אא

ישיר למנצ'סטר: כל הסיבות לטוס לעיר

כדורגל-אוכל-מוזיקה. לא סתם הפכה העיר מנצ'סטר למוקד התיירות השני בממלכה המאוחדת אחרי לונדון

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

מי לא שמע על קבוצות הכדורגל המובילות בליגה האנגלית, מנצ'סטר סיטי ומנצ'סטר יונייטד? סביר להניח ששמעתם. אבל ל"נמל הבית" של המועדונים המפוארים הללו, העיר מנצ'סטר, יש עוד הרבה מה להציע. וההוכחה הכי טובה לכך היא בכמות התיירים המבקרים בה וממצבים אותה במקום השני בממלכה המאוחדת, אחרי לונדון. אז מה יש בה פרט לכדורגל? קולינריה מפתיעה שגורמת לכל הבדיחות על האוכל האנגלי לעשות אחורה פנה, סצנת מוזיקה עם רזומה, עושר ארכיטקטוני ולא פחות חשוב מזה, הזדמנות לעשות שופינג בזול יחסית בהשוואה ללונדון הבירה. ולכל הטוב הזה, תוסיפו טיסות ישירות מתל אביב עם חברת הלואו קוסט איזיג'ט, ומעכשיו גם עם טיסה ישירה אל היעד גם עם חברת אל על. אוכל אנגלי – לא מה שחשבתם נתחיל באוכל. הבדיחות על האוכל האנגלי עושות "אחורה פנה" כשהן מגיעות למנצ'סטר בכלל ול-Mackie Mayor - מתחם האוכל הססגוני בעיר, בפרט. המתחם, הממוקם באזור שוקק בתי קפה וברים מעניינים, פועל במבנה ששופץ ונפתח מחדש לפני כשנה, לאחר שעמד ריק במשך שנים. המקום פתוח בימים ג'-ה' 09:00-22:00, בימים ו'-שבת בין 09:00-23:00 ובימי א' מ-09:00 עד 20:00. מתחם אוכל מעניין נוסף בעיר הוא Altrincham Market House בו ניתן לדגום סגנונות אוכל שונים. מדי יום ראשון, השני בחודש, המתחם הופך גם לשוק איכרים עם סחורה טרייה ישירות מהיצרנים. מוזיקה – כי את המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק מנצ'סטר היא המקום לאוהבי הופעות חיות של להקות אגדיות ועכשוויות. סצנת המוזיקה בעיר בועטת חזק, ולא מהיום. במרוצת השנים, לא מעט להקות מוכרות החלו לפעול בעיר, או הפכו אותה למרכז פעילותן בהן אואזיס, ג'וי דיוויז'ן, הסמית'ס, טייק דאת, סימפלי רד והבי ג'יז. מנצ'סטר ידועה גם כמקום אטרקטיבי לחובבי הקלאבינג. בעיר פועל מועדון Warehouse Project, אחד המועדונים המובילים בעולם עפ"י מגזין TimeOut שיכול להכיל עד כ-3,000 חוגגים. מנצ'סטר מארחת מגוון פסטיבלים ושווה לתזמן את ההגעה לעיר למועדים בהם הם מתקיימים. למשל, Manches ter International Fes tival המארח אמנים מתחומים שונים ומתקיים אחת לשנתיים. הקרוב, יתקיים ב-4-21 ביולי השנה. פסטיבל שווה נוסף הוא Manches ter Jazz Fes tival שיתקיים השנה ב-23-27 במאי. כדורגל – לא רק ספורט יש שיאמרו שלהיות במנצ'סטר ולא ללכת למשחק-שניים של מנצ'סטר סיטי/מנצ'סטר יונייטד – זה פשע. אבל אם 90 דקות של ריצה אחרי כדור לא מרגשת אתכם, אפשר להסתפק בסיור אצטדיונים מודרך: Old Trafford - של מנצ'סטר יונייטד ו-Etihad Stadium - של מנצ'סטר סיטי. אוהדי הכדורגל יכולים לבקר גם במוזיאון הכדורגל National Football Museum‬ הממוקם במבנה מיוחד שאי אפשר לפספס קרוב לתחנת הרכבת ויקטוריה. שימו לב, בניגוד למוזיאונים רבים בבריטניה שאינם גובים דמי כניסה, מוזיאון הכדורגל החל לגבות מתחילת השנה דמי כניסה ממי שאינם תושבי העיר: 10 פאונד למבוגר וחינם לילדים מתחת לגיל 5.  

5 מי יודע?


  1.  1. מהפכה של שמחה: כיאה לעיר התעשייתית הראשונה בעולם, העושר שנוצר מהמהפכה התעשייתית מתבטא באדריכלות ובמבנים המרשימים של העיר.
  2.  2. עוקפת משמאל: כחלק מהמהפכה התעשייתית, התפתחו בעיר תנועות שמאל שונות, ויש לה חלק משמעותי גם בהתפתחות המרקסיזם. פרידריך אנגלס, אבי התנועה לצדו של קרל מרקס, חי בעיר רוב חייו. הרעיונות שבאו לידי ביטוי בעבודתו המשותפת עם מרקס, ניזונו מתוצאות המהפכה התעשייתית, שהובילה מצד אחד לעושר ומצד שני לחיים קשים עבור מעמד הפועלים.
  3.  3. תואר במומיות: אוניברסיטת מנצ'סטר היא היחידה בעולם בה אפשר לרכוש תואר במדעי המומיות.
  4.  4. מעוז הצמחונות: מנצ'סטר נחשבת למקום הולדת הצמחונות. לפני יותר מ-200 שנה, הכומר וויליאם קאוהארד, החל להטיף לקהל מאמיניו על היתרונות בתזונה נטולת בשר. ממשיכי דרכו הקימו ב-1847 את הVegetarian Society-.
  5.  5. ואי אפשר בלי לדבר על מזג האוויר: למרות המוניטין האפור והגשום של העיר, לא יורד בה גשם כל הזמן. ממוצע המשקעים השנתי שלה הוא 806 מ"מ, לעומת ממוצע ארצי של 1,125 מ"מ. לשם השוואה, כמות המשקעים השנתית הממוצעת בתל אביב היא 583 מ"מ.
    לקריאת כתבות נוספות ממגזין "סובב עולם 2019" של פספורט - הקליק/י כאן

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםמדריך יעדיםאנגליהמדריך יעדים 2019מנצ'סטרמדריך היעדים 2019

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: