של ישראל, והאינדיקטורים החיוביים שאנו מקבלים מתוצאות הרבעון השלישי, מביאים שורה מגוונת של גורמים, להתעניין ברכישת החברה".

עוד כותב סירקיס לעובדי החברה, "השנה, לא היה לנו קיץ, לא הייתה לנו עונה, אך גם השנה עברנו קיץ ללא הפסקה. בחודשים האחרונים הטסנו כ-50 אלף איש בחודש. ההערכה שלנו כי נגיע לקצב של 75 אלף איש בחודש רק באפריל 2021. על רקע הערכות אלו, פעלנו בחודשים האחרונים, מול משרד האוצר, להגדלת שיעור ההלוואה בערבות מדינה, לכ-15 אחוזים מהמחזור. בשבוע שעבר, ועדת החריגים של האוצר, אישרה את בקשתנו ונקבל בסך הכל, כ-175 מיליון שקל. פתרון זה, מקנה לנו שקט, גם לתרחישים של גל שלישי וסגר נוסף ומתמשך. הלוואות הן אינן פתרונות לטווח ארוך".

עוד משתף סירקיס, "בקיץ האחרון, הפכנו את החברה, המצאנו עצמינו מחדש ויצרנו בסיס איתן ובריא יותר להליך השיקום הארוך והמפרך הממתין לנו. הסיכום שמרני, הקטנו את בסיס העלויות הקבוע שלנו בכ-15 מיליון דולר, במונחים שנתיים. התייעלות זאת, איננה התאמה הכרוכה בהקטנת פעילות ואיננה מבוססת על הורדות שכר זמניות ושליחת חלק מהעובדים לחל"ת. זוהי התייעלות אמיתית, שאיננה פוסחת על כל הפרמטרים המרכיבים את פונקציית הייצור של החברה".

ישראיירישראייר
שינוי תודעתי. אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר. צילום: רונן מחלב

סירקיס מפרט במכתבו לעובדים את כל התהליכים המרכזיים של החברה, כדלקמן:

חיזוק ופיתוח היכולות האוויריות

  • בניית יכולת להטסת מטענים בתא הנוסעים וקבלת היתר לשינוי גמיש של קונפיגורצית מטוס ללא מושבים.
  • הגדלת טווח הפעילות של החברה לאזורים חדשים – הודו, סין, הונג קונג ותאילנד.
  • הקמת מיזם לחיטוי מטוסים, וביצוע חיטוי עצמי בארץ וביעדנו השונים בחו"ל.
  • קבלת אישור רת"א להטסת חומרים מסוכנים המאפשר הטסת ציוד רפואי ותרופות, דגימות דם, בדיקות קורונה, ועוד.
  • קבלת אישור כמוביל נקוב של מטענים למספר יעדים בסין. מאפשר ייבוא וייצוא של סחורות וציוד למלחמה בקורונה.
  • קבלת אישור ל"טיסה ממושכת מעל ים" אפשרות טיסה ליעדים חדשים שהיו מוגבלים עבורנו עד עתה כמו איי סיישל, גואה שבהודו, סרי לנקה ועוד.
  • קבלת אישור לביצוע טיסות "קומבי" - טיסה משולבת של מטען ונוסעים בתא הנוסעים.
  • התקנת מושבי מנוחת טייסים, המאפשרים הגדלת טווח הטיסה בכ-4 שעות טיסה נוספות.
  • התנעת פעילות להטסות רפואיות של חולים בשכיבה ובעלי צורך בטיפול רפואי.
  • בניית מחלקת פרימיום עם 8 מושבי מחלקת עסקים לטיסות אח"מים וטיסות מיוחדות.

גיוון והתאמת פוטנציאל ההכנסות

  • חתימת הסכמים עם ספקים באיחוד האמירויות, המאפשרים חסכון בעלויות וקיצור נתיבי טיסה.
  • השקת תפריט מזון ומוצרים נלווים חדש במטוסים.
  • מיקור חוץ לביצוע חיטוי מטוס לחברות זרות אשר פוקדות את נתב"ג
  • בניית פתרונות ייעודיים לקבוצות ספורט.
  • השקת ביטוח נסיעות גמיש, המאפשר שינוי או ביטול הטיסה, בסמוך למועד ההמראה במקרה של הידבקות בקורונה
  • השקת שת"פ עם הדסה מדיקל, לביצוע בדיקות קורונה, ללקוחות הטסים עם ישראייר, במחירים אטרקטיביים ובממשק מחשובי מלא.
  • השקת מוצר "מושב פנוי" ללקוחות המבקשים לשמור על ריחוק חברתי בזמן הטיסה
  • חתימת מזכר הבנות מול משרד החוץ להטסת דואר דיפלומטי
  • הוספת מוצרים חדשים למכירה באתר האינטרנט: טיסות לכיוון אחד, מלונות בארץ, מימוש שוברי החזר, המרת כספים מטיסות לחו"ל למלונות בארץ, רכישת מושבים מועדפים באילת ועוד
  • שימוש במטוסיATR לביצוע טיסות במרחב האירופי - טיסות "בוטיק" ללקוחות מיוחדים (מטען ונוסעים), מענה תפעולי יעיל לטיסות באחוזי תפוסה נמוכה והגדלת הגמישות התפעולית.

שיפור היכולת התפעולית

  • הרחבת הגדר מכון הבדק שלנו - ביצוע אחזקה מלאה, ביקורות באופן עצמאי, הגדלת היצע הספקים.
  • ביצוע עצמי של "פושבק" למטוסי הסילון בנתב"ג, במקום שימוש בשירות בתשלום לקבלן חיצוני.
  • ביצוע עצמי של חיבור מדרגות נוסעים למטוסי האיירבס, במקום שירות בתשלום שסופק על ידי רשות שדות התעופה.
  • הסדרת הכנות להמראה ללא צורך בנותני שירות חיצוניים בשדה רמון/אילת - יציאה בכוחות מנוע בלבד ללאPUSH BACK
  • ורסטיליות עובדים במבצעי קרקע - הכשרה לביצוע מספר רב של משימות בתפוקה מרבית.
  • הגעה להבנות עם הנהלת נתב"ג על חניה מרוכזת של המטוסים באזור ייעודי - חיסכון בעלויות תפעול
  • התנתקות מספק החלפים המרכזי (לופטהנזה) והקמת חוזה חלפים חדש.
  • התנתקות מספק ההנדסה, קליטת מערכת מחשוב חדשה, וביצוע תהליכי התכנון באופן עצמאי
  • שינוי מתווה סיקורי אחזקה בתחנות חוץ באמצעות אימוץ שיטות לביקורות מרחוק.
  • ביצוע הדרכות וישיבות בזום – חיסכון בעלויות הדרכה, מוניות והחזרי נסיעות.

הטמעה אינטנסיבית של טכנולוגיות

  • שדרוג אתר האינטרנט של החברה, זינוק משמעותי במכירות בדיגיטל, ותמיכה דיגיטלית בלקוחות.
  • הוספת יכולת לרכישת מוצרים נלווים כגון מושבים מועדפים, הקצאת כבודה ועוד.
  • שיפור איזורMyIsrair באתר, איסוף מידע והעדפות לקוח לצורך מתן הצעות מותאמות לצרכי הלקוח.
  • השלמת הצטיידות במודולה דיגיטלית לאחסון חלפים – פינוי שטחי אכסון.
  • קליטת מערכת מידע לניהול אחזקה (AMOS) - שינוי תרבותי, התייעלות, ומעבר לביצוע עצמי של תהליכים שעד כה בוצעו באמצעות מיקור חוץ.
  • שינוי מודל ההפעלה של עובדי החברה ושל צוות ה-IT, המאפשר עבודה מלאה מהבית עם כל הכלים הנדרשים.
  • שיפור ה"איזור" האישי" באתר נתור - מסך בחירות לטובת החזרים, ביטול הזמנות פ"א ובינ"ל, שינוי הזמנות טיסה,B2B לסוכנים.
  • אבטחת מידע וסייבר - חיבור לSOC,, שדרוג מערכות סינון מייל/ספאם, שדרוג  תוכנת מגן האש (FW), הגבהת חומות הגנה.
  • פיילוט ליישום אפשרות שינוי פרטי טיסה באתר ישראייר.
  • השקת שירותWeb Check-in בטיסות הפנים ארציות והיערכות להשקה בטיסות הבינלאומיות.

פיתוח שווקים חדשים בתחום המסחרי

  • בניית קשרים עסקיים ישירים עם קבוצות כדורגל מהארץ ומחו"ל - טיסות למשחקים באירופה ולמחנות אימונים.
  • השתתפות במכרזים ממשלתיים להטסת משלחות רשמיות, הכוללים דרישות סף של מושבי מחלקת עסקים.
  • הטסת עולים חדשים לארץ ממספר יעדים בחו"ל באמצעות הקרן לידידות והסוכנות היהודית.
  • הטסת הורים לתינוקות פונדקאות - סוכנות פונדקאות מנור.
  • פיתוח קשר עסקי עם לקוחות מיוחדים להטסת מטען ודואר ליעדים שונים.
  • בניית מוצרי תיירות וחבילות והיערכות לפתיחת קו טיסות קבוע לדובאי ואבו-דאבי מיד עם חתימת ההסכם הבילטרלי בין המדינות.
  • בניית מערך קשרים עם אוניברסיטאות בחול להטסת סטודנטים.
  • בניית יכולת הטסת חולים ונפטרים.
  • בניית מערך זמין לביצוע מהיר של טיסות חילוץ.
  • פיתוח קשר עסקי ישיר עם לקוחות מטענים בחו"ל - דואר רוסיה, דואר צרפת, ועוד.

התייעלות

  • צמצום מוקדי מכירות והחזרת שטחי נדל"ן.
  • התייעלות בשכירות הנכסים בשדות התעופה, שיפור תנאים, צמצום שטחים והחזרת משרדים.
  • התייעלות בשכירות משרדים ראשיים בת"א, שיפור תנאים, החזרת שטחים והארכת הסכם השכירות בבית ויקטוריה.
  • רידוד שטחי מחסנים וחיסכון בעלויות.
  • מעבר מחוזים בתשלום קבוע לחוזים מבוססי צריכה בפועל .
  • צמצום שכבות ניהול והקטנת כמות עובדים.
  • צמצום בכמות עובדי החברה, בכ-20 אחוזים, מראשיתו של המשבר.
  • יציאה מוקדמת מחוזה התחזוקה של לופטהנזה ויציאה למכרז Pool & Repair.
  • פתיחת חוזי חכירת המטוסיםABI, ABS, ATJ, ביצוע מו"מ וסיכום על שינויים שיביאו לחיסכון משמעותי לאורך חיי החוזים.
  • ביצוע מו"מ מול סוכן הביטוח התעופתי וסיכום על הפחתת עלויות.

את מכתבו לעובדים מסיים סירקיס כך, "אמר פעם צ'רלי צ'פלין 'לעולם לא תמצא קשת בענן אם תביט מטה'. העשייה שלכם, ההתמדה שלכם, הנחישות שלכם, העובדה שאנו החברה היחידה שמבצעת היום 11 טיסות בנתב"ג – מאפשרת לנו להיות אופטימיים, על אף הסגר, למצוא את הקשת בענן בתוך המבול הזה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאורי סירקיסישראייר

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: