אא

מצב טיסה: 60% השיבו בסקר שיכרטסו מיד ברגע שתוסר חובת הבידוד

בעקבות הכוונה לבטל בקרוב את חובת הבידוד לשבים ממדינות ירוקות, סקר מיוחד שערכה עבור פספורטניוז קהילת "טיסות סודיות" בפייסבוק, מעיד עד כמה הישראלים משתוקקים לעלות על מטוס. כמה מעדיפים להמתין עם חו"ל עד שיימצא חיסון לנגיף?

בדיקות חום בכניסה לנתב"ג עד לאחרונה. צילום: ספיר פרץ זילברמן בדיקות חום בכניסה לנתב"ג עד לאחרונה. צילום: ספיר פרץ זילברמן
אז נכון שכרגע יש יותר סימני שאלה מסימני קריאה בדברים שאמר השבוע בוועדה לביקורת המדינה, פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, לפיהם  כל מי שישוב החל מ-16 באוגוסט לארץ ממדינה ירוקה לא יחויב בשבועיים בידוד, אך לא מזיק לקוות שיימצא המסלול המהיר לפתיחת השמיים לה מייחלת תעשיית התעופה והתיירות המרוסקת.
סיור בנתב"גסיור בנתב"ג
שמואל זכאי מנהל נתב"ג מתדרך את פרופ' איתמר גרוטו (באמצע) בנתב"ג. ספיר פרץ זילברמן לטובת מי שאינו מצוי במונחים, מדינה ירוקה היא מדינה עם שיעורי תחלואה נמוכים ביחס לאוכלוסייה, בעוד מדינה אדומה, כדוגמת ישראל, היא מדינה עם שיעורי תחלואה גבוהים ביחס לאוכלוסייה. "מי שיחזור ממדינה ירוקה לא יצטרך שבועיים בידוד. נקודה. זה דורש התארגנות ושינוי של הצווים וגם של גורמים אחרים וזה לא משהו יכול להיות מחר בבוקר, אבל מבחינתנו אנחנו נעשה את כל המאמצים", אמר פרופ' גרוטו בוועדה לביקורת מדינה. למרות ההתארגנות הדרושה כדבריו והיעדר רשימה מסודרת וסופית של מדינות ירוקות שיהיו מוכנות לקבל את התיירים הישראלים המגיעים ממדינה אדומה, סקר מיוחד שערכה קהילת "טיסות סודיות" בפייסבוק עבור פספורטניוז משקף את התיאבון הגובר של הישראלים לחזור כבר לשגרת טיסות וחופשות מעבר לים. 60% ממשתתפי הסקר השיבו כי יכרטסו מיד ברגע בו תוסר חובת הבידוד לשבים מחו"ל ממדינה ירוקה. לעומת זאת, 23% השיבו כי לא ימהרו כלל וכלל לעלות על מטוס לפני שנת 2021 או לפני שיימצא חיסון לנגיף קורונה, 15% השיבו כי ימתינו לחגי תשרי וכאחוז אחד ימתינו שבועיים אחרי הסרת חובת הבידוד כדי לבחון לאן פני הדברים. בסקר השתתפו למעלה מ-1,600 חברים בקהילה. 56% מהם נשים ו-44% גברים. "תוצאות הסקר מעידים חד משמעית על הרצון העז של הישראלים לעלות על מטוס. בהחלט משמח לשמוע שהדרג המקצועי והפוליטי עוסק בבניית תכניות להסרת הבידוד שיוביל לשינוי מעשי בשטח בהקדם", אומר יניב לניס, מייסד "טיסות סודיות".
נתב"גנתב"ג
אלכוג'ל ומחיצות בצ'ק אין בנתב"ג. צילום: ספיר פרץ זילברמן

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםנתב"גפרופ' איתמר גרוטו

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: