אא

מנכ"ל מלון הגושרים: "מציעים מסכות לאורחים. יש כאלה שלא רוצים"

"נתתי הוראה להילחם על כל הזמנה, ואם צריך להוריד עוד במחיר. לא רוצה לשמוע את הצעדים שלי כשאני הולך כאן. אני רוצה מלון רועש", כך דורון קרן, מנכ"ל מלון "הגושרים מלון בטבע" בצפון. ומה הוא מספר על התנהגות הישראלים בחדר אוכל בלי בופה? כתבה 2 בסדרה על חזרת מלונות לפעילות

כך מוגשת ארוחת הבוקר במלון הגושרים. צילום: יחצ המלון כך מוגשת ארוחת הבוקר במלון הגושרים. צילום: יחצ המלון
בפנייה ימינה, קצת אחרי קריית שמונה, ממש בכניסה לקיבוץ הגושרים שבגליל העליון, נמצא מלון "הגושרים מלון בטבע". לא הרבה יודעים, אבל חדר האוכל של המלון, המשולב במבנה המרכזי של המלון הכולל גם את הלובי, נבנה על שרידיו של ארמון החורף של האמיר פע'ור, השליט העותמאני של צפון עמק החולה ורמת הגולן אי שם במאה ה-19. אל דאגה, השליט החמדן תחזק גם ארמון קיץ לא הרחק משם, בצומת וואסט (צומת האמיר) על כביש 959. מאוחר יותר, ארמון החורף המדובר, שימש בית מרגוע למעמד הפועלים שלימים הפך למלון הגלילי בו אנו עסקינן כאן.
מלון הגושריםמלון הגושרים
"להפתעתנו הקונספט של הגשה לשולחן עבד מצוין". הידעתם? חדר האוכל במלון נבנה על שרידיו של ארמון עותמאני. צילום: יח"צ ובחזרה לחדר האוכל של המלון בן ימינו. הנ"ל חזר לתפקד בחצי כוח בחג שבועות, לראשונה מאז נסגר המלון כולו ב-15 במארס עקב מגפת הקורונה. חצי כוח, כלומר בלי הבופה המסורתי האהוב כל כך על הישראלים. רק פיקס מניו לשולחנות, כולל הקפה והחביתה של הבוקר. "בשבועות הגשנו ארוחת בוקר מלאה לשולחנות וזה עבד יופי. להפתעתנו הקונספט של הגשה לשולחן עבד ועבר מצוין עם תגובות טובות", אומר דורון קרן, מנכ"ל המלון. "בארוחת הערב", מוסיף קרן, "פעלנו קצת אחרת. כל סוגי הסלטים הונחו במזנון בכלים חד-פעמיים סגורים עם מכסים. המרקים, שני סוגים לבחירה, הוגשו לשולחן לפי בקשה מהמלצר והמנות העיקריות הוצאו לאורחים מבעד לוויטרינות במזנון. מנות אחרונות הוגשו לפי בחירה לשולחן. גם פחות אוכל מתבזבז כך".
מלון הגושריםמלון הגושרים
"פחות אוכל מתבזבז כך". סלטים ארוזים במנות אישיות. צילום: יחצ המלון
מלון הגושריםמלון הגושרים
סוג אחר של סלטים ארוזים במנות אישיות. צילום: יחצ המלון האם האורחים במלון שמרו על ריחוק חברתי ועטו מסכות כנדרש בשטחים ציבוריים? "כמו שאנחנו מכירים את הישראלים, הם כבר עברו את הקורונה. לא הביאו מסכות וגם כשהצענו להם מסכות, הרוב לא רצו. היה לא נעים בעניין הזה. מאוד קשה עם חוסר הרצון הבולט לשתף פעולה. כל העובדים שלנו, ללא יוצא מן הכלל, כל הזמן עם מסכות ובמטבח גם עם כפפות. זו גם הדרישה שלנו מהאורחים". כיצד אתם נוהגים עם אורחים שמסרבים לשמור על הכללים בשטחים הציבוריים? "במהלך שבועות לא הוצאתי לקוח מהמלון, אבל בהחלט נהיה אסרטיביים יותר. נתעקש יותר על מסכות". היו לקוחות שהתלוננו על אורחים אחרים שזלזלו בהנחיות? "כן, היו כאלה שזה מאוד הפריע להם. היה לא נעים. המסר שלי לאורחים שהם חייבים לקחת את החיים שלהם בידיים. הווירוס הזה בעייתי. נכון שיש כאלה שלא חושבים ככה, אבל זה לא נראה טוב". איך זה עבד בבריכות השחייה? "בשתי הבריכות שלנו, המקורה והפתוחה, המצילים עברו ודאגו לשמור על ריחוק חברתי בין השוחים במים ובין כיסאות השיזוף. 6 מטר במים בין אחד לשני ועד 67 שוחים בכל זמן נתון בבריכה. אגב, בגלל שהמים היו קרים מאוד, היו מעט שוחים בשבועות".
מלון הגושריםמלון הגושרים
"גל שני, אם יהיה, יהיה נורא ואיום. מכה אנושה". דורון קרן, מנכ"ל מלון הגושרים. צילום: תמונה פרטית מכון הכושר והספא פתוחים?  "מכון הכושר עובד לפי הנהלים, מכשיר כן מכשיר לא. הספא עדיין סגור בגלל שעדיין אין אישור לסאונה ולג'קוזי". אנשים היו לחוצים מרמת החיטוי במלון? שאלו שאלות? "אורחים כל הזמן שאלו מתי ואיך נעשה החיטוי ועם איזה חומרים. מי שביקש, הראינו לו את חומרי החיטוי שרכשנו מ'זהר דליה'. כל החדרים עברו חיטוי פעמיים כולל השלטים, המזוזות, המתגים, הידיות, הכל. כל מה שנוגעים בו. כנ"ל בשטחים הציבוריים". עד כמה אתה חושש מגל שני של תחלואה? "זה יהיה אסון. זה יהיה נורא ואיום. אני לא יודע איך נעבור גל שני. זו תהיה מכה אנושה. זה כבר לא צחוק. עוד סבב כזה וזה יהיה בעוכרינו". האם קיבלתם ביטולים בגלל ההתפרצות האחרונה בירושלים ובתל אביב? "לא קיבלנו ביטולים. כל ה-55 חדרים צמודי קרקע שפתחנו מתוך 184 חדרי המלון, מלאים בסופ"ש הקרוב".
מלון הגושריםמלון הגושרים
"אורחים כל הזמן שאלו מתי ואיך נעשה החיטוי ועם איזה חומרים". 55 חדרים צמודי קרקע נפתחו מתוך 184 חדרי המלון. צילום: יחצ המלון כמה עובדים החזרת לעבודה? "בשלב זה כ-20 מתוך 200 עובדים שאנחנו מעסיקים בתפוסות הגבוהות. 25% מהעובדים יפוטרו ולא ישובו בתום תקופת החל"ת. לא נוכל להחזיר יותר ממה שצריך רק בגלל המענק שהמדינה נותנת לעידוד התעסוקה, למרות שהמענק הזה עוזר". מה צפוי קדימה מבחינת תפוסות? "כל הסופ"שים ביוני-יולי מתמלאים אצלנו בקצב יפה מאוד בממוצע של כ-70% תפוסה". מה באשר לאמצע שבוע? "באמצע שבוע קשה. אין ועדי עובדים ואין קבוצות של תיירים מחו"ל שמילאו לנו את אמצע השבוע לפני הקורונה. להערכתי, לא יהיו פה קבוצות לפחות עד נובמבר-דצמבר". אז מה עושים? מורידים מחירים כדי למשוך את הישראלים לנפוש באמצע שבוע? "אני מאוד מקווה שגם הגמלאים יוכלו לצאת ולמלא את המלונות באמצע שבוע. הורדנו את המחיר ב-20% לעומת השנה שעברה. נתתי הוראה להילחם על כל הזמנה ואם צריך להוריד עוד 5%. באנו לעבוד ולא לשחק. אני לא רוצה לשמוע את הצעדים שלי כשאני הולך כאן. לא רוצה מלון שקט. אני רוצה מלון רועש". ברמה האישית, איך אתה חווה את החזרה לפעילות, גם אם היא חלקית, אחרי תקופה ממושכת של סגר? "אני במלונאות משנת 1981. מעולם אבל מעולם בכל השנים שלי בענף לא הייתה לי כזאת עצירה. בטח לא חופש מרצון. פיזית הרגשתי רע מאוד. אני מאוד אוהב את המלונאות וברגע שהתחלנו לראות את האורחים הראשונים, תשמעי, אני זרחתי. חיוך מאוזן לאוזן. אמיתי. לשמוע שוב את הריצות והצחוק של הילדים כאן ולראות את חדר האוכל עובד – זה וואו ענק מבחינתי וגם מבחינת העובדים".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותמבזקיםהגושרים מלון בטבעמשבר הקורונהמלון הגושריםנופשים בישראל

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: