אא

״התייר הישראלי מוכן לשלם יותר״: מנכ״ל בוקינג ישראל מתארח בפודקאסט של פספורטניוז

ד״ר איציק מזחי מכהן כמנכ״ל בוקינג ישראל ב-4 שנים האחרונות. בריאיון לפודקאסט של PassportNews, סיפר מזרחי על בוקינג ישראל, הקשר עם המלונאים, וכיצד הישראלים נהגו בזמן הקורונה

בוקינג. צילום: ShutterStock בוקינג. צילום: ShutterStock
ד״ר איציק מזחי מכהן כמנכ״ל בוקינג ישראל ב-4 שנים האחרונות, ואחראי בין היתר על הקשר ההדוק בין בוקינג והמלונאים בישראל. למזרחי ניסיון עשיר בעולם התיירות, שהתחיל עם כתיבה, תארים בתחום התיירות וניסיון מעשי עשיר כמנהל תחום התיירות ב״עיר-עולם ותיירות״ של עיריית תל אביב, האחראית למיצוב תל אביב כעיר בין לאומית. בריאיון לפודקאסט של PassportNews, סיפר מזרחי על בוקינג ישראל, הקשר עם המלונאים, וכיצד הישראלים נהגו בזמן הקורונה. עוד סיפר על תלונות התיירים מהערך הנמוך יחסית שקיבלו מהמלונות בישראל, וזאת לעומת מקומות אחרים בעולם. האזנה נעימה.

״איך נראית העבודה בבוקינג ישראל?״

״ההתמקדות שלנו בבוקינג ישראל היא אך ורק בשוק המלונאות בישראל, אבל אני מכיר את התייר הישראלי גם מתחנות אחרות, ואני חושב שאנחנו מהתיירים הנלהבים ביותר בעולם, וגם ׳העמידים׳ ביותר בעולם. יש לתייר הישראלי כוח עמידות מאוד חזק ומאוד מרשים. רואים את זה במיוחד בשנות המגפה האחרונות. יצא לי בשנתיים של הקורונה לנסוע לא מעט למרות הסיטואציה והייתי בקרואטיה, הייתי בפורטוגל, ביוון, פשוט שומעים ברחוב את השפה המקומית ועברית. זה באמת לא ייאמן, אנחנו לא מפחדים, כמובן פועלים לפי ההנחיות, אבל אין איזושהי פאניקה״

״התייר הישראלי הוא לא תייר שנמצא בפאניקה״

״התייר הישראלי הוא לא תייר שנמצא בפאניקה וזה מקסים בעיניי, ואני שמח לראות שאין איזושהי היסטריה עם האומיקרון יותר מדי, כלומר אני קורא שיח ברשתות החברתיות ואנשים מדברים - אוקי, בידוד אז אכנס לבידוד. הכל בסדר. חיים עם זה, מפנימים עם זה שזה שווה את חווית הטיול. אני חושב שהתייר הישראלי הוא תייר שמאוד חשוב לו לקבל ערך לכסף שהוא משלם, תייר שמוכן לשלם יותר. לצערי בארץ המשוואה של value for money תמיד הייתה בעייתית, זה לא משהו חדש. מוצר התיירות הישראלי היה ידוע בזה. קיבלנו את הפידבק הזה מתיירות נכנסת ב-2018 ו-2018.

״התיירים אמרו: ׳אנחנו מרגישים שהכסף נעלם ולא באמת קיבלנו את אותו ערך שהיינו מקבלים ממקום אחר׳״

בתקופה שלי כמנהל תיירות ב׳עיר עולם׳ עשינו מחקרים, ושאלנו את התיירים מה מפריע ומה בעייתי. תמיד עלה הפידבק שישראל יפייפיה, תל אביב מדהימה, אנשים נהדרים, הים אבל הם אמרו: ׳אנחנו מרגישים שהכסף נעלם ולא באמת קיבלנו את אותו ערך שהיינו מקבלים ממקום אחר, שלא נדבר על רמת שירות בעייתית והדבר הזה היא בקריסה, כלומר הערך עוד ירד בשנת הקורונה, כמובן אפשר באיזשהו מקום להבין מלונאים שסופגים הפסדים ולא יודעים איך לשלם על השכירות של הנכס, אז מאיפה הוא יביא עוד כסף כדי לשפץ מעליות או לשדרג את רמת ארוחת הבוקר. מצד אחד אתה מבין את זה, מצד שני אנחנו יודעים כמה אנשים משלמים בארץ על חופשות״. ״אני מאוד מקווה שהפער הזה ישתפר באיזשהו שלב .זה משהו שאני מצפה ממשרד התיירות להיות קצת יותר אקטיבי בתחום הזה של הפיקוח על המוצר, של הבקרה, של ההדרכות. יש מקום לשיפור״. ד״ר איציק מזרחי, מנכ״ל בוקינג ישראל. צילום: אלישר אחמדוב

איך נראו הגרפים של בוקינג בזמן שנפתחו השמיים בישראל לתיירים?

״כל דבר שקורה בענף מבחינת חקיקה, מדיניות, מיד מורגש בבוקינג. עניין של דקות. אנחנו כבר יכולים לראות איך הגרפים עולים חודשים קדימה, והתחילה להיות עלייה מכובדת של מדינות כמו גרמניה, בריטניה, ארצות הברית ואיטליה. ובמקביל, מיד עם ההכרזה על השינויים, אתה מתחיל לראות את הביטולים, זה עניין של דקות. לשמחתי, הביטולים הפעם לפחות בפעם האחרונה הם לא היו דרמטיים, מאוד יכול להיות שהקהל גם העולמי מבין וקורא וקצת פחות בפאניקה שהגל הזה יהיה קצר יותר. התחלנו ללמוד לחיות לצד המגיפה וזו לא כותרת של פוליטיקאים, אלא מה שמיישמים בשטח״.

״בזמן הקורונה האפליקציה טסה מבחינת משתמשים״

״יש את העניין של המובייל, של אפליקציית בוקינג. האפליקציה בזמן הקורונה טסה מבחינת משתמשים ואנחנו מכירים את הסיטואציה צריכה בימי הקורונה: אתה עובד מהבית, ביאזשהו שלב אתה לוקח הפסקה, משתרע על הספה עם הסמארטפון ביד, נכנס לאפליקציה ומזמין דרכה. שני שליש מההזמנות של בוקינג בעולם נכנסות דרך המובייל. זה נתון מאוד גבוה, ובארץ מרבית הישראלים משתמשים בבוקינג דרך המובייל, אז זה תרם לעניין. היום לא מעט מקומות אירוח בארץ מציעים מחירון מיוחד למובייל. מחירון עם הנחה למשתמשים באפליקציה וזה גם נתון פוש רציני בקהל המקומי״.

אפשר להגיד שהקורונה עשתה באיזשהו מקום טוב לבוקינג?

היא עשתה קצת טוב. תראה, בכל משבר יש מפסידים ומנצחים. אני לא יכול להגיד שזו הייתה התקופה הכי טובה שלה אי פעם כחברת תיירות. זו עדיין תקופה בעייתית, אבל כן, באיזשהו מקום כיוון שהטכנולוגיה של בוקינג כל כך מתקדמת, האפליקציה, הרמה של האמינות של המוצר. כשאתה מזמין מבוקינג אתה יודע שיש מאחוריך שירות לקוחות שפעיל 24/7 ואם יש בעיה אז יש עם מי לדבר ובתקופת הקורונה יש הרבה בעיות. אז אני חושב שכל ערכי המותג האלו עמדו לזכותה של בוקינג במגפה.    

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקים

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: