אא

"שבוע הבא - הגורלי בתולדות התעופה הישראלית"

כך אומר אורי סירקיס מנכ"ל ישראייר הקורא לכל עובדי ישראייר להתייצב בהפגנה הגדולה של ענף התיירות ביום ג' הקרוב מול משרד האוצר בירושלים. "על השרים כולם לדעת שהזמן אזל. זה הזמן לעשות או לבכות לדורות"

צילום: 123rf צילום: 123rf
לקראת הפגנת הענק שמתכנן ענף התיירות ביום ג' הקרוב מול משרד האוצר בירושלים, אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר, קורא לכל עובדיו להתייצב בהפגנה. "מפסיקים להיות תלויים באוויר. כולנו ב-30 ביוני בירושלים. כל הכוכבים מתייצבים", אמר לעובדים. ישראייר תעמיד לרשות העובדים הסעה שתצא ממשרדי החברה להפגנה בבירה. הבוקר (ו') אמר סירקיס לפספורטניוז, "בשבוע הבא נחזה מפגש בין 3 ווקטורים שונים שהם תוצאה של 3 תהליכים שונים, המתנהלים ב-3 זירות שונות, שכל אחד מהם עלול להנחית מכת מוות על התעופה והתיירות הישראלית". הראשון, לדברי סירקיס, מתנהל בוועדת הכלכלה של הכנסת שעתידה להחליט במהלך חודש יולי על אופן השבת כספי הלקוחות של החברות הישראליות בגין טיסות שבוטלו בגלל הקורונה. "מדובר בחבית חומר נפץ של כ-400 מיליון דולר ב-3 החברות הישראליות. דחיית המלצת רשות התעופה האזרחית לאשר השבת הכספים בתוך לא פחות מ-90 יום, עלולה להביא לפגיעה אנושה וחסרת תקדים בחברות הישראליות". השני, לדברי סירקיס, קבינט הקורונה. "אנו ממתינים לאמירה ברורה וחדה על ביטול הצורך בכניסה לבידוד, עבור ישראלים ששבו ממדינות ירוקות בלבד, בראשית אוגוסט. במצב הנוכחי, בעמימות הנוכחית, לא יחודשו ההזמנות, לא יחודשו הטיסות והחברות הישראליות עלולות למחוק את 2020".
ישראיירישראייר
שמואל זכאי ואורי סירקיס (משמאל) בסיור שהתקיים באחרונה בנתב"ג. צילום: ספיר פרץ זילברמן "בזירה השלישית בניהולם של שרי הכלכלה והרווחה", מוסיף סירקיס, "הענף כולו מצפה להכרעה, התאמה וביצוע תכנית ייעודית שתאפשר הארכת הזכות לתשלום לנמצאים בחל"ת וקידום תכניות תמריץ מותאמות לענף התיירות. אי ביצוע מהלכים אלו יביאו לפיטורי ענק, לאבדן ידע ולשהות חסרת תקדים בתהליכי התאוששות בימים שלאחר המשבר". סירקיס מזהיר ש"כל אחד מתהליכים אלו מאיים על שרידותן של חברות התעופה והתיירות בישראל. המפגש של שלושה תהליכים אלו, בשבוע אחד אחרי 100 ימי משבר, עלול להוות יום הדין של התעופה הישראלית. על השרים כולם לדעת כי אזל זמן ההמתנה של הענף. העת לעשות או לבכות לדורות". סירקיס מסכם את דבריו במשפט שמתמצת הכול, "השבוע הבא הוא הגורלי ביותר בתולדות התעופה הישראלית".  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםישראייר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: