אא

מנכ"ל רשת מלונות קיסר: "להערכתי שר האוצר אינו מעודכן במתווה שהוצע למלונות"

אבי אלה: "המתווה לשימוש בכספי הקרן המיוחדת לסיוע למלונות בסך של 300 מיליון שקל שהציג משרד האוצר יפגע במלונות בעלי מחזורים הנמוכים מ-400 מיליון שקל לשנה"

קיסר פרמייר אילת. צילום: יח"צ קיסר פרמייר אילת. צילום: יח"צ
הרוחות בענף המלונאות סוערות לאחר הפרסום בפספורטניוז על דרישת משרדי התיירות והאוצר, לפיה בתי מלון שקיבלו פיצוי על ארנונה בשל משבר הקורונה לא יוכלו להנות מהפיצוי שיוענק לבתי המלון בסכום כולל של 300 מיליון שקל, למעט 3 החודשים הראשונים של המשבר. אבי אלה, מנכ"ל רשת מלונות קיסר פרימייר מוותיקי ענף המלונאות בישראל מסר ל'פספורטניוז' בתגובה כי: "המתווה לשימוש בכספי הקרן המיוחדת לסיוע למלונות בסך של 300 מיליון שקל שהציג משרד האוצר יפגע במלונות בעלי מחזורים הנמוכים מ-400 מיליון שקל לשנה. כמובן שרוב המלונות בישראל אינם מגיעים למחזורים כאלה, על כן כ-300 מלונות, לא יוכלו לקבל סיוע מקרן זאת במידה והמתווה לא ישתנה". אבי אלה. צילום: יח"צ עוד ציין אלה כי: "אני וכמוני מלונאים רבים המייצגים מלונות בעלי מחזורים נמוכים, תומכים לחלוטין במאבקו של נשיא התאחדות המלונות אמיר חייק לשינוי המתווה. הנזק שנגרם למלונות בעקבות משבר הקורונה בכלל, ובעקבות הסגר השני בפרט הוא עצום, וממלא הסיוע במסגרת הקרן למלונות יכסה רק חלק קטן מהנזקים שנגרמו ונגרמים למלונות, שעל פי המסתמן נכון לעכשיו יישארו סגורים עוד זמן לא קצר, על כן יצירת מתווה שאינו מאפשר לכלל המלונות לקבל סיוע אינו נכון". עוד מוסיף אלה: "להערכתי, שר האוצר, ישראל כ"ץ, הפועל נמרצות למתן סיוע לעסקים וכן לפתיחת המשק בהקדם האפשרי, אינו מעודכן בפרטי המתווה. נחוצה התערבות מידית שלו לשינוי המתווה. אני גם קורא לשרת התיירות הנכנסת, אורית פרקש-הכהן להיכנס מידית לעובי הקורה ולסייע למלונאים בבקשתם לשינוי המתווה".

כזכור, בחודש אוגוסט השנה, לאחר דיונים מתמשכים, הממשלה אישרה את הסיוע למלונאים בסך של כ-300 מיליון שקל בגין נזקי הקורונה. עם אישור הסיוע פורסם כי הזכאות למענק תתפרש על פני 3 תקופות, כאשר ביחס לכל תקופה יקבעו בנוהל הסיוע עקרונות שונים לזכאות. עקרונות אלה יביאו בחשבון את הכנסות המתקן המלונאי מתיירות נכנסת בשנים קודמות, על פי מתווה מדורג לפיו בתקופת הסיוע הראשונה לא יינתן משקל לירידה בהכנסות המלונאי מתיירות נכנסת. בתקופה השנייה יינתן משקל לירידה בהכנסות מתיירות נכנסת ובתקופה השלישית תנאי הסף לקבלת הסיוע יהיה ירידה בהיקף הכנסות של 25% מתיירות נכנסת בהשוואה לאותה תקופה בשנים קודמות.

עוד פורסם באוגוסט כי מלון לא יהיה זכאי למענק אם קיבל לגבי אותה התקופה הנחה על הוצאות ארנונה או פטור בהקשר של משבר הקורונה או כל סיוע אחר בהוצאות הארנונה שלו כחלק מהסדרה אחרת, למעט מענק לעסקים בעד השתתפות בהוצאות קבוצות לפי חוק התכנית לסיוע כלכלי.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותמבזקיםרשת מלונות קיסר

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: